
Video marketing
Video marketing to dynamiczna forma promocji marki, usługi, produktu czy wydarzenia. Często jest to krótki, pełen ekspresji film reklamowy, bywa jednak dłuższą formą prezentacji firmy, całego zespołu lub tematu związanego z działalnością przedsiębiorstwa.
Jak działa video marketing?
Video publikowane jest najczęściej w social media, w serwisie YouTube czy na stronach firmowych, ułatwiając marce dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zaletą video marketingu jest możliwość zamieszczenia dużej ilości informacji, w krótkiej i łatwo przystępnej formie. W odróżnieniu od reklam telewizyjnych czy radiowych ta forma marketingu w Internecie nie wiąże się z opłatami za każdorazową emisję. Opracowanie, realizacja, publikacja i promocja video reklamowego wymaga natomiast czasu, środków finansowych i odpowiednich kompetencji.
Czy warto inwestować w video marketing?
Video opracowane zgodnie z założeniami strategii komunikacji marketingowej skutecznie realizuje cele biznesowe, marketingowe, czy komunikacyjne. Łatwe w odbiorze, nie wymaga od widza praktycznie żadnego wysiłku, dlatego jego statystyki popularności stale rosną. Aby nie zginąć w gąszczu innych reklam, video musi przykuć uwagę już w pierwszych sekundach, zainteresować odbiorcę i finalnie skłonić do działania lub mocno zakorzenić się w jego pamięci. Chcąc podnieść statystyki oglądalności, trzeba pamiętać o najważniejszych technicznych aspektach marketingu na YouTube jak spójność, linki, słowa kluczowe w opisie czy regularne odpowiedzi na komentarze pod filmem. Warto też stale dowiadywać się co wpływa na wzrost zasięgów video na poszczególnych kanałach social media — więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule Analiza wyników Instagram Stories — czyli czego potrzebują Twoi klienci?