ROI to wskaźnik zwrotu z inwestycji, który pozwala określić zyski względem poniesionych przez firmę kosztów związanych z inwestycją.
Co to jest ROI?
ROI to skrót pochodzący z języka angielskiego, którego pełna nazwa to Return of Investment. Tłumaczy się go jako wskaźnik zwrotu inwestycji. Pozwala on na realną ocenę działań oraz ich rentowność. W ujęciu marketingowym ROI to nic innego jak wskaźnik zysku z reklamy. Za jego pomocą można określić czy dana reklama przynosi zamierzone efekty oraz oczekiwane zyski.
Jak działa ROI?
Przed wykonaniem odpowiednich obliczeń, należy zapoznać się ze wszystkimi kosztami poniesionymi w związku z reklamą. Pozwoli to na realne oszacowanie zysków oraz zwrotu.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Dopiero po wykonaniu tego działania można określić realny zarobek na danej reklamie.
Dlaczego warto stosować ROI?
W biznesie realne prognozy oraz przewidywania możliwego zysku to podstawa. Tylko rzeczywiste dane informują o opłacalności podejmowanych działań i pomagają planować strategię na przyszłość.
ROI to narzędzie, które pomaga ocenić skuteczność działań marketingowych w prosty sposób. Należy jednak pamiętać, że nie podaje on czynników wpływających na osiągnięte wyniki. Dlatego warto go uwzględnić w ocenie jako jeden z jej elementów, ale nie jako główny wskaźnik. Wyjątkiem są reklamy internetowe takie jak Google Ads, gdzie ROI, traktuje się jako główne narzędzie do oceny ich skuteczności. Aby jeszcze dokładniej ocenić efektywność reklamy, warto wraz z ROI zastosować ROAS, który wskaże przychód z prowadzonych działań.
Zastanawiasz się, jak możesz wykorzystać ROI w swojej firmie?
Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką i sprawdź jakie korzyści możesz zyskać!
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów