CPC, czyli skrót od angielskiego terminu cost per click, to forma rozliczeniowa reklamy internetowej.
Co to jest CPC?
CPC to nieodłączny element reklam internetowych, w których twórca ponosi koszta tylko w momencie, kiedy użytkownik kliknie prezentowany komunikat. Pozwala on dokładnie określić, ile kosztuje firmę lub właściciela reklamy jedno kliknięcie np. w reklamę AdWords lub baner reklamowy.
Jak działa CPC?
CPC oblicza się za pomocą stosowanej przy kampanii waluty i po określeniu całkowitych kosztów kampanii oraz okresu rozliczeniowego lub trwania danej kampanii (liczby kliknięć w danym okresie). W ten sposób uzyskuje się łatwe działanie na poznanie średniego CPC:
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Narzędzie takie jak Google, pozwalają reklamodawcom określić, ile maksymalnie chcą przeznaczyć na CPC. Umożliwia to kontrolowanie budżetu i ciągłe analizowanie, które z rozwiązań przynoszą największe korzyści.
Dlaczego warto wykorzystywać CPC?
Analiza CPC lub korzystanie z niego w czasie analizowania skuteczności swojej reklamy to możliwość realnej kontroli nad ponoszonymi kosztami związanymi z prowadzeniem kampanii internetowej.
Szukasz efektywnych rozwiązań marketingowych dla swojej firmy?
Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką!
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów