Co to jest eCPC?
eCPC to skrót od angielskiego wyrażenia enchanced cost per click, które można rozumieć jako ulepszone CPC. Jest to zaawansowane narzędzie, wspomagające skuteczność i optymalizację kosztów przy kampaniach Google Ads.Jak działa eCPC?
eCPC przede wszystkim dostosowuje wcześniej ustalone przez twórcę kampanii stawki, tak aby maksymalizować konwersję, ale też obniża je w momencie, kiedy poziom konwersji spada. Algorytm ustala stawkę na podstawie kilku czynników:- danych demograficznych,
- zachowaniach w Internecie (tzn. danych z wyszukiwarki),
- pory dnia,
- lokalizacji.
Czy warto wykorzystać eCPC w swoich działaniach?
eCPC to kompleksowe narzędzie, które pomaga optymalizować koszty względem uzyskiwanych efektów. Dzięki wykorzystaniu go w strategii reklamowej można mieć pewność, że zainwestowany kapitał szybciej się zwróci i będzie adekwatny do współczynnika konwersji. Warto jednak pamiętać, że jest to narzędzie, które największe benefity przynosi w działaniach długofalowych i przy dużych kampaniach. Nie wiesz, czy eCPC sprawdzi się w Twojej firmie? Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką i dowiedz się, jakie może przynieść korzyści!Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów