fbpx
Strategia komunikacji marketingowej

Strategia komunikacji marketingowej

Budowa rozpoznawalnej i zapadającej głęboko w świadomości marki jest pochodną spójnej i uporządkowanej komunikacji z otoczeniem. Wszelkie treści, zarówno w formie tekstów jak i obrazów powinny pracować na rzecz rozpowszechniania jak i utrwalenia w świadomości potencjalnych klientów pożądanego obrazu firmy.

Czytaj więcej

Proces realizacji strategii

Opracowanie strategii, która będzie skutecznie realizować założone cele składa się z kilku etapów:

Warsztaty

Współpracę rozpoczynamy od warsztatu prowadzonego online, na którym poznajemy firmę, jej produkty i usługi. Rozmawiamy o rynku i konkurencji, wyzwaniach marketingowych oraz celach.
Tworzenie strategii wymaga ścisłej współpracy klienta z agencją dlatego w trakcie prac nad dokumentem przeprowadzane są liczne konsultacje oraz dodatkowe spotkania warsztatowe.

1
1
Warsztaty
Warsztaty

Filozofia marki: misja, wizja wartości (rewizja lub opracowanie ideologii marki)

Obok typowych cech związanych z poszczególnymi atrybutami marketingowymi, każda znacząca firma wykazuje powiązania z wyznawanymi przez siebie założeniami ideologicznymi. Ukazują wyższy cel, który realizuje marka poprzez swoje działania. Dzięki nim staje się bardziej przyjazna dla świata Filozofia marki nie tylko ociepla jej wizerunek, może także stanowić o jej kanonie relacji ze światem zewnętrznym i dodawać motywacji pracownikom oraz reprezentantom marki. W ramach prac dokonujemy rewizji istniejącej filozofii lub jest opracowywana nowa.

2
2
Filozofia marki: misja, wizja wartości (rewizja lub opracowanie ideologii marki)
Filozofia marki: misja, wizja wartości (rewizja lub opracowanie ideologii marki)

Komunikaty prezentacji marki

Jedną z najczęściej używanych standardowych informacji o firmie jest Boilerplate. To krótki tekst opisujący markę, jej podstawowe cechy i założenia. Jest to tekst, który dodaje się do informacji prasowych, czy jako informacja uzupełniająca ofertę handlową. Często ten komunikat jest używany w zakładce “o firmie” na stronach internetowych. Podobną funkcję ma Elevator pitch. Jest to krótki tekst (15-30 sekundowa prezentacja) przekazujący podstawowe informacje o firmie z wyraźnym naciskiem na zachęcenie odbiorcy do zainteresowania się usługami – produktami marki. Stanowi zwykle wprowadzenie informacyjne do prezentacji, czasem ofert handlowych. Oba stanowią kwintesencję informacji o marce i wzór co należy o niej mówić.

3
3
Komunikaty prezentacji marki
Komunikaty prezentacji marki

Key Messaging i Keywords

Rozbudowane i skomplikowane treści są trudne do zapamiętania i zrozumienia. Na poziomie emocjonalnym kluczowe w przekazie są krótkie – hasłowe informacje. Stąd strategia komunikacji musi zawierać podstawowe hasła pozycjonujące markę. Należą do nich Tagline – hasło dopełniające nazwę lub logo marki, lub claim – główne hasło reklamowe. Czasem stosuje się i jedno i drugie.

Na tym etapie, we współpracy z klientem, tworzone są główne hasła reklamowe oraz dodatkowe – podkreślające wybrane atrybuty marki lub specyfiki jej oferty.

4
4
Key Messaging i Keywords
Key Messaging i Keywords

Stylistyka komunikacji i Tone of Voice

W całym systemie komunikacji marki istotna jest nie tylko treść i poszczególne hasła reklamowe, ale również forma i styl w jakim się buduje wszelkie informacje dotyczące firmy. Styl powinien odzwierciedlać podstawowe założenia strategii komunikacji.

Opracowujemy brief ze wskazówkami na co należy zwracać uwagę, jaką przyjąć pozę stylistyczną oraz zestaw typów komunikatów i słów których należy unikać, by firma była pozycjonowana zgodnie z pożądanymi założeniami.

5
5
Stylistyka komunikacji i Tone of Voice
Stylistyka komunikacji i Tone of Voice

Opracowanie dokumentu strategii wraz z wytycznymi do komunikacji marketingowej marki.

Ostatnim etapem prac jest wypracowanie dokumentu, który posłuży firmie jako narzędzie wytyczające standardy i dobre praktyki w komunikacji marketingowej.

6
6
Opracowanie dokumentu strategii wraz z wytycznymi do komunikacji marketingowej marki.
Opracowanie dokumentu strategii wraz z wytycznymi do komunikacji marketingowej marki.

BEZPŁATNA KONSULTACJA

Dowiedz się jak strategia komunikacji może pomóc budować przewagi konkurencyjne w Twojej firmie.
Umów się z nami na bezpłatną konsultację oraz uzyskaj szybką wycenę usługi.

Bezpłatna konsultacja

    Bezpłatna konsultacja

    Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.
    Na przesłane zapytania odpowiadamy do 45 minut w godzinach pracy agencji  (pon. – pt. 9:00 – 17:00).
    Na pozostałe pytania odpowiemy następnego dnia roboczego.


    Jak opracować strategię marketingową dla małej firmy?

    To jedyna taka bezpłatna publikacja w Polsce, z której dowiesz się jak krok po kroku, samodzielnie opracować strategię marketingową.

     

    E-book napisany przez naszych specjalistów to aż 94 strony, mocno nasycone wiedzą marketingową, konkretnymi przykładami zastosowania i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania.