Above the fold to określenie odnoszące się do struktury witryny internetowej. Oznacza ono treść, która pokazuje się użytkownikowi od razu po wejściu na stronę.
Above the fold co to jest?
ATF oznacza obszar, który „wita” użytkownika od razu po wejściu na stronę internetową, bez przewijania (scrollowania). To na jej obszarze muszą się znajdować najważniejsze informacje, które właściciel strony chce przekazać odbiorcom. Termin pochodzi od struktury treści, znanej z prasy. W tabloidach lub gazetach codziennych redaktorzy często stosowali zabieg, który polegał na umieszczeniu najważniejszych nagłówków i treści na stronie tytułowej, tak aby czytelnik zainteresował się, co jest w dalszej części, bez potrzeby rozwijania gazety.Jak się stosuje above the fold?
Dzisiaj to pojęcie dotyczy projektowania stron internetowych. Podobnie jak w gazetach, above the fold musi być obszarem, który przyciąga odbiorcę, dostarcza potrzebnych informacji i zachęca do wykonania konkretnej akcji np. kontaktu ze sprzedawcą lub rejestracji. W skład Above the fold line powinien wchodzić: Wiele projektantów dodatkowo w above the fold stosuje tzw. ang. breadcrumbs. Jest to w polskim tłumaczeniu nawigacja okruszkowa, która pomaga użytkownikowi w orientacji na stronie.Dlaczego dobrze zaprojektowane above the fold jest ważne?
Stosowanie above the fold i poprawne jego zaprojektowanie to jedna z podstaw dobrego UX. Użytkownik, który trafi na stronę z jasnym i przejrzystym above the fold, chętniej skorzysta ze strony i zapozna się z ofertą. Nie bez znaczenia ten obszar pozostaje też dla SEO. Profesjonalnie stworzona część above the fold line to informacja dla robotów wyszukiwarki, o treści strony. Co realnie przekłada się na pozycję witryny w wyszukiwaniach. Potrzebujesz strony internetowej dla swojej firmy? Umów się już dziś na bezpłatną konsultację ekspercką z naszym specjalistą!Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów