Facebook Audience Network w skrócie FAN to platforma reklamowa stworzona przez Facebooka, która umożliwia wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych i na stronach internetowych, które nie są własnością Facebooka.
Audience network — jak działa?
Audience Network działa na zasadzie programu partnerskiego, który umożliwia wydawcom generowanie przychodów poprzez umieszczanie reklam na swoich platformach.
Dzięki narzędziu reklamodawcy mogą dotrzeć do szerokiego grona użytkowników korzystających z innych aplikacji mobilnych i stron internetowych, które są zintegrowane z Audience Network.
Formaty dostępne na platformie
Dzięki Facebook Audience Network możesz dotrzeć nie tylko do nowych odbiorców, ale też podnieść wyniki w swoich social mediach,
Audience Network umożliwia wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych i na stronach internetowych dzięki wykorzystaniu różnych formatów reklamowych, takich jak:
- banery,
- reklamy interaktywne,
- reklamy wideo,
- reklamy w trybie pełnoekranowym.
System Facebooka analizuje dane dotyczące użytkowników. Na przykład ich zainteresowania, dane demograficzne czy zachowanie online, aby dostarczyć odpowiednie reklamy i maksymalizować ich skuteczność.
Więcej o targetowaniu dowiesz się z naszego artykułu: Czym są grupy lookalike i jak je wykorzystać?
Korzyści z Audience Network
Korzystanie z FAN umożliwia Twojemu biznesowi dynamiczny rozwój. Promocja poprzez to narzędzie łączy się z szeregiem korzyści:
- większa rozpoznawalność marki,
- skuteczny sposób na dotarcie do swojej grupy docelowej,
- znalezienie nowej grupy docelowej,
- stałe monitorowanie kampanii i jej wyników,
- bezpieczne dysponowanie budżetem.
Jeśli szukasz specjalistów od tworzenia reklam w SM — skorzystaj z wiedzy specjalistów JAAQOB HOLDING® na bezpłatnej konsultacji eksperckiej.
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów