Outbound marketing to strategia marketingowa polegająca na inicjowaniu przez nadawcę kontaktu z potencjalnym klientem.
Co to jest outbound marketing?
Outbound marketing, czyli marketing wychodzący to forma strategii marketingowej polegającej na szukaniu potencjalnych klientów poprzez inicjowanie kontaktu. Jednym z jego głównych zadań jest dotarcie do grupy odbiorców i zainteresowanie ich ofertą firmy lub samą marką.
Jak działa outbound marketing?
Jego głównymi narzędziami są działania o szerokim zasięgu. Mogą one przyjmować formy reklamy offline, jak i online. Działaniami outbound marketingu są:
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
- reklamy telewizyjne,
- reklamy radiowe,
- reklamy outdoorowe, czyli plakaty, banery, billboardy,
- telemarketing, cold mailing
- reklamy w prasie,
- reklamy w wyszukiwarce np. Google Ads,
- reklamy w social mediach np. Facebook Ads, LinkedIn Ads oraz Instagram Ads,
- bannery w Google Display Network,
- inne formy reklam tekstowych i bannerowych na stronach internetowych.
Dlaczego warto stosować outbound marketing w swoich działaniach?
Dobrze przemyślany i zaplanowany outbound marketing to metoda na pozyskanie nowych grup docelowych oraz pojedynczych leadów. Dzięki niemu można skutecznie budować świadomość o marce oraz ofercie. Warto jednak rozważyć działania bardziej sprecyzowane na grupę docelową takie jak inbound marketing.
Chcesz więcej dowiedzieć się o strategii marketingowej dla swojej firmy?
Umów się już dziś na bezpłatną konsultację ekspercką z naszym specjalistą!