Strategia transformacji cyfrowej
Strategia Transformacji Cyfrowej to gotowy plan działań, który podniesie efektywność Twojej firmy. W jaki sposób? Poprzez wprowadzenie nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych pasujących do Twojej organizacji i branży. Zyskaj lepsze wyniki finansowe, popraw efektywność pracy na wszystkich szczeblach organizacji oraz podnieś satysfakcję swoich klientów.
Technologia napędza rozwój firmy
Dzisiaj procesy biznesowe coraz częściej podlegają automatyzacji. Zadania wykonywane przez maszyny lub systemy komputerowe, pozwalają na szybkie i precyzyjne realizowanie zadań, które pracownikom dotychczas zajmowały wiele godzin pracy. Automatyzując procesy, zyskujesz nieporównywalnie większą wydajność. Ważne jest jednak dobre określenie priorytetów. Do tego potrzebujesz Strategii Transformacji Cyfrowej. Przenieś firmę na wyższy poziom dzięki automatyzacji lejka marketingowego, cyfryzacji produkcji, digitalizacji procesu rekrutacji czy poprawie customer experience.
Dlaczego warto przeprowadzić Transformację Cyfrową?
Transformacja cyfrowa to zjawisko, które dotyka całą gospodarkę. Firmy, które nie idą za ciosem i rezygnują z efektywności oferowanej przez narzędzia cyfrowe mogą mieć trudności w utrzymaniu konkurencyjności. Dlatego też opracowanie Strategii Transformacji Cyfrowej jest niezbędne, aby skutecznie dostosować się do zmieniającego się otoczenia i zapewnić trwały rozwój przedsiębiorstwa.
Korzyści transformacji cyfrowej
Strategia Transformacji Cyfrowej pozwala rozwiązać wiele trudności, z jakimi mierzy się większość przedsiębiorstw. Poznaj kilka przykładowych efektów, wynikających z przemiany digitalowej.
Efektywne pozyskiwanie klientów
Standaryzacja systemów wewnętrznych
Celne prognozowanie i budżetowanie
Usprawnienie przepływu informacji
Optymalizacja procedur sprzedażowych
Poprawa wyników sprzedaży i lepsza konwersja
Optymalizacja kosztów pomimo wzrostu cen
Skuteczne zarządzanie pracą zdalną
Jak przebiega opracowanie Strategii Transformacji Cyfrowej?
Przeprowadzenie dogłębnej analizy cyfrowej przedsiębiorstwa jest niezbędne, by rozpocząć pozytywne zmiany w firmie. Musimy zrozumieć aktualne procesy, działania, narzędzia i poziom wiedzy, aby ustalić stopień adaptacji cyfrowej i poznać potrzeby biznesowe. Dopiero po takiej analizie możemy skutecznie planować i wdrożyć konieczne zmiany.
Warsztaty wprowadzające
W pierwszej kolejności poznajemy firmę. Pytamy o potrzeby, wyzwania i oczekiwania. Przedstawiamy możliwości rozwoju organizacji, które są do osiągnięcia dzięki Strategii Transformacji Cyfrowej. Omawiamy proces i efekt przemiany digitalowej innych firm.
Analiza klienta i branży
Aby wprowadzać skuteczne zmiany, musimy dobrze określić obecną sytuację. Sprawdzamy więc, jak firma prezentuje się w Internecie. Weryfikujemy firmowe systemy, które są widoczne na zewnątrz przedsiębiorstwa. Porównujemy firmę do konkurencji. Analizujemy trendy panujące w branży.
Badanie poziomu adaptacji cyfrowej
Na tym etapie weryfikujemy sposób wykorzystania narzędzi i aplikacji stosowanych wewnątrz przedsiębiorstwa. Przyglądamy się temu, w jaki sposób firma komunikuje się z klientami. Przeprowadzamy wewnętrzną analizę digitalową.
Digital touchpoints
Analizujemy różnice i podobieństwa między firmą a jej konkurencją pod kątem technologii informacyjnych. Na podstawie światowych trendów cyfrowych, zebranych danych i doświadczenia naszych specjalistów, przedstawimy główne kierunki i prognozy rozwoju cyfrowego firmy na najbliższe pięć lat.
