Artykuł sponsorowany to jedna z form reklamy, która pomaga budować wizerunek firmy oraz służy promocji.
Artykuł sponsorowany — co to jest?
Artykuł sponsorowany to treść publikowana w tradycyjnej prasie lub w na stronach WWW. Służy on promocji danej firmy, jej produktu lub usługi. Czasem bywa stosowany do budowania marki osobistej konkretnej osoby. Publikacją artykułów sponsorowanych zajmują się agencje marketingowe oraz wydawnictwa.
Artykuły sponsorowane przyjmują różne formy — mogą być to teksty o charakterze poradnikowym, teksty opisujące konkretną kwestię czy problem, wywiady z ekspertami lub relacje z imprez. Ze względu na to, że są to zwykle treści pozycjonowane na konkretną grupę odbiorców, artykuł sponsorowany to jedno z narzędzi inbound marketingu.
Artykuł sponsorowany — dlaczego warto stosować go w swojej komunikacji?
Artykuł sponsorowany to skuteczna metoda budowania relacji z potencjalnym klientem w ramach content marketingu. Dlaczego? Ponieważ napisany merytorycznie i wartościowo — odpowiada na realne potrzeby odbiorcy. Przykładowo artykułem sponsorowanym, który jest adekwatny do potrzeby klienta, jest poradnik jak dbać prawidłowo o włosy, zamieszczony w serwisie o fryzjerstwie lub magazynie specjalistycznym. Takim działaniem firma świadcząca odpowiednie usługi, buduje swój wizerunek jako eksperta dostarczającego realne rozwiązania i odpowiadającego na problemy swoich odbiorców.
Chcesz zbudować wizerunek eksperta?
Skontaktuj się zatem z naszymi specjalistami na bezpłatnej konsultacji eksperckiej — i już dziś skieruj swoją firmę na nowe tory!
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów