
Naming & Tagline
Stworzenie nowej nazwy dla firmy lub jej produktu wiąże się z procesem analiz i prac kreatywnych. Celem jest wygenerowanie takiego neologizmu lub frazy, które spełniając przypisaną mu rolę ma najmniej ograniczeń potencjału stosowania. Dobrze zaprojektowana nazwa wyróżnia firmę lub jej produkt z otoczenia, ułatwiając wywołanie pożądanych skojarzeń i emocji u klientów.
Proces opracowania nazwy
Analiza i opracowanie briefu
Przed przystąpieniem do realizacji projektu wykonujemy analizę marketingową i badanie otoczenia. Poznajemy firmę i jej filozofię marki, konkurencję i otoczenie komunikacyjne.
Analiza i opracowanie briefu

Przygotowanie listy selekcyjnej nazw
Copywriterzy przygotowują niezależne propozycje różnorodnych nazw spełniających wymagania briefu. Analitycy marketingowi oceniają każdą z nich pod względem zgodności z koncepcją identyfikacyjną marki, przypisując im ocenę scoringową. Nazwy o najwyższym scoringu tworzą listę do weryfikacji.
Przygotowanie listy selekcyjnej nazw

Weryfikacja nazwy
Badania (internet) potencjału wykorzystania nazwy na różnych polach eksploatacji.
- Czy i w jakim zakresie neologizm (nowe słowo lub fraza) występuje na stronach internetowych w tytułach i opisach indeksowanych przez Google w Polsce.
- Dostępność wolnych domen dla nazwy
- Czy nazwa występuje w bazie Urzędu Patentowego RP
- Sprawdzenie bazy danych Europejskiego Biura Własności Intelektualnej pod kątem ewentualnych konfliktów z już zarejestrowanymi nazwami w klasie głównego profilu działalności w Klasyfikacji Nicejskiej
- Weryfikacja pod kątem negatywnych skojarzeń w 24 językach urzędowych UE
Weryfikacja nazwy

Badania ilościowe
Spośród respondentów współpracujących (grupa ok. 50 osób) jest przeprowadzana jest ankieta, w której oceniana jest każda z nazw. Statystyki wyłaniają nazwy o najlepszych ocenach (średnia, ranking) oraz wzbudzające najmniej skrajnych ocen (odchylenie standardowe). Następuje końcowa selekcja propozycji nazw.
Badania ilościowe

Dostępne pakiety
Pakiet oraz czas realizacji zależy od rynku na jaki ma być wypracowana nazwa oraz przeprowadzone badania. Wyróżniamy 3 obszary opracowania nazwy: Polska, Europa, cały świat. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.
- Analiza/Warsztaty
- Opracowanie briefu dla copywriterów
- Lista selekcyjna
- Weryfikacja propozycji
- Badania ilościowe preferencji
- Dostępność nazwy: Polska
- Analiza/Warsztaty
- Opracowanie briefu dla copywriterów
- Lista selekcyjna
- Weryfikacja propozycji
- Badania ilościowe preferencji
- Dostępność nazwy: Europa
- Analiza/Warsztaty
- Opracowanie briefu dla copywriterów
- Lista selekcyjna
- Weryfikacja propozycji
- Badania ilościowe preferencji
- Dostępność nazwy: cały świat
Stwórz pakiet dostosowany do potrzeb Twojej firmy.
Skontaktuj się z nami, a dobierzemy liczbę godzin odpowiednią do potrzeb Twojej firmy.
Poznaj resztę naszej oferty
Kliknij link, by przejść do konkretnej podstrony.
Najczęściej zadawane pytania
-
Jest to tag doprecyzowujący nazwę umieszczony przy logo i nazwie. Można określić go mianem sloganu podkreślającego kluczowy aspekt marki. Jego zadaniem jest wzmocnienie wizerunku marki.
Wykorzystany prawidłowo, stanowi silny element pozycjonujący brand w podświadomości odbiorcy informacji. Może mieć funkcję informacyjną, reklamową lub łączyć obie. Często stanowi główne hasło reklamowe marki. -
Naming jest procesem kreowania nazw. Dotyczyć może zarówno tworzenia pojedynczych nazw np. marek lub produktów, jak i projektowania dłuższych haseł oraz sloganów reklamowych.
Naming jest niezwykle istotnym elementem pozwalającym markom na wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiada także za zbudowanie wyrazistego i spójnego wizerunku marki przekładającego się na jej odbiór wśród potencjalnych klientów. To z kolei stanowi jeden z elementów wspomagających zwiększanie sprzedaży. -
Projektowanie nazwy firmy to wymagający proces. Nie wystarczy samo wymyślenie nazw. Każda z nich powinna w jakiś sposób nawiązywać do idei marki, zawierać wolne domeny internetowe, a także być wolna od obciążeń prawnych oraz skojarzeniowych.
W JAAQOB dodatkowo każdą z nazw, wypracowanych przez zespół copywritingowy, ocenia także zespół strategiczny, a najlepiej rokujące nazwy poddawane są badaniom. W ten sposób sprawdzamy niezależne reakcje, jakie wywołuje każda z proponowanych nazw. -
Jak najbardziej proces namingowy obejmuje także tworzenie produktów. Zarówno pojedynczych, jak i całych grup produktowych, które razem powinny stanowić logiczną i spójną całość.
-
W JAAQOB HOLDING™ pracą nad tagline oraz namingiem zajmujemy się w sposób kompleksowy. Znaczy to, że w proces zaangażowany jest nie tylko zespół copywritingowy, który odpowiada za stworzenie propozycji nazw, ale także zespół strategiczny, którego rolą jest ocenić potencjalne nazwy pod kątem ich siły marketingowej.
Dodatkowo w JAAQOB w ramach procesu przeprowadzamy badania, które pozwalają nam na ocenę pierwszego, niezależnego odbioru proponowanych nazw.