User experience to wszystkie reakcje, odczucia oraz emocje, których doświadcza użytkownik produktu, aplikacji oraz stron WWW. Projektowanie user experience, w skrócie UX to skuteczne planowanie i kreowanie towaru lub usługi, tak aby przynosił określone emocje.
Co to jest User Experience?
User Experience to termin, którego twórcą był pracujący w Apple Computers w 1993 roku Don Norman, który stał się nie tylko teoretykiem UX, ale też pierwszym znanym projektantem. To on udowodnił, że produkt to nie tylko rzecz, ale też cała gama doświadczeń i emocji, które towarzyszą jego nabywcy.Jak działa UX?
Jednym z najważniejszych elementów teorii o user expierence jest piramida doświadczeń użytkownika. To ona determinuje, jaki powinien być produkt lub usługa, aby spełniły oczekiwania swoich odbiorców. Według niej dobry produkt jest:- atrakcyjny,
- wiarygodny,
- funkcjonalny,
- niezawodny,
- dostępny,
- użyteczny.
Dlaczego warto wykorzystywać UX w swoich działaniach?
Dopasowanie wyglądu i funkcji strony internetowej lub aplikacji do potrzeb użytkownika to podstawa w dotarciu do swojej grupy docelowej. Wygląd strony i jej funkcje płynnie przeprowadzające odbiorcę przez zawartą na niej treść, bezpośrednio przełoży się na współczynnik konwersji i liczbę zadowolonych klientów. Strony, które są dobrze zbudowanie pod względem doświadczeń użytkownika, są lepiej pozycjonowane przez wyszukiwarkę Google. Przez co są lepiej widoczne dla potencjalnych klientów. Zastanawiasz się jak stworzyć dobrą stronę WWW zgodną z praktykami UX? Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką i dowiedz się, jak możesz zdobyć więcej klientów!Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów