Co to jest inbound marketing
Inbound marketing lub marketing przychodzący to strategia marketingowa, której celem jest przyciągnięcie odbiorców poprzez dostarczanie im wartościowych treści. Inbound marketing odpowiada na pytania odbiorców, jest związany z ich zainteresowaniami lub tym, czego poszukują. Jednocześnie jest to strategia oparta o przyzwolenie odbiorcy. Przyzwoleniem jest subskrypcja treści (np. kanału na Youtubie) lub wyszukiwanie produktu czy usługi poprzez wyszukiwarkę internetową.Jak działa inbound marketing?
Narzędziami inbound marketingu są m.in.:- blogi firmowe,
- newslettery,
- video,
- social media,
- SEO,
- webinary i e-booki,
- mailingi.
Dlaczego warto stosować inbound marketing?
Działania z zakresu inbound marketingu to jedna z podstaw dzisiejszych działań komunikacyjnych. Dzięki merytorycznym treściom skierowanym do określonej grupy odbiorców można skutecznie zwiększyć ruch na stronie internetowej, powiększyć bazę klientów i w konsekwencji pomnożyć zyski. Warto jednak go stosować w parze z innymi działaniami np. outbound marketingu, który może być dopełnieniem strategii marketingowej firmy. Chcesz więcej dowiedzieć się o możliwościach z zakresu marketingu dla swojej firmy? Umów się już dziś na bezpłatną konsultację ekspercką z naszym specjalistą!Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów