ToFu to skrót od angielskiej frazy Top of the Funnel i odnosi się do pierwszej części lejka marketingowo-sprzedażowego, który z kolei odzwierciedla poszczególne etapy interakcji klienta z marką.
Top of the Funnel — czyli co to jest ToFu?
Pierwszy etap lejka (inaczej: góra lejka marketingowego) obejmuje swoim zasięgiem wszystkich potencjalnych klientów, którzy nie są jeszcze w żaden sposób powiązani z daną marką. Stanowią oni grupę osób czy firm (tzw. leadów), które potencjalnie mogą zainteresować się ofertą danego przedsiębiorstwa. Jest to najliczniejsza, a zarazem „najmniej pewna” grupa, z której tylko część przejdzie do następnego etapu lejka.
Przykłady Top of the Funnel
Najważniejszym zadaniem na tym etapie lejka jest zdobycie uwagi użytkownika i budowanie rozpoznawalności marki. Warto tworzyć treści, które informują o rozwiązaniach problemu, czy spełnianiu potrzeb odbiorców. Ten cel dobrze realizują m.in. artykuły blogowe i posty w mediach społecznościowych. Oprócz tworzenia treści bardzo istotna jest ich dystrybucja, dzięki której marka może dotrzeć do jak najszerszego grona osób potencjalnie zainteresowanych tematem.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Jak zdobyć uwagę użytkownika na etapie ToFu?
Warto tworzyć dobrze dopasowane treści, które z jednej strony uwzględnią potrzeby klienta, a z drugiej wskażą korzyści z rozwiązań, które oferuje marka. Podstawą skutecznego contentu jest wcześniejsze opracowanie strategii marketingowej, która dzięki analizom firmy i jej otoczenia ułatwia opracowanie właściwych tematów, napisanych w odpowiednim stylu — zgodnym ze strategią komunikacji marki i skierowanych do właściwego odbiorcy.
Zastanawiasz się, jak możesz przyciągnąć nowych odbiorców?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej w JAAQOB HOLDING®!
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów