Marketing B2C (z ang. Business-To-Consumer) to strategie, działania i praktyki, które firmy kierują do obecnych i potencjalnych klientów indywidualnych. Celem marketingu B2C jest wzrost liczby osób zainteresowanych marką, produktem, usługą, a w konsekwencji wzrost sprzedaży detalicznej. Istotny jest fakt, że marketing B2C odnosi się do konsumentów, a nie do firm, co wpływa na wybór narzędzi, charakter kampanii i skalę działania.
Jak działa marketing B2C?
Proces decyzyjny konsumentów bardzo różni się od tego, który występuje w przedsiębiorstwach. Najczęściej decyzję o zakupie podejmuje jedna lub dwie osoby. Rzadko przeprowadzają one długotrwały research, częściej kupują pod wpływem emocji. Narzędzia marketingu B2C stosowane przez marki, to między innymi promocje, gratisy, loterie, czy w przypadku usług — programy lojalnościowe. Business 2 Client uwzględnia również długofalowe działania, które budują świadomość marki. To dzięki nim konsument, w chwili wystąpienia potrzeby, szybciej decyduje się na wybór jej produktów.
Business-To-Consumer — jakie działania warto podejmować?
Aktywność w social media, rozwijanie e-commerce, content marketing, influencer marketing, ale też field marketing — dobrze sprawdzają się w biznesie B2C. Warunkiem jest precyzyjne określenie i poznanie swojej grupy docelowej. Tylko wówczas podejmowane działania mają szanse być skuteczne i zyskowne. Istotna jest także spójność przekazu, co wymaga opracowania strategii komunikacji marketingowej.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Szukasz skutecznych działań B2C dla swojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej u naszych specjalistów!
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów