BoFu, czyli ostatni lub przedostatni (zależnie od modelu) etap tzw. lejka sprzedażowego, w którym klient jest o krok od decyzji o podjęciu zakupu lub skorzystania z oferowanej usługi.
BoFu — co to jest?
BoFu to skrót od angielskiego wyrażenia Bottom of the Funnel, czyli ostatni, najważniejszy segment lejka sprzedażowego. BoFu to nazwa określająca moment tuż przed zakupem danego towaru przez potencjalnego klienta.
Na tym etapie do użytkownika kieruje się bardziej sprecyzowane treści oraz dodatkowe korzyści z wyboru danej firmy, sklepu lub usługi. Przykładami takich korzyści są przykładowo raty 0% lub darmowa wysyłka.
BoFu — przykłady
Nie należy się jednak ograniczać jedynie do płatności ratalnej czy korzystnej opcji wysyłki. Na tym etapie niezwykle ważne jest rozeznanie potrzeb potencjalnego klienta i dopasowanie do nich swojej oferty.
Przykładami takich działań mogą być:
- darmowe wersje próbne produktów lub usług,
- elastyczne formy płatności,
- rozbudowane i aktualne FAQ,
- merytoryczne i dokładne opisy produktów,
- atrakcyjne grafiki lub zdjęcia.
BoFu — dlaczego warto je dopracować?
Zadowolony klient to klient, który z większym prawdopodobieństwem poleci nas innym. Wielu specjalistów może o tym zapominać i skupiać się jedynie na wcześniejszych etapach lejka sprzedażowego takich jak ToFu czy MoFu. Niestety może się to przełożyć negatywnie na sprzedaż.
Dobrze zbudowane BoFu, oparte na korzyściach spersonalizowanych do potrzeb, może stać się drogą do zdobycia kolejnego usatysfakcjonowanego klienta.
Prowadzisz firmę i chcesz poprawić jej wyniki?
Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką ze specjalistą JAAQOB HOLDING® i sprawdź, jak możemy zmienić oblicze Twojej firmy!
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów