fbpx
Audyty UX

Audyty UX

Audyt UX inaczej analiza ekspercka to badanie istniejącego serwisu internetowego prowadzące do zwiększenia jego efektywności. Jest podstawą do wprowadzania zmian i ulepszania strony www, zgodnie z oczekiwaniami użytkowników. Czasem prowadzi do decyzji o całkowitej przebudowie witryny internetowej.

Czytaj więcej

Większa konwersja dzięki optymalizacji

Nasze audyty UX pozwalają na osiągnięcie korzyści z optymalizacji nakierowanej na zwiększenie konwersji i pozyskanie klienta. Badania użyteczności strony przeprowadzają eksperci marketingu internetowego – znający zarówno problemy biznesowe jak i zachowania i percepcję użytkowników – ich sposób korzystania z internetu oraz proces podejmowania decyzji.

Metodologia

Pierwszym etapem audytu jest analiza aktualnej strategii marketingowej klienta bądź naświetlenie jej założeń ramowych.

Przede wszystkim zdefiniowanie jakie cele są stawiane przed obecnością firmy w internecie, do jakich klientów chce dotrzeć i z jakich korzysta form reklamy. Na przykład czy planowana jest kampania Google AdWords lub zaawansowana optymalizacja SEO.

Nasze pytania i wywiady z klientem pomagają określić profil użytkownika, na którym należy się skupić przeprowadzając analizę interfejsu strony internetowej, nawigacji, struktury informacji i testów pod kątem użyteczności, aby określić co warto zrobić bądź poprawić na stronie.

Najczęściej audyt UX bazuje na dwóch skutecznych metodach z tego zakresu, danych z Google Analytics oraz wiedzy naszych ekspertów UX. Pierwsza to analiza heurystyczna (heuristic evaluation), która opiera się na badaniu heurystyk czyli zasad i wskazówek opracowanych m.in. przez Nielsena i Molicha pozwalających na ocenę pod względem użyteczności.

Druga z nich to analiza poznawcza (cognitve walkthrough), to technika w której analityk wciela się w rolę użytkownika i realizuje krok po kroku kolejne czynności badają w ten sposób poszczególne procesy na stronie.

Cel audytu

Po zaakceptowaniu przez klienta prototypu serwisu przechodzimy do projektowania grafiki strony. Projektujemy layout strony głównej oraz wszystkie niezbędne podstrony w rozdzielczości WEB (desktop) oraz wygląd na smartfony.

Warstwa danych i informacji

Warstwa danych i informacji

Analiza dotyczy sposobu organizacji prezentowanych treści, prezentacji i argumentów. Dobry serwis internetowy musi posiadać architekturę informacji podporządkowaną osiągnięciu celu, zaś użytkownik odwiedzający stronę musi otrzymać to, czego oczekuje. Jednocześnie struktura kategorii serwisu powinna go prowadzić zgodnie ze właściwym schematem podejmowania decyzji, zwykle zbieżnym z fazami lejka sprzedażowego: zainteresowanie – przekonanie – decyzja – lojalność.

1
1

Warstwa danych i informacji

Warstwa danych i informacji

Warstwa logiczna

Tu audyt użyteczności obejmuje przede wszystkim użyteczność witryny web, korzystanie z wbudowanych aplikacji i funkcjonalności oraz sposobu nawigacji. Sprawdzamy czy zastosowane rozwiązania pozwalają na intuicyjne poruszanie się po stronie zarówno w wersji desktop jak i mobile.

Analizy dotyczą także sposobu korzystania z zaimplementowanych funkcji – programów odpowiedzialnych za obsługę poszczególnych interakcji w przeglądarce. Usability jest jednym z kluczowych aspektów audytu. Dotyczy zaspokajania potrzeb internauty związanych z jego oczekiwaniami – do czego potrzebuje strony, na którą trafił.

2
2

Warstwa logiczna

Warstwa logiczna

Problemy rozpoznajemy poprzez osadzenie stosownych kodów śledzących zachowanie na stronie i na bazie własnego doświadczenia w projektowaniu zorientowanym na użytkownika. Korzystając z narzędzia jakim są nagrania video jesteśmy w stanie określić jakie ukryte błędy logiczne zawiera strona.

Tą metodą patrzymy na stronę oczami rzeczywistego usera. Architektura informacji i sposób korzystania z serwisu internetowego składają się na doświadczenie użytkownika – User Experience (UX) – będący głównym elementem zakresu heurystyk naszych ekspertów.

Warstwa prezentacji

Sprzedaż usług lub produktów wiąże się dzisiaj nie tylko z trafieniem właściwymi argumentami do końcowego odbiorcy. Zależy przede wszystkim od działań nakierowanych na wywołanie określonych emocji i zaangażowania. Design – projekt musi spełniać rolę narzędzia wywoływania pożądanych skojarzeń: zaufania, ekskluzywności, profesjonalizmu lub dowolnie innych określonych przez marketing danego biznesu. Z kolei testy UI (User Interface) skupiają się wokół poprawności graficznej, czytelności i dopasowania do grupy docelowej.

3
3

Warstwa prezentacji

Warstwa prezentacji

Audyt UX uwzględnia jaki wpływ mają poszczególne elementy graficzne na percepcję i zachowanie usera. Jakie wywołują skojarzenia i emocje i czy stylistyka jest spójna z całością koncepcji marketingowej.

Wykorzystanie badań fokusowych i podobnych metod jest uznawane – jako metoda badawcza – za najbardziej miarodajne, lecz jest związane z wysokimi kosztami. Nasze doświadczenie w zakresie projektowania i realizacji efektywnych serwisów i stron internetowych pozwala nam diametralnie ograniczyć koszty, wykorzystując do tych celów przede wszystkim naszą wiedzę.

Nasze usługi audytorskie prowadzimy w oparciu o rzetelną wiedzę i wieloletnią praktykę. Pozyskane dane analityczne prowadzą do badań i testów mających na celu ograniczenie błędów mających wpływ na konwersję. Co za tym idzie – otwierającymi możliwość stworzenia takich interakcji z użytkownikami, aby serwis działał zgodnie z najlepszymi standardami optymalizacji.

Raport - co daje audyt UX

Raport - co daje audyt UX

Raport - co daje audyt UX

Raport analityczny, będący końcowym wynikiem audytu UX, przedstawia zarówno diagnozę strony www, pozwalającą określić listę elementów do poprawy, jak i sugerowane zmiany. Ich wdrożenie zależy od priorytetów poszczególnych celów zdefiniowanych w firmie i przyjętych zasad komunikowania się z rynkiem. Przy czym agencja audytująca może, ale nie musi być tą, która będzie przeprowadzać sugerowane w audycie zmiany.

Bezpłatna konsultacja - audyt UX

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.

Bezpłatna konsultacja

Najczęściej zadawane pytania

  • Audyt UX (User Experience) to inaczej ekspercka analiza istniejącego serwisu internetowego marki, której celem jest zwiększenie jego wydajności i skuteczności. To fundament dla wprowadzenia zmian, ponieważ pozwala na kompleksowe zapoznanie się ze stanem wyjściowym. Poznanie słabych i mocnych stron serwisu, a na tej podstawie odpowiednie dopasowanie nowych rozwiązań.

    Audyt UX może prowadzić do częściowych zmian lub decyzji o całkowitej przebudowie witryny internetowej.

    Analiza User Experience dotyczy zawartych na stronie treści, warstwy wizualnej, użyteczności poszczególnych elementów, sposobu w jaki użytkownicy nawigują po witrynie, a także sposobu wizualnej prezentacji marki na stronie internetowej.

  • Cena audytu UX zależna jest od tego, jak bardzo rozbudowana jest strona internetowa. Im więcej informacji zawiera, tym większy czas pracy należy poświęcić na jej audyt, a tym samym cena audytu takiej strony internetowej będzie wyższa.

  • Jak najbardziej audyt UX sklepu internetowego również można zlecić naszej agencji. Przy sprzedaży online jest wręcz wskazany dla podniesienia jej jakości.

    Audyt sklepu internetowego wskaże problemy, jakie napotykają użytkownicy sklepu, jakie informacje najczęściej ich interesują, które produkty są najczęściej przez nich oglądane, jak wygląda ich droga poruszania się po sklepie oraz w jakim momencie porzucają stronę.

  • Ekspercki audyt UX zawiera analizę systemu nawigacji serwisu internetowego, kompozycję, a także sposób w jaki informacje przekazywane są do użytkownika, ocenę użyteczności poszczególnych elementów na stronie, ich funkcjonalność, warstwę wizualną, położenie i funkcjonalność elementów klikalnych zawartych na stronie, przejrzystość i zrozumiałość zawartej na serwisie treści, analizę drogi użytkownika.

    Audyt UX zawiera także wskazania do zmian, które należy podjąć na stronie internetowej.

  • JAAQOB HOLDING™ posiada bogate doświadczenie w przeprowadzaniu audytów UX stron internetowych. Zajmujemy się obsługą bardzo wielu, różniących się od siebie branż. Każda z nich ma inne wymagania i obsługuje różniące się między sobą grupy odbiorcze. Dzięki temu nasz zespół posiada bardzo rozległą wiedzę.

    W JAAQOB od ponad 16 lat prowadzimy kompleksową obsługę marketingową, w której audyt stanowi bardzo ważną część. Dzięki rzetelnemu audytowi UX naszych ekspertów klienci mają okazję wzmocnić swój biznes i zaplanować zmiany, które przekładają się na realne wyniki.

    Bezpłatna konsultacja

    Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.
    Na wiadomości odpowiadamy do 30 minut od wysłania zapytania w godzinach pracy agencji.