fbpx
Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna firmy

Pracujemy dla znanych marek oraz takich, które chcą być znane. Nasze projekty są nakierowane na tworzenie wartości.

Rozpoznawalność, wizerunek, właściwe skojarzenia i emocje stanowią fundament rozwoju firmy i właściwej pozycji na rynku jej produktów i usług. Marki, które tworzymy dla naszych klientów stanowią kapitał niematerialny, zwiększający zwrot z inwestycji w twarde aktywa. Aby odnieść sukces przedsiębiorstwo i jego marki produktowe muszą posiadać spójną i przemyślaną identyfikację. Muszą się właściwie kojarzyć.

Czytaj więcej

Metodologia

Podstawowe narzędzia, dzięki którym komunikacja zewnętrzna marki wspiera jej cele biznesowe skupiają się wokół budowania wizerunku na płaszczyźnie łatwo przyswajalnej przez podświadomość odbiorcy.

Graficznie, oprawa wizualna firmy i produktów wspiera przychody niezależnie od innych działań marketingowych. Stanowi element zarówno elementu Promotion z klasycznego modelu marketing mixu, jak i podstawę Physical evidence z szerszego modelu 7P.

Tworząc system identyfikacji wizualnej marki sterujemy emocjami klientów, tworząc pożądany imag’e firmy i jej produktów.

Analizując właściwe do osiągnięcia sukcesu skojarzenia, narzucamy je odbiorcom w taki sposób, aby wspomagały wyznaczone cele sprzedażowe.

Sednem profesjonalnego działania w tym obszarze jest połączenie umiejętności graficznych, z właściwym podejściem marketingowym. Tym samym projekty graficzne muszą koncentrować się na celu zamiast na formie wyrazu. Kreatywność grafików w służbie marketingu i sprzedaży.

Czym jest branding?

Czym jest branding?

Czym jest branding?

Branding oznacza tożsamość wizualną, która wyróżnia firmę poprzez stosowanie właściwych narzędzi graficznych we wszystkich kanałach komunikacji, na które natrafiają potencjalni klienci. Spójne oznakowanie produktów i usług zgodnie z księgą znaku, to tylko pierwszy krok docierania do świadomości odbiorców z przekazem informacyjnym, który chcemy, aby utkwił w ich pamięci.

Dobra reklama również wymaga środków przekazu precyzyjnie nakierowanych na identyfikację marki i korzyści z którymi ma się kojarzyć. Ilość informacji, którymi zasypywani są ludzie, generuje konieczność uproszczenia narracji i oddziaływania na płaszczyznach emocjonalnych. Stąd nawet najlepsze argumenty sprzedażowe mają nikłe szanse powodzenia bez wsparcia właściwą grafiką.

Nasze studio graficzne może stworzyć dowolne elementy budujące identyfikację wizualną. Zarówno znaki graficzne jak i projekty materiałów użytkowych czy reklam.

Naszą specjalnością jest kompleksowe tworzenie marek. Każda nasza usługa z zakresu kreowania marki i wizerunku zawiera: badanie profilu działalności firmy, konkurencji i otoczenia rynkowego pod kątem doboru właściwych emocji i skojarzeń identyfikujących twoją markę i jednocześnie realizujących założenia przyjętej strategii marketingowej.

Opracowanie sposobu wywołania pożądanych efektów wizerunkowych i podświadomych skojarzeń oznacza najczęściej przygotowanie strategii komunikacji związanej z marką. Począwszy od kolorystyki i typografii, zdefiniowania kierunku stylistycznego i formy kampanii reklamowych, kończąc detalach jak ma wyglądać wizytówka, aby stanowiła narzędzie realizacji celów spójnej kampanii wizerunkowej.

Branding rozpoczyna często tworzenie nowej nazwy firmy czy produktu. Na tej bazie przechodzi się do kolejnych etapów: logo, księgi znaku czy księgi marki.

Księga marki

Spójność stylu to najlepszy sposób budowania trwałej wartości wizerunkowej.

Księga Marki (Brand Book) to przygotowana przez profesjonalistów instrukcja w formie książki. To kompletny system identyfikacji wizualnej, który zawiera zestaw kolorów, krój pisma, oraz projekty większości materiałów użytkowych firmy takie jak papier firmowy, koperty, wizytówki, teczki i niezbędne dokumenty i druki firmowe. Zawiera wizualizacje praktycznych zastosowań firmowego stylu graficznego, na przykład jak mają wyglądać tablice informacyjne oraz stylistyka reklam prasowych czy rollupów.

Przykładowa księga marki

Księga marki

Księga marki

Projekt logo

Dobrze zaprojektowane logo pozwala zakodować w umyśle widza takie emocje i skojarzenia na jakich nam zależy, by były utożsamiane z firmą lub jej produktem. Stanowi podstawę systemu identyfikacji wizualnej każdej firmy i markowego produktu. Logotyp to najbardziej eksponowany element graficzny, widoczny we wszystkich materiałach firmowych.

Proces projektowania logo

Projekt logo

Projekt logo

Zasady dotyczące tworzenia dobrego znaku identyfikacyjnego firmy wymagają uwzględnienia różnych możliwości jego stosowania. Projektowanie logo jest wieloetapowym procesem, w którym stworzenie formy graficznej następuje dopiero po analizach rynku, konkurencji i badaniu kim są potencjalni klienci firmy. Na początku procesu zbierane są także informacje podstawowe, pozwalające określić preferowany przez zamawiającego styl czy kolorystykę. Następnie przedstawiane są warianty propozycji stylistyki logo do wyboru, z których jeden jest rozwijany do ostatecznej propozycji. Ukazane wizualizacje – przykłady zastosowań – pozwalają na wybór wersji projektu, która najbardziej spełnia oczekiwania zamawiającego.

Lifting logo

Proces stosowany przy odmładzaniu wizerunku firmy i jego dostosowywaniu do nowych rodzajów odbiorców i produktów. Zmienione logo zachowuje część cech dotychczasowej stylistyki, tak aby zachować ciągłość identyfikacyjną marki.

Często liftingowi towarzyszą zmiany w księdze znaku, na przykład typografia czy kolory. Tym samym nowy logotyp staje się czasem, elementem wyjściowym całego nowego systemu identyfikacji wizualnej. Zakres potrzeb modyfikacji istniejącego systemu zwykle wynika ze stopnia dokonywanych zmian. Często Lifting dotyczy logo, które nie posiada księgi znaku. W takich przypadkach proces jej tworzenia jest bardzo podobny jak dla zupełnie nowego logotypu.

Lifting logo

Lifting logo

Księga znaku

O ile zaprojektowanie lub lifting logo generuje podstawowy znak identyfikacyjny marki, to jego stosowanie na różnych polach eksploatacji wymaga doprecyzowania. Dzięki temu unika się sytuacji, w których umieszczone logo koliduje np. z wyglądem informacji na stronie web, na opakowaniach, billboardach etc. Warto więc określić zarówno ramy bezpieczeństwa stosowania logo w otoczeniu innych grafik, jak i kolory czy rodzaj preferowanych czcionek w komunikacji.
Zakres księgi znaku definiują indywidualne potrzeby marki. Inny będzie przy tworzeniu identyfikacji systemowej firmy, inny dla potrzeb pojedynczego produktu.

Księga znaku

Księga znaku
Zadbaj o profesjonalny wizerunek swojej firmy

Zadbaj o profesjonalny wizerunek swojej firmy

Potrzebujesz logo dla swojej firmy i chcesz, by wyróżniała się na rynku? Nasza agencja reklamowa to zespół doświadczonych specjalistów, którzy pomogą stworzyć nie tylko zewnętrzne atrybuty brandingu, ale także funkcjonalny serwis internetowy czy materiały reklamowe wspomagające procesy sprzedaży.

Bezpłatna konsultacja

Najczęściej zadawane pytania

  • Identyfikacja wizualna jest złożoną z wielu elementów wizytówką firmy. To znak rozpoznawczy składający się ze spójnych ze sobą kolorów, fontów, kroju pisma, grafik itp. Dzięki zachowaniu jednolitości wpływa na rozpoznawalność marki, a także wspieranie jej celów biznesowych.

    Oprawa graficzna wspiera dochody firmy niezależnie od innych działań marketingowych. Stanowi element zarówno elementu Promotion z klasycznego modelu marketing mixu, jak i podstawę Physical evidence z szerszego modelu 7P.

  • Identyfikację wizualną porównać można do skrojonego na miarę garnituru, który dopasowany jest do indywidualnych potrzeb jego właściciela. To zbiór wielu elementów, takich jak logo, materiały reklamowe, czy strona www, które tworzone są według wspólnego klucza, a więc posiadają wspólną kolorystykę, zespół fontów, kroju pisma, ikon, zdjęć i opracowanych zasad stosowania każdego z tych elementów.

    Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej marki wzmacniają wizerunek oraz budują doświadczenia swoich klientów. Identyfikacja wizualna jest nośnikiem wartości, jakimi kieruje się marka, a także odzwierciedleniem jej archetypu.

  • Identyfikacja wizualna firmy jest procesem złożonym, a jego długość w przypadku każdej firmy wyglądać będzie inaczej. Ma na to wpływ wiele czynników takich, jak ilość elementów, jakich marka potrzebuje do zaprojektowania lub chociażby ilość oraz rodzaj zmian, jakie do projektów nanosi sam klient.

    Na czas projektowania mają także wpływ elementy wewnętrzne marki, takie jak proces decyzyjny. Sprawności całemu procesowi z pewnością nadaje ścisła współpraca, dlatego w JAAQOB nasi klienci są informowani na bieżąco o każdym z etapów prac. Wpływa to znacznie na przyspieszenie procesu projektowania identyfikacji wizualnej.

  • W JAAQOB zajmujemy się obsługą znanych marek, a także takich, które chcą stać się znane. Dlatego nasze doświadczenie jest wielopłaszczyznowe i dostosowane do obsługi firm znajdujących się na różnym etapie rozwoju.

    Pomagamy budować identyfikację wizualną od zera, a także dokonywać jej odświeżenia. Dzięki ogromnemu doświadczeniu w zakresie tworzenia strategii marketingowych wiemy, co jest dla marki istotne pod kątem jej biznesowego wzrostu. Tworzone przez JAAQOB HOLDING™ identyfikacje wizualne nie tylko idealnie się prezentują, ale także wpływają na zwiększanie rozpoznawalności marki oraz generowanie jej dochodów.

  • Identyfikacja wizualna firmy to jedna z szerszych gałęzi działalności JAAQOB HOLDING™. Zespół naszych wykwalifikowanych specjalistów na swym koncie posiada wiele zrealizowanych projektów.

    Działamy w sposób kompleksowy projektując nie tylko warstwę wizualną projektów, ale także pracując nad marketingowymi zadaniami, jakie stoją przed identyfikacją wizualną: jej odzwierciedleniem założeń oraz misji marki, dopasowania do potrzeb grupy docelowej, czy odzwierciedlania charakteru firmy.

    Bezpłatna konsultacja

    Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.
    Na wiadomości odpowiadamy do 30 minut od wysłania zapytania w godzinach pracy agencji.