CTA lub Call To Action to w bezpośrednim tłumaczeniu wezwanie do akcji. Jest to termin określający w marketingu internetowym nakłonienie użytkownika do określonego działania.
Co to jest CTA?
Call to Action lub krócej CTA to treść wzywająca odbiorcę treści do określonego działania. Najczęściej wykorzystywane jest do pozyskiwania leadów, danych kontaktowych do potencjalnych klientów, ale nie tylko. CTA najczęściej umieszczane jest jako przycisk do kliknięcia lub link w tekście. Gdzie stosuje się CTA?- Strony internetowe
- Tekstowe reklamy internetowe np. Google Ads
- Graficzne reklamy internetowe np. banery
- Social media
- Newslettery i mailingi
- Blogi oraz inne artykuły
- Formularze rejestracyjne
- Meta description stron WWW.
- Zarejestruj się!
- Czytaj dalej!
- Skontaktuj się z nami.
Czy warto stosować CTA?
Stosowanie CTA to niezwykle ważny element w budowaniu skutecznych treści. Jest to element zachęcający użytkownika do interakcji oraz kierunek, w którym potencjalny klient jest przeprowadzany przez kolejne etapy lejka marketingowo-sprzedażowego. Liczba kliknięć w CTA to doskonały sposób na sprawdzenie, jakie treści najbardziej interesują odbiorców i które z nich są wartościowe i budujące relację z marką. Nie wiesz, gdzie i jak stworzyć skuteczne CTA? Zamów bezpłatną konsultację ekspercką i wybierz usługi dla swojego biznesu.Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów