Video marketing to dynamiczna forma promocji marki, usługi, produktu czy wydarzenia. Często jest to krótki, pełen ekspresji film reklamowy, bywa jednak dłuższą formą prezentacji firmy, całego zespołu lub tematu związanego z działalnością przedsiębiorstwa.
Jak działa video marketing?
Video publikowane jest najczęściej w social media, w serwisie YouTube czy na stronach firmowych, ułatwiając marce dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zaletą video marketingu jest możliwość zamieszczenia dużej ilości informacji, w krótkiej i łatwo przystępnej formie. W odróżnieniu od reklam telewizyjnych czy radiowych ta forma marketingu w Internecie nie wiąże się z opłatami za każdorazową emisję. Opracowanie, realizacja, publikacja i promocja video reklamowego wymaga natomiast czasu, środków finansowych i odpowiednich kompetencji.
Czy warto inwestować w video marketing?
Video opracowane zgodnie z założeniami strategii komunikacji marketingowej skutecznie realizuje cele biznesowe, marketingowe, czy komunikacyjne. Łatwe w odbiorze, nie wymaga od widza praktycznie żadnego wysiłku, dlatego jego statystyki popularności stale rosną. Aby nie zginąć w gąszczu innych reklam, video musi przykuć uwagę już w pierwszych sekundach, zainteresować odbiorcę i finalnie skłonić do działania lub mocno zakorzenić się w jego pamięci. Chcąc podnieść statystyki oglądalności, trzeba pamiętać o najważniejszych technicznych aspektach marketingu na YouTube jak spójność, linki, słowa kluczowe w opisie czy regularne odpowiedzi na komentarze pod filmem. Warto też stale dowiadywać się co wpływa na wzrost zasięgów video na poszczególnych kanałach social media — więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule Analiza wyników Instagram Stories — czyli czego potrzebują Twoi klienci?
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów