Jak zaprojektować logo, które zapadnie w pamięć — 5 sprawdzonych porad
Wiele osób głowi się, jak powinno wyglądać ich logo firmowe. Jakich kolorów użyć? Jaki krój pisma będzie najlepiej odd...
06.09.2022Zaprojektowanie dobrego znaku graficznego wykracza daleko poza same kompetencje nawet najbardziej utalentowanego artysty.
Wartość inwestycyjną mają tylko projekty doskonałe graficznie i jednocześnie realizujące cele wizerunkowe marki. Dopiero wykorzystanie odpowiedniej wiedzy i zaangażowanie najlepszych grafików w dokładnie zaplanowanym procesie projektowania pozwala na osiągnięcie pełnego sukcesu.
Profesjonalne logo dla firmy przekłada się wprost na rozwój biznesu. Wszystkie elementy procesu projektowania cechuje wspólny mianownik: nowe logo musi przyczyniać się do tworzenia wizerunku marki wspierającego strategię biznesową firmy. Nasz zespół za cel stawia sobie pomoc w jej zdefiniowaniu i realizowaniu na drodze do sukcesu.
Dobre logo wpisuje się w jasno nakreśloną strategię komunikacji. Musi być unikalne, proste, rozpoznawalne, ponadczasowe i dopasowane do charakteru przedsiębiorstwa, która ma reprezentować. Stąd w procesie projektowania starannie analizujemy tło marketingowe zadania. Nasz zespół wspiera klientów w wypracowaniu właściwych wytycznych wizerunkowych marki.
Zobacz, jak wygląda u nas proces projektowania logo
Przeprowadzamy wstępne warsztaty online, na których poznajemy markę, produkt lub usługę klienta. Ustalamy cele, które ma spełnić przyszły projekt.
Przeprowadzamy analizę marki, produktu lub usługi na podstawie wcześniejszych warsztatów z klientem oraz strategii marketingowej klienta — o ile taką posiada. Przygotowujemy dokument z krótką analizą zebranych informacji, aby potwierdzić zgodność naszych ustaleń z oczekiwaniami klienta.
Na podstawie zebranych informacji dział kreatywny przystępuje do opracowania tzw. moodboardów, czyli tablic inspiracji. Są to propozycje stylistyczne, prezentacje inspiracji oraz różnych stylów graficznych. Tablice inspiracji pozwalają na precyzyjne ustalenie oczekiwań co do tworzonej marki.
Etap szkicowania ma charakter kreatywnej burzy mózgów. Chodzi o wyłonienie obiektywnie najlepszych koncepcji, najlepiej realizujących wymogi stawiane nowemu logo. W efekcie łączy się kreatywność kilku grafików wokół wspólnego celu – sukcesu marki.
Omawiamy wybrane propozycje stylistyczne wraz z klientem. Precyzujemy cele, które powinien spełniać przyszły projekt
Dział kreatywny przystępuje do stworzenia pierwszych propozycji logo — zazwyczaj są to trzy niezależne od siebie kreacje. Ten etap pozwala na wybór odpowiedniego dla klienta kierunku stylistycznego. Na tym etapie logo prezentowane jest jako punkt wyjścia do opracowania finalnego projektu — nie jest jeszcze skończonym, sfinalizowanym produktem.
Prezentujemy przygotowane propozycje w różnych wariantach. Za pomocą wizualizacji, obrazujemy, jak dany znak będzie wyglądać w różnych sytuacjach (np. na wizytówce, plakacie i gadżecie promocyjnym) i różnych mediach (np. billboardzie, szydzie).
Po akceptacji klienta przygotowujemy komplet plików ukończonego logo w różnych popularnych formatach oraz wersjach kolorystycznych, m.in. kolorowej, achromatycznej, wektorowej, rastrowej, ze znakiem ® i bez niego, pionowe i poziome etc.
