
Analiza wyników Instagram Stories — czyli czego potrzebują Twoi klienci?
Obecność naszej firmy w mediach społecznościowych to dziś podstawowa sprawa. Nie dziwi więc fakt, że wielu przedsiębio...
30.08.2022Każda firma w pewnym momencie swojej działalności napotyka na barierę rozwoju. Spada dynamika sprzedaży, a nowe produkty coraz trudniej ulokować na rynku. Coraz silniejsza i sprytniejsza konkurencja odbiera nam klientów a to co wcześniej działało jest coraz mniej skuteczne. Managerowie firm zwykle domyślają się, co może leżeć u podstaw słabnących wyników. Często słusznie upatrują winy w zaniedbaniu marketingu i sprzedaży.
Brak profilaktyki w tym zakresie prędzej czy później kończy się pogarszającą się kondycją firmy: spada sprzedaż, marże, odchodzą klienci. W krytycznych chwilach zazwyczaj podejmowane są działania ad hoc, chaotyczne i niespójne ze środowiskiem marketingowym firmy.
Różne, nieprzewidziane sytuacje rynkowe powodują, że prowadzenie biznesu bez konkretnego planu jest dzisiaj mocno ryzykowne.
Podobnie jak w medycynie podstawą planu leczenia jest diagnostyka tak w biznesie podstawą planowania strategicznego przedsiębiorstwa są analizy i audyty, które pokazują jak firma wypada na tle rynku, konkurencji i jakie obszary wymagają podjęcia natychmiastowych działań naprawczych.
Raport analityczny odpowiada często na trudne pytania, które stoją przed przedsiębiorcami ale jest drogowskazem do dalszych działań ukierunkowanych na sukces rynkowy firmy.
Opracowanie analizy strategicznej, która skutecznie wskaże obszary do optymalizacji w firmie składa się z kilku etapów:
Współpracę rozpoczynamy od warsztatu prowadzonego online, na którym poznajemy firmę, jej produkty i usługi. Rozmawiamy o rynku i konkurencji, wyzwaniach marketingowych oraz celach.
Opracowanie analizy wymaga ścisłej współpracy klienta z agencją dlatego w trakcie prac nad dokumentem przeprowadzane są liczne konsultacje oraz dodatkowe spotkania warsztatowe.
Po przeprowadzeniu warsztatów rozpoczynamy działania analityczne. Punktem wyjściowym jest zrozumienie jak wygląda rynek, konkurencja i jak na tym tle wypada audytowana firma. Wszystko po to, aby precyzyjnie wskazać miejsca wymagające usprawnienia badanej firmy ale też wychwycić słabe punkty konkurencji i obszary firmy, które mają największy potencjał do wykorzystania.
Rodzaj i zakres analiz czy audytów dostosowywane są względem danej firmy oraz celom, jakim mają służyć, przykładowo:
Ostatnim etapem działań jest wypracowanie raportu analitycznego, który przyjmie postać dokumentu zawierającego wyniki analiz i wskaże obszary w firmie wymagające natychmiastowych działań naprawczych oraz pokaże kierunki dalszych działań i rozwoju. Raport jest swego rodzaju planem działań, pokazującym dalsze kierunki rozwoju firmy.
Jesteśmy grupą spółek strategiczno-kreatywnych i pomagamy skutecznie wdrażać strategie firm od A do Z. Jeśli podejmą Państwo decyzję o wykonaniu analizy strategicznej przez naszą firmę z przyjemnością pomożemy w kompleksowym wdrożeniu zaleceń wynikających z raportu.
To jedyna taka bezpłatna publikacja w Polsce, z której dowiesz się jak krok po kroku, samodzielnie opracować strategię marketingową.
E-book napisany przez naszych specjalistów to aż 94 strony, mocno nasycone wiedzą marketingową, konkretnymi przykładami zastosowania i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania.