
Call to Action
CTA lub Call To Action to w bezpośrednim tłumaczeniu wezwanie do akcji. Jest to termin określający w marketingu internetowym nakłonienie użytkownika do określonego działania.
Co to jest CTA?
Call to Action lub krócej CTA to treść wzywająca odbiorcę treści do określonego działania. Najczęściej wykorzystywane jest do pozyskiwania leadów, danych kontaktowych do potencjalnych klientów, ale nie tylko. CTA najczęściej umieszczane jest jako przycisk do kliknięcia lub link w tekście.
Gdzie stosuje się CTA?
- Strony internetowe
- Tekstowe reklamy internetowe np. Google Ads
- Graficzne reklamy internetowe np. banery
- Social media
- Newslettery i mailingi
- Blogi oraz inne artykuły
- Formularze rejestracyjne
- Meta description stron WWW.
CTA jest krótkim poleceniem zapisywanym w trybie rozkazującym. Do jego zapisu wykorzystywane są często zdania wykrzyknikowe. Przykładami CTA są zwroty:
- Zarejestruj się!
- Czytaj dalej!
- Skontaktuj się z nami.
Czy warto stosować CTA?
Stosowanie CTA to niezwykle ważny element w budowaniu skutecznych treści. Jest to element zachęcający użytkownika do interakcji oraz kierunek, w którym potencjalny klient jest przeprowadzany przez kolejne etapy lejka marketingowo-sprzedażowego.
Liczba kliknięć w CTA to doskonały sposób na sprawdzenie, jakie treści najbardziej interesują odbiorców i które z nich są wartościowe i budujące relację z marką.
Nie wiesz, gdzie i jak stworzyć skuteczne CTA?
Zamów bezpłatną konsultację ekspercką i wybierz usługi dla swojego biznesu.