Konwersja w ujęciu marketingowym funkcjonuje jako przemiana użytkownika z biernego w czynnego, poprzez wykonanie pożądanej czynności przez właściciela witryny.
Co to jest konwersja?
Według słownika języka polskiego konwersja to przekształcenie, zmiana postaci lub transformacja. W marketingu określamy konwersją moment przekształcenia odbiorcy w użytkownika czynnego, który wykonuje pożądaną czynność. Na przykład zakupi produkt w sklepie internetowym lub kliknie link reklamy w social mediach, pobierze e-booka, czy zapisze się na webinar. Cele konwersji mogą być różne, ale najpopularniejsze z nich to:
- dokonanie zakupu,
- pozostawienie danych kontaktowych,
- zapisanie się do newslettera,
- kliknięcie CTA lub w baner reklamowy,
- pobranie plików,
- dłuższy czas pozostania na stronie WWW lub wyświetlenie określonych podstron.
Jak działa konwersja?
Zbadanie, jaką konwersję posiada dana strona, a dokładniej jaki ma czynnik konwersji, polega na przeprowadzeniu prostych obliczeń. Aby dowiedzieć się, jaki jest współczynnik konwersji na stronie WWW, należy podzielić liczbę osób, które dokonały konwersji (np. klikając w CTA) przez liczbę wszystkich użytkowników wchodzących na stronę.
Do dokładnej analizy tego współczynnika służą również profesjonalne narzędzia internetowe takie jak Google Analytics.
Czy warto analizować konwersję?
Analiza oraz kontrola konwersji to podstawa sukcesu w biznesie internetowym. Współczynnik konwersji to drogowskaz, który pokazuje zachowanie klientów oraz liczbę dokonanych przez nich zakupów lub pobranych treści, które bezpośrednio lub pośrednio mogą przekładać się na zysk dla firmy.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć konwersję w swojej firmie?
Zapytaj specjalistę JAAQOB HOLDING® w czasie bezpłatnej konsultacji eksperckiej.
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów