
Inbound marketing
Inbound marketing to działania marketingowe polegające na budowaniu komunikacji dopasowanej do zapytań i potrzeb określonej grupy odbiorców.
Co to jest inbound marketing
Inbound marketing lub marketing przychodzący to strategia marketingowa, której celem jest przyciągnięcie odbiorców poprzez dostarczanie im wartościowych treści. Inbound marketing odpowiada na pytania odbiorców, jest związany z ich zainteresowaniami lub tym, czego poszukują. Jednocześnie jest to strategia oparta o przyzwolenie odbiorcy. Przyzwoleniem jest subskrypcja treści (np. kanału na Youtubie) lub wyszukiwanie produktu czy usługi poprzez wyszukiwarkę internetową.
Jak działa inbound marketing?
Narzędziami inbound marketingu są m.in.:
- blogi firmowe,
- newslettery,
- video,
- social media,
- SEO,
- webinary i e-booki,
- mailingi.
Głównym celem tych działań jest skłonienie odbiorców do pogłębienia relacji z marką, ponieważ klienci w założeniu (inbound marketingu) wiedzą czego potrzebują oraz szukają. Sprzedawca lub właściciel firmy nie wychodzi do nich ze swoją ofertą. Klient sam ją znajduje — samodzielnie, ale z pomocą stworzonych przez markę treści.
Dlaczego warto stosować inbound marketing?
Działania z zakresu inbound marketingu to jedna z podstaw dzisiejszych działań komunikacyjnych. Dzięki merytorycznym treściom skierowanym do określonej grupy odbiorców można skutecznie zwiększyć ruch na stronie internetowej, powiększyć bazę klientów i w konsekwencji pomnożyć zyski. Warto jednak go stosować w parze z innymi działaniami np. outbound marketingu, który może być dopełnieniem strategii marketingowej firmy.
Chcesz więcej dowiedzieć się o możliwościach z zakresu marketingu dla swojej firmy?
Umów się już dziś na bezpłatną konsultację ekspercką z naszym specjalistą!