Jak stworzyć nazwę firmy, która zapadnie w pamięć?
Wymyślanie dobrej nazwy firmy lub marki to nie lada gratka. Projektowanie nazwy wymaga odpowiedniego przemyślenia, żonglerki...
05.04.2022Stworzenie nowej nazwy dla firmy lub jej produktu wiąże się z procesem analiz i prac kreatywnych. Celem jest wygenerowanie takiego neologizmu lub frazy, które spełniając przypisaną mu rolę ma najmniej ograniczeń potencjału stosowania. Dobrze zaprojektowana nazwa wyróżnia firmę lub jej produkt z otoczenia, ułatwiając wywołanie pożądanych skojarzeń i emocji u klientów.
Przed przystąpieniem do realizacji projektu, wykonujemy profesjonalną analizę marketingową składająca się między innymi z poznania otoczenia. Poznajemy firmę i jej filozofię marki, konkurencję i otoczenie komunikacyjne.
Copywriterzy przygotowują niezależne propozycje różnorodnych nazw spełniających wymagania briefu. Analitycy marketingowi oceniają każdą z nich pod względem zgodności z koncepcją identyfikacyjną marki, przypisując im ocenę scoringową. Nazwy o najwyższym scoringu tworzą listę do weryfikacji.
Analiza potencjału wykorzystywania nazwy na różnych polach.
Spośród respondentów współpracujących (grupa ok. 50 osób) jest przeprowadzana jest ankieta, w której oceniana jest każda z nazw. Statystyki wyłaniają nazwy o najlepszych ocenach (średnia, ranking) oraz wzbudzające najmniej skrajnych ocen (odchylenie standardowe). Następuje końcowa selekcja propozycji nazw.
Pakiet wraz z czasem realizacji jest zależny od rynku, na który ma zostać wypracowana nazwa i przeprowadzona analiza. Wyróżniamy 3 obszary opracowania nazwy: Polska, Europa, cały świat. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.
Skontaktuj się z nami, a dobierzemy liczbę godzin odpowiednią do potrzeb Twojej firmy.
Bezpłatna konsultacjaKliknij link, by przejść do konkretnej podstrony.
Jest to tag doprecyzowujący nazwę umieszczony przy logo i nazwie. Można określić go mianem sloganu podkreślającego kluczowy aspekt marki. Jego zadaniem jest wzmocnienie wizerunku marki.
Wykorzystany prawidłowo, stanowi silny element pozycjonujący brand w podświadomości odbiorcy informacji. Może mieć funkcję informacyjną, reklamową lub łączyć obie. Często stanowi główne hasło reklamowe marki.
Naming jest procesem kreowania nazw. Dotyczyć może zarówno tworzenia pojedynczych nazw np. marek lub produktów, jak i projektowania dłuższych haseł oraz sloganów reklamowych.
Naming jest niezwykle istotnym elementem pozwalającym markom na wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiada także za zbudowanie wyrazistego i spójnego wizerunku marki przekładającego się na jej odbiór wśród potencjalnych klientów. To z kolei stanowi jeden z elementów wspomagających zwiększanie sprzedaży.
Projektowanie nazwy firmy to wymagający proces. Nie wystarczy samo wymyślenie nazw. Każda z nich powinna w jakiś sposób nawiązywać do idei marki, zawierać wolne domeny internetowe, a także być wolna od obciążeń prawnych oraz skojarzeniowych.
W JAAQOB dodatkowo każdą z nazw, wypracowanych przez zespół copywritingowy, ocenia także zespół strategiczny, a najlepiej rokujące nazwy poddawane są dodatkowej ocenie. W ten sposób sprawdzamy niezależne reakcje, jakie wywołuje każda z proponowanych nazw.
Jak najbardziej proces namingowy obejmuje także tworzenie produktów. Zarówno pojedynczych, jak i całych grup produktowych, które razem powinny stanowić logiczną i spójną całość.
W JAAQOB HOLDING® pracą nad tagline oraz namingiem zajmujemy się w sposób kompleksowy. Znaczy to, że w proces zaangażowany jest nie tylko zespół copywritingowy, który odpowiada za stworzenie propozycji nazw, ale także zespół strategiczny, którego rolą jest ocenić potencjalne nazwy pod kątem ich siły marketingowej.
Dodatkowo w JAAQOB w ramach procesu przeprowadzamy badania, które pozwalają nam na ocenę pierwszego, niezależnego odbioru proponowanych nazw.