Identyfikacja wizualna — co to jest i dlaczego Twoja marka powinna ją mieć?
Według Raportu Strategicznego przygotowywanego przez IAB Polska na lata 2018/2019 przeciętny Kowalski ma codziennie styczność z ok. 5...
31.05.2022Skuteczne rekrutacje są coraz bardziej uzależnione od tego jak firma jest postrzegana przez potencjalnych pracowników. Odpowiednio prowadzony Employer Branding w dużej mierze decyduje o atrakcyjności firmy jako pracodawcy na rynku pracy. Przemyślana i prawidłowo prowadzona strategia wizerunkowa pracodawcy pozwala przyciągać najlepszych i redukować koszty rekrutacji i rotacji pracowników.
Właściwie prowadzony Employer Branding to cały pakiet działań prowadzonych wszystkimi dostępnymi kanałami. Zarówno informacyjnych jak i realizowanej koncepcji wizualnej.
Przy czym ich spójność i podporządkowanie celom wizerunkowym stanowi tu oś, która sprawia, że Employer Branding staje się efektywny. Właściwie opracowana strategia i jej konsekwentna realizacja przyciąga więcej i lepszych kandydatów oraz sprawia, że zatrudnieni lepiej odnajdują się w kulturze organizacyjnej firmy. Spektrum możliwych działań jest bardzo szerokie.
O ile wydzielenie na stronie www osobnej zakładki “Praca”, z aktualnymi ofertami staje się oczywistością, to jednak dzisiaj zdecydowanie za mało, by dzisiaj przyciągnąć wartościowego pracownika. Decyduje jakość prowadzonej komunikacji w ramach Employer Brandingu. W szczególności jeśli wysokość oferowanego wynagrodzenia czy inne czynniki stanowiące o atrakcyjności pracy nie odbiegają od oferowanych przez innych pracodawców.
Same deklaracje, obietnice czy perspektywy rozwoju dla potencjalnych pracowników to tylko puste, powtarzające się wszędzie słowa. Wdrożenie strategii komunikacyjnej marki pracodawcy czyni prezentowane obietnice wiarygodnymi.
Prowadzenie komunikacji nastawionej na pozyskiwanie pracowników już jest powszechną praktyką. To Employer Branding zewnętrzny. Ważnym elementem skutecznej strategii budowania marki pracodawcy jest również, często niedoceniany, Employer Branding wewnętrzny – skierowany do obecnych pracowników. Pozwala budować lojalność, zmniejszać rotację i czynić z każdego zatrudnionego ambasadora firmy, przyciągającego do niej kolejnych pracowników. Spektrum możliwych działań jest bardzo szeroki.
W ramach wsparcia i obsługi Employer Brandingu proponujemy zróżnicowane pod kątem indywidualnych potrzeb pakiety usług obejmujące:
W ramach wsparcia i obsługi Employer Brandingu proponujemy zróżnicowane pod kątem indywidualnych potrzeb pakiety usług obejmujące:
Kliknij link, by przejść do konkretnej podstrony.
Employer Branding oznacza wszelkie działania podejmowane przez firmę celem kreowania jej wizerunku jako pracodawcy. Jej celem jest dotarcie do potencjalnych pracowników i jak najlepsze zaprezentowanie się w roli pracodawcy.
Employer Branding to proces długofalowy, który musi iść w parze z realnymi działaniami marki w postaci ulepszania warunków pracy i benefitów pracowniczych, które wpływają na budowanie atrakcyjności ofert pracy.
Do budowania wizerunku marki jako pracodawcy służy wiele narzędzi wewnętrznych oraz zewnętrznych. Do wewnętrznych należy analiza satysfakcji już zatrudnionych pracowników, która może przełożyć się na informację kierowaną na zewnątrz, do potencjalnych pracowników.
Narzędziami employer brandingowymi kierowanymi do przyszłych pracowników są wszelkiego rodzaju informatory, treści online (np. zakładka lub strona poświęcona karierze w danej firmie), kampanie wizerunkowe, dni otwarte dla osób zainteresowanych, bilbordy, reklamy w telewizji i radiu.
Dobrze zaprojektowana strategia Employer Brandingowa rozpoczyna się od weryfikacji celów oraz założeń samej firmy. Ważne jest także, aby rozeznać, jakie osoby chce się pozyskać do swojej firmy – to ułatwi proces obu stronom zarówno samej marce, jak i potencjalnemu pracownikowi. Niezbędne jest także przeanalizowanie działań employer brandingowych swojej konkurencji.
Istotne jest także przemyślenie ścieżki potencjalnych pracowników – w jaki sposób zwykle szukają pracy oraz jak mogliby dowiedzieć się o naszej marce. Ponadto zaplanowanie ścieżki pozwoli na przewidzenie potencjalnych wyzwać oraz potrzeb pracowników na poszczególnych etapach, a co za tym idzie stworzenie propozycji odpowiedzi na nie.
Każda firma powinna także posiadać EVP (Employee Value Proposition), czyli swoje unikatowe propozycje, które będą wyróżniać jej ofertę na tle konkurencji.
Finalnym elementem jest przygotowanie wszelkich materiałów informacyjnych, takich jak spoty, materiały drukowane oraz online.
Dobrze zaplanowana oraz zaprojektowana kampania wizerunkowa pozwoli przede wszystkim na zbudowanie lub wzmocnienie/odświeżenie wizerunku firmy. Jest podkreśleniem i nośnikiem wartości oraz celów marki.
Ponadto przyczynia się ona także do uwiarygodnienia przekazu marki i wpływa na wywołanie konkretnych odczuć. W zależności od potrzeb firmy może to być np. budowanie zaufania, poczucia bezpieczeństwa lub sympatii. Wszystkie te elementy stanowią natomiast wsparcie dla realizacji biznesowych celów marki.
Prowadzone przez JAAQOB HOLDING® działania Employer Brandingowe realizowane są w oparciu o rzetelnie preprowadzoną analizę branży, lokalizacji, specyfiki firmy oraz działania jej konkurencji.
Dysponujemy zapleczem specjalistów z różnych dziedzin, co pozwala nam na kompleksową obsługę w zakresie budowania wizerunku Twojej firmy jako pracodawcy. Dzięki współpracy z JAAQOB wszystkie niezbędne działania prowadzone są w jednym miejscu. Ponadto masz stałą możliwość monitorowania rezultatów naszych działań.