fbpx
Analiza <br/> strategiczna firmy

Analiza
strategiczna firmy

Każda firma w pewnym momencie swojej działalności napotyka na barierę rozwoju. Spada dynamika sprzedaży, a nowe produkty coraz trudniej ulokować na rynku. Coraz silniejsza i sprytniejsza konkurencja odbiera nam klientów a to co wcześniej działało jest coraz mniej skuteczne. Managerowie firm zwykle domyślają się, co może leżeć u podstaw słabnących wyników. Często słusznie upatrują winy w zaniedbaniu marketingu i sprzedaży.

Czytaj więcej

Analiza kluczem do sukcesu

Brak profilaktyki w tym zakresie prędzej czy później kończy się pogarszającą się kondycją firmy: spada sprzedaż, marże, odchodzą klienci. W krytycznych chwilach zazwyczaj podejmowane są działania ad hoc, chaotyczne i niespójne ze środowiskiem marketingowym firmy.

Różne, nieprzewidziane sytuacje rynkowe powodują, że prowadzenie biznesu bez konkretnego planu jest dzisiaj mocno ryzykowne.

Podobnie jak w medycynie podstawą planu leczenia jest diagnostyka tak w biznesie podstawą planowania strategicznego przedsiębiorstwa są analizy i audyty, które pokazują jak firma wypada na tle rynku, konkurencji i jakie obszary wymagają podjęcia natychmiastowych działań naprawczych.

Raport analityczny odpowiada często na trudne pytania, które stoją przed przedsiębiorcami ale jest drogowskazem do dalszych działań ukierunkowanych na sukces rynkowy firmy.

Przykładowe pytania na jakie znajdziemy odpowiedź wykonując analizę strategiczną firmy:

Przykładowe pytania na jakie znajdziemy odpowiedź wykonując analizę strategiczną firmy:
  • Ikona do - Jak wygląda firmy na tle rynku i konkurencji?
    Jak wygląda firmy na tle rynku i konkurencji?
  • Ikona do - Jakie zasoby i potencjał marketingowy posiada firma?
    Jakie zasoby i potencjał marketingowy posiada firma?
  • Ikona do - Jakie zadania należy zaplanować w dłuższym terminie?
    Jakie zadania należy zaplanować w dłuższym terminie?
  • Ikona do - Jakich narzędzi użyć, aby działania były efektywne?
    Jakich narzędzi użyć, aby działania były efektywne?
  • Ikona do - Jakie działania są wykonywane nieprawidłowo lub nieefektywnie?
    Jakie działania są wykonywane nieprawidłowo lub nieefektywnie?
  • Ikona do - Jakie decyzje i działania należy podjąć od razu, by przyniosły szybki efekt?
    Jakie decyzje i działania należy podjąć od razu, by przyniosły szybki efekt?
  • Ikona do - W jakich aspektach może obiektywnie przewyższać konkurencję?
    W jakich aspektach może obiektywnie przewyższać konkurencję?

Proces realizacji analizy strategicznej

Opracowanie analizy strategicznej, która skutecznie wskaże obszary do optymalizacji w firmie składa się z kilku etapów:

Warsztaty

Współpracę rozpoczynamy od warsztatu prowadzonego online, na którym poznajemy firmę, jej produkty i usługi. Rozmawiamy o rynku i konkurencji, wyzwaniach marketingowych oraz celach.

Opracowanie analizy wymaga ścisłej współpracy klienta z agencją dlatego w trakcie prac nad dokumentem przeprowadzane są liczne konsultacje oraz dodatkowe spotkania warsztatowe.

1
1
Warsztaty
Warsztaty

Analizy & Audyty

Po przeprowadzeniu warsztatów rozpoczynamy działania analityczne. Punktem wyjściowym jest zrozumienie jak wygląda rynek, konkurencja i jak na tym tle wypada audytowana firma. Wszystko po to, aby precyzyjnie wskazać miejsca wymagające usprawnienia badanej firmy ale też wychwycić słabe punkty konkurencji i obszary firmy, które mają największy potencjał do wykorzystania.

Rodzaj i zakres analiz czy audytów dostosowywane są względem danej firmy oraz celom, jakim mają służyć, przykładowo:

  • Analiza komunikacji marketingowej konkurencji
  • Analiza celów marki
  • Analiza SWOT
  • Analiza 7P (product, price, promotion, place, physical evidence, process, people)
  • Audyt komunikacji wizualnej
2
2
Analizy & Audyty
Analizy & Audyty

Raport analityczny

Ostatnim etapem działań jest wypracowanie raportu analitycznego, który przyjmie postać dokumentu zawierającego wyniki analiz i wskaże obszary w firmie wymagające natychmiastowych działań naprawczych oraz pokaże kierunki dalszych działań i rozwoju. Raport jest swego rodzaju planem działań, pokazującym dalsze kierunki rozwoju firmy.

Jesteśmy grupą spółek strategiczno-kreatywnych i pomagamy skutecznie wdrażać strategie firm od A do Z. Jeśli podejmą Państwo decyzję o wykonaniu analizy strategicznej przez naszą firmę z przyjemnością pomożemy w kompleksowym wdrożeniu zaleceń wynikających z raportu.

3
3
Raport analityczny
Raport analityczny

Dowiedz się, jak możemy pomóc Twojej firmie

Opracujemy dla Twojej firmy strategię prowadzącą do sukcesu rynkowego. Dowiedz się jakie cele biznesowe można zrealizować dzięki strategi. Umów się na bezpłatną konsultację z nami.

Bezpłatna konsultacja

    Bezpłatna konsultacja

    Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.
    Na wiadomości odpowiadamy do 30 minut od wysłania zapytania w godzinach pracy agencji.