CMS, czyli content management system to narzędzie w formie programu, witryny lub całego systemu, który służy do zarządzania treścią na stronie internetowej.
CMS — co to jest?
Skrót CMS pochodzi od angielskiego wyrażenia content management system, które oznacza w języku polskim system zarządzania treścią. Pozwala on na tworzenie, prowadzenie, organizowanie i rozbudowę serwisów WWW, bez konieczności programowania każdego elementu z osobna i znajomości HTML-a, CSS-a czy JS. CMS w łatwy sposób, zazwyczaj w formie formularza przypominającego dokument, pozwala zarządzać stroną internetową. Sam system składa się przeważnie z dwóch elementów CMA oraz CDA. Pierwszy z nich to warstwa, którą widzi użytkownik i w której wykonuje dane akcje. Druga — CDA to warstwa, której nie widać. Są to biblioteki oraz funkcje oprogramowania, dzięki którym system działa prawidłowo.CMS — przykłady
Na rynku istnieje wiele systemów, które pomagają mniej technicznym użytkownikom w organizowaniu treści swoich stron WWW. Jednym z najbardziej znanych jest WordPress, który obecnie jest stosowany w 65%* stron na rynku systemów CMS. Kolejne to między innymi:- Joomla
- Drupal
- WIX
- TYPO3
- Ghost.
- Magento
- Hubspot
- PrestaShop
- Shopify.
CMS — dlaczego warto z niego korzystać?
Korzystanie z platform czy systemów CMS to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, osób wchodzących dopiero w branże e-commerce czy po prostu twórców. Dlaczego? Ponieważ po krótkim wprowadzeniu i chwili rozeznania jest w stanie z nich korzystać prawie każdy. Jest to szczególnie przydatne narzędzie w przypadku dużych firm, kiedy treściami na stronie zarządza wiele osób. Chcesz zobaczyć, jak CMS może pomóc Twojej firmie? Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką ze specjalistą JAAQOB® Holding i sprawdź, jak możemy zmienić oblicze Twojej firmy! Źródła:* Kinsta, WordPress market shareInne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów