SSL to protokół sieciowy, który szyfruje dane w Internecie. Dzięki niemu możliwe jest bezpieczne nawiązanie połączenia między przeglądarką internetową a serwerem strony.
SSL — co to jest?
SSL jako protokół, zabezpiecza dane nie tylko samej strony WWW, ale również serwera lub poczty elektronicznej. Co to znaczy? Bez certyfikatu SSL wszystkie dane wymieniane między nadawcą a odbiorcą są przekazywane w postaci otwartego tekstu, który jest łatwy do przechwycenia w każdej chwili. Dzięki protokołowi informacje są szyfrowane i trudno jest je odczytać.
Jak rozpoznać, że dana domena jest zabezpieczona? Wystarczy spojrzeć na przedrostek przed adresem strony na pasku przeglądarki. Przedrostek https oznacza stronę zabezpieczoną, natomiast http — stronę bez ochrony certyfikatu SSL. Wiele przeglądarek posiada dodatkowe oznaczenie w postaci kłódki tuż przy adresie. Gdy jest ona zamknięta — połączenie jest bezpieczne a dane szyfrowane, gdy jest otwarta — nie.
Certyfikat SSL — dlaczego trzeba go mieć?
Planujesz otworzyć sklep internetowy, stronę firmową lub blog? Nie zapomnij o certyfikacie SSL. Niezabezpieczenie danych strony internetowej to poważny błąd. Szczególnie gdy na Twojej stronie klient dokonuje płatności. Brak certyfikatu SSL naraża ich dane bankowe na potencjalną kradzież.
Dodatkowo brak certyfikatu SSL powoduje straty wizerunkowe — sprawia, że strona WWW nie wygląda wiarygodnie. Większość przeglądarek internetowych ostrzega użytkowników przed wejściem na niezabezpieczoną stronę i blokuje swobodne odwiedzenie witryny.
Chcesz, aby Twoja strona internetowa była nie tylko funkcjonalna, ale również bezpieczna? Stwórz ją ze specjalistami JAAQOB HOLDING®. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej.
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów