Wyszukiwarka to strona internetowa lub program, który po wpisaniu konkretnej frazy przez użytkownika, wyszukuje informacje na jej temat.
Co to jest wyszukiwarka internetowa?
Wyszukiwarka to program, strona lub narzędzie internetowe, które umożliwia użytkownikom szybkie odnajdywanie informacji, których w danym momencie potrzebują. Przykładowo wyszukiwarką jest zarówno Google, jak i katalog produktowy na stronie. Pierwszą wyszukiwarką internetową była stworzona w 1990 roku wyszukiwarka Archie. Wraz z rozwojem Internetu, pojawiały się kolejne narzędzia, takie jak Yandex, Yahoo czy stworzony w 1996 roku na Uniwersytecie Stanforda Google, który obecnie jest najpopularniejszą i najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie.Jak działa wyszukiwarka internetowa?
Na podstawie wpisanej przez użytkownika frazy, robot indeksujący nazywany potocznie również pająkiem (lub Google botem), rozpoczyna analizę treści stron internetowych. Analiza polega na dokładnym przeskanowaniu przez pająka treści, kodu oraz słów kluczowych znajdujących się na stronach. Bada on również zawarte na stronach linki oraz to, gdzie prowadzą. To na podstawie tych danych, robot indeksujący decyduje, czy dana treść odpowiada na pytanie użytkownika. Strony oraz treści, które zostały zweryfikowane, oraz odwiedzone przez robota, stają się indeksem, czyli wynikiem w wyszukiwarce. W ten sposób tworzona jest ogromna baza danych, złożona ze stron internetowych, odwiedzonych przez roboty indeksujące. Baza stale się poszerza, ze względu na nowe witryny i aktualizacje starych stron.Co wpływa na miejsce danej strony w wyszukiwarce internetowej?
Roboty indeksujące to skomplikowane algorytmy i narzędzia, które ciągle się rozwijają, aby dostarczać użytkownikom precyzyjne odpowiedzi na ich pytania. Czynniki, które wpływają na indeksowanie to:- merytoryczna treść,
- słowa kluczowe zawarte w nagłówkach,
- frazy kluczowe zawarte w treści strony,
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrze,
- nasycenie/gęstość fraz kluczowych,
- struktura strony,
- systematyka zamieszczanych treści.
Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów