
ToFu — Top of the Funnel
ToFu to skrót od angielskiej frazy Top of the Funnel i odnosi się do pierwszej części lejka marketingowo-sprzedażowego, który z kolei odzwierciedla poszczególne etapy interakcji klienta z marką.
Top of the Funnel — czyli co to jest ToFu?
Pierwszy etap lejka (inaczej: góra lejka marketingowego) obejmuje swoim zasięgiem wszystkich potencjalnych klientów, którzy nie są jeszcze w żaden sposób powiązani z daną marką. Stanowią oni grupę osób czy firm (tzw. leadów), które potencjalnie mogą zainteresować się ofertą danego przedsiębiorstwa. Jest to najliczniejsza, a zarazem „najmniej pewna” grupa, z której tylko część przejdzie do następnego etapu lejka.
Przykłady Top of the Funnel
Najważniejszym zadaniem na tym etapie lejka jest zdobycie uwagi użytkownika i budowanie rozpoznawalności marki. Warto tworzyć treści, które informują o rozwiązaniach problemu, czy spełnianiu potrzeb odbiorców. Ten cel dobrze realizują m.in. artykuły blogowe i posty w mediach społecznościowych. Oprócz tworzenia treści bardzo istotna jest ich dystrybucja, dzięki której marka może dotrzeć do jak najszerszego grona osób potencjalnie zainteresowanych tematem.
Jak zdobyć uwagę użytkownika na etapie ToFu?
Warto tworzyć dobrze dopasowane treści, które z jednej strony uwzględnią potrzeby klienta, a z drugiej wskażą korzyści z rozwiązań, które oferuje marka. Podstawą skutecznego contentu jest wcześniejsze opracowanie strategii marketingowej, która dzięki analizom firmy i jej otoczenia ułatwia opracowanie właściwych tematów, napisanych w odpowiednim stylu — zgodnym ze strategią komunikacji marki i skierowanych do właściwego odbiorcy.
Zastanawiasz się, jak możesz przyciągnąć nowych odbiorców?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej w JAAQOB HOLDING™!