
MoFu — Middle of the funnel
MoFu, czyli środkowy etap lejka sprzedażowego, w którym klient zidentyfikował swój problem lub potrzebę i przegląda możliwe rozwiązania.
MoFu — co to jest?
MoFu to skrót od angielskiego określenia middle of the funnel. Jest to środkowy, po ToFu, etap lejka sprzedażowego, w którym klient poszukuje rozwiązania swojego problemu lub możliwości realizacji swojej potrzeby. Jest to moment, w którym użytkownik porównuje dostępne opcje i spośród nich dokona ostatecznego wyboru.
W całym procesie jest to element kluczowy, ponieważ treści, które docierają do odbiorcy, muszą być nie tylko atrakcyjne, ale również dokładnie skrojone pod jego potrzeby. To właśnie dzięki nim, klient zdecyduje się na daną firmę i sprzedawany przez nią produkt lub usługę.
MoFu — przykłady
Jak zbudować dobre MoFu i z jakich elementów content marketingu się składa? Najczęściej jest to wartość dodana do danej usługi czy produktu. Może to być:
- webinar,
- whitepapers,
- case studies,
- aktywność w mediach społecznościowych.
Jednak przed przystąpieniem do określonych działań z zakresu MoFu, należy odpowiednio zdefiniować swoją grupę odbiorców. Przykładowo klienci B2B chętniej przyglądną się kompleksowym raportom, a klienci B2C wolą formy mniej oficjalne jak np. krótkie wideo czy pozytywne opinie innych użytkowników.
MoFu — dlaczego musi być wysokiej jakości?
Wysokiej jakości, merytoryczny i dopasowany do grupy docelowej content to podstawa do skutecznego pozyskiwania leadów. Użytkownicy, którzy zobaczą treści odpowiadające na ich problemy oraz potrzeby, chętniej nawiążą kontakt z marką.
Potrzebujesz pomocy w pozyskiwaniu leadów?
Skontaktuj się z ekspertami JAAQOB™ Holding na bezpłatnej konsultacji i sprawdź, jak możemy Ci pomóc!