Przygotowujemy opracowanie logo w postaci Księgi znaku lub Księgi marki. Dokumenty te definiują budowę znaku, jego kolorystykę, sposoby użycia oraz aspekty wykorzystania. Księga marki jest niejako rozszerzeniem Księgi znaku, w której dodatkowo definiujemy zasady użycia odpowiedniego kroju fontu, palety kolorystycznej marki, stylistyki zdjęć czy materiałów firmowych.
W zależności od potrzeb opracowujemy zestaw akcydensów zgodnych i spójnych z tworzonym wizerunkiem marki. Należą do nich m.in. wizytówki, teczki czy papier firmowy.
Opracowujemy również inne wzory wykorzystania stylistyki brandu, jak różnego rodzaju gadżety reklamowe (np. smycze, czapki, koszulki), wzory stylistyczne billboardów, oklejania samochodów itd.
Potrzebujesz logo dla swojej firmy i chcesz, by wyróżniała się na rynku? Nasza agencja reklamowa to zespół doświadczonych specjalistów, którzy pomogą stworzyć nie tylko zewnętrzne atrybuty brandingu, ale także funkcjonalny serwis internetowy czy materiały reklamowe wspomagające procesy sprzedaży.
Bezpłatna konsultacjaW swoich usługach nie ograniczamy się jedynie do zaprojektowania loga. Naszym klientom pomagamy na wielu płaszczyznach – począwszy od strategii marketingowej, przez identyfikację wizualną, grafiki reklamowe aż do gotowych stron internetowych. Sprawdź naszą ofertę.
Logo obejmuje całość pola identyfikacyjnego marki. W jego skład wchodzi znak graficzny (sygnet) oraz stylizowany przekaz tekstowy np. nazwa firmy (logotyp). Razem tworzą spójną komunikację wizualną nazwy marki. Każdy z tych elementów pełni inne funkcje.
Możliwe są przypadki, kiedy logo składa się tylko z sygnetu lub tylko logotypu. Czasem kompletne logo obejmuje sygnet, logotyp oraz claim (hasło reklamowe „przypięte” do nazwy firmy).
Aby zobaczyć nas w akcji, poznaj naszą pracę. Na przestrzeni 16 lat stworzyliśmy setki projektów. Poniżej prezentujemy kilka wybranych prac. Jeśli chcesz zobaczyć jeszcze więcej realizacji skontaktuj się z nami a przedstawimy Ci Case Study wybranych projektów.
Kliknij link, by przejść do konkretnej podstrony.
Na proces tworzenia logo w JAAQOB HOLDING® składa się kilka etapów. Pierwszy z nich polega na omówieniu projektu oraz poznaniu potrzeb, oraz założeń naszych klientów. Następnie rozpoczyna się proces analizy zarówno samej marki, jak i jej konkurencji.
Po tak rozpoczętym procesie tworzenia logo następują prace zespołu graficznego nad wstępnymi projektami oraz ich konceptualizacją i wizualizacjami.
Nasi klienci pozostają z nami w ścisłej współpracy na każdym z etapów. Dokonują oceny projektów, a także sugerują i omawiają z nami ewentualne zmiany.
Na cenę logo wpływ może mieć czas, w jakim powstać mają projekty, a także ich ilość. Standardowo agencje reklamowe posiadają stały cennik, jednak ceny te mogą ulegać zmianom. Wszystko zależne jest od indywidualnych potrzeb klienta i omawiane jest na bieżąco.
W JAAQOB HOLDING® do projektowania logo podchodzimy w sposób kompleksowy. Dlatego prócz części projektowej ważnym aspektem jest dla nas warstwa marketingowa projektu. Analizujemy oddziaływanie logo na potencjalnych klientów, aby już na wstępie ocenić wartość biznesową.
Projekty JAAQOB HOLDING® wyróżnia nowatorskie, nieszablonowe podejście. Nasz zespół to osoby, które doskonale odnajdują się w najnowszych trendach graficznych i potrafią przełożyć je na realia marki. Doskonale dopasują je do środowiska i warunków, w jakich będzie funkcjonować logo.
Każdy projekt rozpatrywany jest zarówno pod kątem jego siły wizualnej, jak i wartości marketingowej.