Konsultacje
Organizujemy intensywne, dwudniowe warsztaty, aby zgłębić specyfikę działalności przedsiębiorstwa oraz poznać jego potrzeby biznesowe. Nasz zespół specjalistów przygotowuje spotkanie z udziałem wszystkich działów, dbając o jego prawidłowy przebieg. Razem ustalamy, jaki jest rzeczywisty poziom wykorzystania i zrozumienia technologii informacyjnych, które firma obecnie stosuje.
Angażowanie wszystkich specjalistów
Wiemy, że podstawą skutecznej transformacji cyfrowej jest zaangażowanie w proces zmian wszystkich pracowników. Wiele firm pomija ten szalenie istotny aspekt, dlatego ich projekty kończą się niepowodzeniem. W przeciwieństwie do nich my przeprowadzamy wywiady ze specjalistami z różnych działów i szczebli organizacji, dzięki czemu uzyskujemy wielopoziomowe zrozumienie działalności i sposobu jej zarządzania. W efekcie zapewniamy skuteczność projektu.
Badanie dojrzałości digitalowej
Przeprowadzamy analizę SWOT, aby określić mocne i słabe strony digitalu firmy. Oceniamy też szanse i zagrożenia związane z obecnym poziomem cyfrowego rozwoju przedsiębiorstwa. Szczegółowa macierz obejmująca wszystkie działy i szczeble organizacji pozwala nam określić dojrzałość digitalową całego przedsiębiorstwa.
Strategia wdrożenia
Efektem pracy jest gotowy plan działań, który przedstawiamy wraz ze spisem systemów pasujących do przedsiębiorstwa. To narzędzia, które pozwolą rozwiązać obecne problemy organizacji, a także przyspieszyć jej rozwój. Proponujemy najbardziej efektywne rozwiązania cyfrowe, które przedstawiamy w postaci planu implementacji. Zwracamy uwagę na najciekawsze trendy cyfrowe, w które warto zainwestować.
Najczęściej zadawane pytania
-
Transformacja cyfrowa to proces optymalizacji firmy. Ta zmiana nie opiera się wyłącznie na wprowadzeniu nowoczesnych technologii, ale zmianie kulturowej przedsiębiorstwa, określeniu przejrzystych procesów, uporządkowanie procedur i odpowiedzialności w firmie. Efektem jest automatyzacja i cyfryzacja wielu obszarów, co przekłada się na wyższą efektywność.
-
Wzrost efektywności, jaką zapewnia transformacja cyfrowa, bezpośrednio wpływa na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Wynika to z faktu, że automatyzacja i digitalizacja procesów usprawnia m.in. obsługę klienta, gwarantuje szybszą reakcję na zmiany, pozwala na trafne prognozowanie, optymalizację kosztów, wyższą produktywność i wreszcie możliwość oferowania ciekawszych produktów lub usług. Firmy, które korzystają z tych możliwości, dorównują tempa zmian zachodzących w otoczeniu konkurencyjnym.
-
W procesie transformacji cyfrowej oceniamy obecny poziom dojrzałości cyfrowej zarówno samej organizacji, jak i całej branży. Na tej podstawie, po dokonaniu analiz firmy i otoczenia, przeprowadzeniu warsztatów i konsultacji z wszystkimi pracownikami, dopasowujemy taki plan działania, który po wdrożeniu będzie najbardziej efektywny, czyli zapewni szybkie efekty przy optymalnych nakładach.
-
Jedną z firm, która przeszła z nami optymalizację procesów i digitalizację organizacji był lider branży lotniczej. Jego problem polegał na tym, że pomimo wcześniejszych inwestycji w zaawansowane rozwiązania technologiczne, nie wykorzystywał ich potencjału, tracąc swoją pozycję. Cyfryzacja i optymalizacja odwróciła ten trend. Organizacja zanotowała wzrost sprzedaży, poprawę wskaźników rekomendacji NPS, obniżyła koszty zbyt dużego call center, szybciej generowała leady i podniosła konwersję sprzedaży, poprawiła customer experience i przeszła na podejmowanie decyzji w oparciu o dane, co zapewniły jej dalszy stabilny rozwój.
-
Jednym z efektów, które zapewniamy firmom współpracującym z nami, jest opracowanie strategii transformacji cyfrowej. To cały plan działania, kierunki rozwoju, które firma powinna wprowadzić w pierwszej kolejności dla uzyskania największych efektów. Rekomendacje, które przekazujemy, powstają w wyniku wcześniejszych analiz i są dopasowane do specyfiki przedsiębiorstwa, branży, wyzwań, z którymi się mierzy i możliwości rozwoju.