
eCPC
eCPC to jedno z narzędzi kampanijnych Google Ads, które wspomaga mechanizm CPC, czyli cost per click.
Co to jest eCPC?
eCPC to skrót od angielskiego wyrażenia enchanced cost per click, które można rozumieć jako ulepszone CPC. Jest to zaawansowane narzędzie, wspomagające skuteczność i optymalizację kosztów przy kampaniach Google Ads.
Jak działa eCPC?
eCPC przede wszystkim dostosowuje wcześniej ustalone przez twórcę kampanii stawki, tak aby maksymalizować konwersję, ale też obniża je w momencie, kiedy poziom konwersji spada. Algorytm ustala stawkę na podstawie kilku czynników:
- danych demograficznych,
- zachowaniach w Internecie (tzn. danych z wyszukiwarki),
- pory dnia,
- lokalizacji.
Na podstawie tych danych system reklamowy Google Ads dobiera wyświetlanie reklam, aby zmaksymalizować konwersję. W tym celu o danych porach dnia lub dla użytkowników znajdujących się w określonej lokalizacji podwyższa on stawkę, dzięki czemu w założeniu pozyskuje większą skuteczność.
Czy warto wykorzystać eCPC w swoich działaniach?
eCPC to kompleksowe narzędzie, które pomaga optymalizować koszty względem uzyskiwanych efektów. Dzięki wykorzystaniu go w strategii reklamowej można mieć pewność, że zainwestowany kapitał szybciej się zwróci i będzie adekwatny do współczynnika konwersji. Warto jednak pamiętać, że jest to narzędzie, które największe benefity przynosi w działaniach długofalowych i przy dużych kampaniach.
Nie wiesz, czy eCPC sprawdzi się w Twojej firmie?
Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką i dowiedz się, jakie może przynieść korzyści!