Dane strukturalne to znaczniki lub też opisy w kodzie witryny, dzięki którym zawartość strony internetowej jest czytelna i zrozumiała dla robotów wyszukiwarek internetowych.
Dane strukturalne co to jest?
Za pomocą formatów Microdata, RDF oraz JSON-LD na stronach internetowych tworzy się dane strukturalne, (ang. rich snippets lub structrual data). Dzięki nim roboty, między innymi Google, są w stanie łatwo rozpoznać znajdującą się na stronie zawartość i poprawnie wyświetlić jej treść. Dane strukturalne służą do zintegrowania informacji zawartych w wyszukiwarce.
Dlaczego warto korzystać z danych strukturalnych?
Jest to narzędzie, które pozwala rozumieć robotom wyszukiwarki, co znajduję się na stronie internetowej oraz to, jak one mają być prezentowane w wynikach wyszukiwania. Wyświetlanie dodatkowych informacji dotyczących produktów lub usług może skutecznie zachęcić do kliknięcia i realnie przełożyć się na większą konwersję.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Jak działają dane strukturalne?
Dzięki wskazanym powyżej formatom, twórcy stron internetowych mogą łatwo pozyskać takie dane, aby umieścić schematy w kodzie HTML strony.
Dane strukturalne odpowiadają za to, jak opisać w kodzie strony dany element tak, aby został poprawnie odczytany przez roboty indeksujące. Przykładowo w kod strony można wprowadzić element dotyczący produktu oraz jego ceny za pomocą danych strukturalnych. Dzięki temu nie tylko towar, ale też cena i np. waluta zostaną wyświetlone bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Dane strukturalne pozwalają robotom wyszukiwarek internetowych lepiej zdefiniować treść na stronie, przez co taka strona będzie lepiej pozycjonowana w wynikach wyszukiwania.
Zastanawiasz się, jak znaczniki wpłyną na widoczność Twojej firmy w sieci?
Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką i poznaj ich możliwości!
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów