
Czym się różni SEO copywriting od content marketingu?
Budowanie świadomości marki oraz dotarcie do wyznaczonej grupy odbiorców jest celem każdej firmy. Jak może w tym pomóc copywriting SEO oraz content ma...
18.10.2022SEO (Search Engine Optimization) polega na konkretnym dostosowaniu strony internetowej do wyszukiwarki internetowe. Chodzi o to, żeby witryna osiągała jak najwyższe pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Uzupełnieniem skutecznego pozycjonowania strony są działania poza nią (off-site), głównie linkowanie zewnętrzne oraz budowanie zaufania do domeny poprzez działania Content Marketingowe.
Żeby pozycjonowanie strony było skuteczne, trzeba zadbać o wysoki poziom treści na stronie. Niezbędne jest też umiejętne wykorzystanie fraz kluczowych czy konkretnych odpowiedzi na zapytania. Wpływ na pozycję w Google i ruch organiczny na stronie mają również określone zachowania użytkowników. Na przykład to, jak szybko opuszczają stronę i jak dużo czasu na niej spędzają.
Dla każdej firmy, która za pomocą strony komunikuje się oraz pozyskuje klientów. Od małych, lokalnych firm, przez branże niszowe, które chcą być liderami, po sklepy e-commerce, startupy oraz duże firmy i producentów.
SEO pomaga zbudować zasięg i daje możliwość pozyskiwania dużej liczby klientów bez konieczności zatrudniania zespołu marketingowego.
Dzięki SEO serwisy e-commerce mogą systematycznie budować grono stałych odbiorców i uniknąć pośrednictwa takich podmiotów, jak Allegro.
Ci, którzy kierują produkty i usługi do wąskiego grona odbiorców i działają regionalnie.
Dzięki kampaniom Google Ads (Adwords) firmy są w stanie być widocznymi niemal wszędzie.
Które szukają innych kanałów dotarcia do nowych partnerów albo skalowalnych rozwiązań dla działów sprzedaży i marketingu.
Uwzględnia abonamentowy, 12-miesięczny plan działań. Polega na stałej pracy projektowej: przygotowanie skutecznych i dobrych jakościowo tekstów oraz reagowanie na zmiany algorytmu wyszukiwarki Google.
Kliknij link, by przejść do konkretnej podstrony.
Pozycjonowanie stron to działania, które mają za zadanie zapewnić widoczność domeny w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces składa się z wielu etapów i wymaga ciągłości oraz aktualizacji, aby zagwarantować najlepsze efekty.
Skuteczne pozycjonowanie to przede wszystkim czas i odpowiednia strategia oparta między innymi na skrupulatnym audycie, optymalizacji strony, link buldingu oraz content planie z określonymi słowami kluczowymi. Pozycjonowanie strony to działania długofalowe, które w dalszej perspektywie zapewniają rozpoznawalność marki, a także wysokie pozycje w wyszukiwarkach bez konieczności korzystania z płatnych reklam.
Pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczne, gdy domena staje się widoczna dla użytkowników Internetu z poziomu wyszukiwarek. Jednocześnie dobrze wypozycjonowana strona WWW odnosi fantastyczne korzyści — pozycjonowanie zwiększa ruch organiczny na domenie oraz buduje świadomość marki.
Dość łatwo poznać, że pozycjonowanie przynosi odpowiednie rezultaty. Wskazują to zwiększające liczby np. w darmowym narzędziu Google Search Console (GSC), rosnąca ilość potencjalnych klientów odwiedzających witrynę, a także widoczne oraz pożądane konwersje na stronie.
W dużej mierze od pozycjonowania sklepu internetowego zależy sukces w branży e-commerce. Nawet najlepsza oferta, najbardziej atrakcyjne produkty i ceny nie odnajdą odbiorców bez odpowiednich działań związanych z: optymalizacją SEO, pracą nad poprawnością kodu, UX i prawidłową strukturą strony oraz właściwym contentem czy linkowaniem zewnętrznym.
Pozycjonowanie strony sprawia, że e-sklep staje się łatwo dostępny dla klientów. Działania związane ze zwiększeniem widoczności witryny w sieci wymagają specjalistycznej wiedzy, dlatego w celu osiągnięcia satysfakcjonujących wyników, pozycjonowanie często zlecane jest firmą zewnętrznym.
Cennik pozycjonowania stron zależy przede wszystkim od doświadczenia wykonawcy i osiągnięć w zakresie pozycjonowania. Koszty działań mogą różnić się od siebie w zależności od wielkości witryny, konkurencji w danej branży i ilości oraz trudności fraz kluczowych.
Cena pozycjonowania kształtuje się ze względu na metodę działań, a także czas poświęcony w celu osiągnięcia wyznaczonych celów. Nie bez znaczenia jest również stan witryny, nad którą podejmują pracę specjaliści. Skuteczne pozycjonowanie można zastosować wyłącznie w obrębie zadbanej pod wieloma aspektami witrynie. Najczęściej działania rozłożone w czasie podczas dłuższej umowy wyceniane są taniej oraz najszybciej przynoszą efekty.