eCPC to jedno z narzędzi kampanijnych Google Ads, które wspomaga mechanizm CPC, czyli cost per click.
Co to jest eCPC?
eCPC to skrót od angielskiego wyrażenia enchanced cost per click, które można rozumieć jako ulepszone CPC. Jest to zaawansowane narzędzie, wspomagające skuteczność i optymalizację kosztów przy kampaniach Google Ads.Jak działa eCPC?
eCPC przede wszystkim dostosowuje wcześniej ustalone przez twórcę kampanii stawki, tak aby maksymalizować konwersję, ale też obniża je w momencie, kiedy poziom konwersji spada. Algorytm ustala stawkę na podstawie kilku czynników:- danych demograficznych,
- zachowaniach w Internecie (tzn. danych z wyszukiwarki),
- pory dnia,
- lokalizacji.
Czy warto wykorzystać eCPC w swoich działaniach?
eCPC to kompleksowe narzędzie, które pomaga optymalizować koszty względem uzyskiwanych efektów. Dzięki wykorzystaniu go w strategii reklamowej można mieć pewność, że zainwestowany kapitał szybciej się zwróci i będzie adekwatny do współczynnika konwersji. Warto jednak pamiętać, że jest to narzędzie, które największe benefity przynosi w działaniach długofalowych i przy dużych kampaniach. Nie wiesz, czy eCPC sprawdzi się w Twojej firmie? Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką i dowiedz się, jakie może przynieść korzyści!Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów