
Marketing B2C
Marketing B2C (z ang. Business-To-Consumer) to strategie, działania i praktyki, które firmy kierują do obecnych i potencjalnych klientów indywidualnych. Celem marketingu B2C jest wzrost liczby osób zainteresowanych marką, produktem, usługą, a w konsekwencji wzrost sprzedaży detalicznej. Istotny jest fakt, że marketing B2C odnosi się do konsumentów, a nie do firm, co wpływa na wybór narzędzi, charakter kampanii i skalę działania.
Jak działa marketing B2C?
Proces decyzyjny konsumentów bardzo różni się od tego, który występuje w przedsiębiorstwach. Najczęściej decyzję o zakupie podejmuje jedna lub dwie osoby. Rzadko przeprowadzają one długotrwały research, częściej kupują pod wpływem emocji. Narzędzia marketingu B2C stosowane przez marki, to między innymi promocje, gratisy, loterie, czy w przypadku usług — programy lojalnościowe. Business 2 Client uwzględnia również długofalowe działania, które budują świadomość marki. To dzięki nim konsument, w chwili wystąpienia potrzeby, szybciej decyduje się na wybór jej produktów.
Business-To-Consumer — jakie działania warto podejmować?
Aktywność w social media, rozwijanie e-commerce, content marketing, influencer marketing, ale też field marketing — dobrze sprawdzają się w biznesie B2C. Warunkiem jest precyzyjne określenie i poznanie swojej grupy docelowej. Tylko wówczas podejmowane działania mają szanse być skuteczne i zyskowne. Istotna jest także spójność przekazu, co wymaga opracowania strategii komunikacji marketingowej.
Szukasz skutecznych działań B2C dla swojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej u naszych specjalistów!