Naming & Tagline

Naming & Tagline

Tworzenie skutecznej nazwy dla firmy lub produktu wymaga analizy, strategii i kreatywności. Dobrze zaprojektowana nazwa wyróżnia markę, budzi emocje i zapada w pamięć klientów. Powinna być unikalna, łatwa do zapamiętania i mieć potencjał do szerokiego zastosowania.

Jeśli chcesz, aby Twoja firma lub produkt były rozpoznawalne i kojarzyły się z odpowiednimi wartościami, postaw na profesjonalny naming i tagline. Tworzymy nazwy, które sprzedają i budują silne marki.

Czytaj więcej

Proces opracowania nazwy

Analiza i opracowanie briefu

Zanim przejdziemy do tworzenia nazwy, dogłębnie analizujemy Twoją markę, branżę i konkurencję. Poznajemy wartości, misję i unikalne cechy firmy, aby nazwa była nie tylko kreatywna, ale także strategicznie dopasowana do Twojego rynku i klientów.

1
1
Analiza i opracowanie briefu
Analiza i opracowanie briefu

Przygotowanie listy selekcyjnej nazw

Tworzymy szeroki wachlarz unikalnych nazw, dopasowanych do briefu i strategii marki. Następnie przeprowadzamy analizę marketingową i scoring, oceniając nazwy pod kątem ich siły brandingowej, unikalności oraz dopasowania do rynku. Finalna lista to propozycje o najwyższym potencjale.

2
2
Przygotowanie listy selekcyjnej nazw
Przygotowanie listy selekcyjnej nazw

Weryfikacja nazwy

Sprawdzamy potencjał nazwy pod kątem unikalności, prawnej ochrony i zastosowania biznesowego:

  • Analizujemy, czy nazwa występuje już w sieci i czy jest rozpoznawalna w Google.
  • Weryfikujemy dostępność domen internetowych.
  • Sprawdzamy bazy Urzędu Patentowego RP i Europejskiego Biura Własności Intelektualnej pod kątem możliwych konfliktów.
  • Analizujemy nazwę pod kątem negatywnych skojarzeń w 24 językach urzędowych UE.

Dzięki tej analizie masz pewność, że Twoja nazwa jest bezpieczna, skuteczna i gotowa do wdrożenia.

3
3
Weryfikacja nazwy
Weryfikacja nazwy

Zbieranie opinii

Testujemy nazwy na grupie ok. 50 respondentów, którzy oceniają każdą propozycję w specjalnej ankiecie.
Analizujemy wyniki, identyfikując najlepiej oceniane nazwy oraz te budzące najmniej kontrowersji.
Finalnie wybieramy najmocniejsze propozycje, które mają największy potencjał rynkowy.

4
4
Zbieranie opinii
Zbieranie opinii

Dostępne pakiety

Pakiet wraz z czasem realizacji jest zależny od rynku, na który ma zostać wypracowana nazwa i przeprowadzona analiza. Wyróżniamy 3 obszary opracowania nazwy: Polska, Europa, cały świat.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.

Ikona do - PL PL
50
Godzin
W ramach pakietu:
  • Analiza/Warsztaty
  • Opracowanie briefu dla copywriterów
  • Lista selekcyjna
  • Weryfikacja propozycji
  • Ocena wypracowanej nazwy
  • Dostępność nazwy: Polska
NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANY
EU
80
Godzin
W ramach pakietu:
  • Analiza/Warsztaty
  • Opracowanie briefu dla copywriterów
  • Lista selekcyjna
  • Weryfikacja propozycji
  • Ocena wypracowanej nazwy
  • Dostępność nazwy: Europa
Global
120
Godzin
W ramach pakietu:
  • Analiza/Warsztaty
  • Opracowanie briefu dla copywriterów
  • Lista selekcyjna
  • Weryfikacja propozycji
  • Ocena wypracowanej nazwy
  • Dostępność nazwy: cały świat

Stwórz pakiet dostosowany do potrzeb Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami, a dobierzemy liczbę godzin odpowiednią do potrzeb Twojej firmy.

Bezpłatna konsultacja

Najczęściej zadawane pytania

  • Jest to tag doprecyzowujący nazwę umieszczony przy logo i nazwie. Można określić go mianem sloganu podkreślającego kluczowy aspekt marki. Jego zadaniem jest wzmocnienie wizerunku marki.
    Wykorzystany prawidłowo, stanowi silny element pozycjonujący brand w podświadomości odbiorcy informacji. Może mieć funkcję informacyjną, reklamową lub łączyć obie. Często stanowi główne hasło reklamowe marki.

  • Naming jest procesem kreowania nazw. Dotyczyć może zarówno tworzenia pojedynczych nazw np. marek lub produktów, jak i projektowania dłuższych haseł oraz sloganów reklamowych.
    Naming jest niezwykle istotnym elementem pozwalającym markom na wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiada także za zbudowanie wyrazistego i spójnego wizerunku marki przekładającego się na jej odbiór wśród potencjalnych klientów. To z kolei stanowi jeden z elementów wspomagających zwiększanie sprzedaży.

  • Projektowanie nazwy firmy to wymagający proces. Nie wystarczy samo wymyślenie nazw. Każda z nich powinna w jakiś sposób nawiązywać do idei marki, zawierać wolne domeny internetowe, a także być wolna od obciążeń prawnych oraz skojarzeniowych.
    W JAAQOB dodatkowo każdą z nazw, wypracowanych przez zespół copywritingowy, ocenia także zespół strategiczny, a najlepiej rokujące nazwy poddawane są dodatkowej ocenie. W ten sposób sprawdzamy niezależne reakcje, jakie wywołuje każda z proponowanych nazw.

  • Jak najbardziej proces namingowy obejmuje także tworzenie produktów. Zarówno pojedynczych, jak i całych grup produktowych, które razem powinny stanowić logiczną i spójną całość.

  • W JAAQOB HOLDING® pracą nad tagline oraz namingiem zajmujemy się w sposób kompleksowy. Znaczy to, że w proces zaangażowany jest nie tylko zespół copywritingowy, który odpowiada za stworzenie propozycji nazw, ale także zespół strategiczny, którego rolą jest ocenić potencjalne nazwy pod kątem ich siły marketingowej.

    Dodatkowo w JAAQOB w ramach procesu przeprowadzamy badania, które pozwalają nam na ocenę pierwszego, niezależnego odbioru proponowanych nazw.

    Bezpłatna konsultacja

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i jednocześnie skutecznie budować markę? Być może potrzebujesz porozmawiać o marketingu lub efektywnej strategii biznesowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej – zadaj nam dowolne pytanie, a nasi eksperci bezpłatnie przedstawią Ci rozwiązania i kierunki marketingowe, które będą realizować cele biznesowe Twojej firmy. Wypełnij formularz, aby umówić się w dogodnym dla Ciebie terminie na konsultację.