fbpx
Strategia transformacji cyfrowej

Strategia transformacji cyfrowej

Strategia Transformacji Cyfrowej to gotowy plan działań, który podniesie efektywność Twojej firmy. W jaki sposób? Poprzez wprowadzenie nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych pasujących do Twojej organizacji i branży. Zyskaj lepsze wyniki finansowe, popraw efektywność pracy na wszystkich szczeblach organizacji oraz podnieś satysfakcję swoich klientów.

Czytaj więcej
Technologia napędza rozwój firmy 

Technologia napędza rozwój firmy 

Dzisiaj procesy biznesowe coraz częściej podlegają automatyzacji. Zadania wykonywane przez maszyny lub systemy komputerowe, pozwalają na szybkie i precyzyjne realizowanie zadań, które pracownikom dotychczas zajmowały wiele godzin pracy. Automatyzując procesy, zyskujesz nieporównywalnie większą wydajność. Ważne jest jednak dobre określenie priorytetów. Do tego potrzebujesz Strategii Transformacji Cyfrowej. Przenieś firmę na wyższy poziom dzięki automatyzacji lejka marketingowego, cyfryzacji produkcji, digitalizacji procesu rekrutacji czy poprawie customer experience.

Dlaczego warto przeprowadzić Transformację Cyfrową?

Dlaczego warto przeprowadzić Transformację Cyfrową?

Transformacja cyfrowa to zjawisko, które dotyka całą gospodarkę. Firmy, które nie idą za ciosem i rezygnują z efektywności oferowanej przez narzędzia cyfrowe mogą mieć trudności w utrzymaniu konkurencyjności. Dlatego też opracowanie Strategii Transformacji Cyfrowej jest niezbędne, aby skutecznie dostosować się do zmieniającego się otoczenia i zapewnić trwały rozwój przedsiębiorstwa.

Bezpłatna konsultacjaZamów bezpłatną konsultację ekspercką

Korzyści transformacji cyfrowej

Strategia Transformacji Cyfrowej pozwala rozwiązać wiele trudności, z jakimi mierzy się większość przedsiębiorstw. Poznaj kilka przykładowych efektów, wynikających z przemiany digitalowej.

  • Efektywne pozyskiwanie klientów

  • Standaryzacja systemów wewnętrznych

  • Celne prognozowanie i budżetowanie

  • Usprawnienie przepływu informacji

  • Optymalizacja procedur sprzedażowych

  • Poprawa wyników sprzedaży i lepsza konwersja

  • Optymalizacja kosztów pomimo wzrostu cen

  • Skuteczne zarządzanie pracą zdalną

Jak przebiega opracowanie Strategii Transformacji Cyfrowej?

Przeprowadzenie dogłębnej analizy cyfrowej przedsiębiorstwa jest niezbędne, by rozpocząć pozytywne zmiany w firmie. Musimy zrozumieć aktualne procesy, działania, narzędzia i poziom wiedzy, aby ustalić stopień adaptacji cyfrowej i poznać potrzeby biznesowe. Dopiero po takiej analizie możemy skutecznie planować i wdrożyć konieczne zmiany.

Warsztaty wprowadzające

W pierwszej kolejności poznajemy firmę. Pytamy o potrzeby, wyzwania i oczekiwania. Przedstawiamy możliwości rozwoju organizacji, które są do osiągnięcia dzięki Strategii Transformacji Cyfrowej. Omawiamy proces i efekt przemiany digitalowej innych firm.

1
1
Warsztaty wprowadzające
Warsztaty wprowadzające

Analiza klienta i branży

Aby wprowadzać skuteczne zmiany, musimy dobrze określić obecną sytuację. Sprawdzamy więc, jak firma prezentuje się w Internecie. Weryfikujemy firmowe systemy, które są widoczne na zewnątrz przedsiębiorstwa. Porównujemy firmę do konkurencji. Analizujemy trendy panujące w branży.

2
2
Analiza klienta i branży
Analiza klienta i branży

Badanie poziomu adaptacji cyfrowej

Na tym etapie weryfikujemy sposób wykorzystania narzędzi i aplikacji stosowanych wewnątrz przedsiębiorstwa. Przyglądamy się temu, w jaki sposób firma komunikuje się z klientami. Przeprowadzamy wewnętrzną analizę digitalową.

3
3
Badanie poziomu adaptacji cyfrowej
Badanie poziomu adaptacji cyfrowej

Digital touchpoints

Analizujemy różnice i podobieństwa między firmą a jej konkurencją pod kątem technologii informacyjnych. Na podstawie światowych trendów cyfrowych, zebranych danych i doświadczenia naszych specjalistów, przedstawimy główne kierunki i prognozy rozwoju cyfrowego firmy na najbliższe pięć lat.

4
4
Digital touchpoints
Digital touchpoints

Konsultacje

Organizujemy intensywne, dwudniowe warsztaty, aby zgłębić specyfikę działalności przedsiębiorstwa oraz poznać jego potrzeby biznesowe. Nasz zespół specjalistów przygotowuje spotkanie z udziałem wszystkich działów, dbając o jego prawidłowy przebieg. Razem ustalamy, jaki jest rzeczywisty poziom wykorzystania i zrozumienia technologii informacyjnych, które firma obecnie stosuje.

5
5
Konsultacje
Konsultacje

Angażowanie wszystkich specjalistów 

Wiemy, że podstawą skutecznej transformacji cyfrowej jest zaangażowanie w proces zmian wszystkich pracowników. Wiele firm pomija ten szalenie istotny aspekt, dlatego ich projekty kończą się niepowodzeniem. W przeciwieństwie do nich my przeprowadzamy wywiady ze specjalistami z różnych działów i szczebli organizacji, dzięki czemu uzyskujemy wielopoziomowe zrozumienie działalności i sposobu jej zarządzania. W efekcie zapewniamy skuteczność projektu.

6
6
Angażowanie wszystkich specjalistów 
Angażowanie wszystkich specjalistów 

Badanie dojrzałości digitalowej

Przeprowadzamy analizę SWOT, aby określić mocne i słabe strony digitalu firmy. Oceniamy też szanse i zagrożenia związane z obecnym poziomem cyfrowego rozwoju przedsiębiorstwa. Szczegółowa macierz obejmująca wszystkie działy i szczeble organizacji pozwala nam określić dojrzałość digitalową całego przedsiębiorstwa.

7
7
Badanie dojrzałości digitalowej
Badanie dojrzałości digitalowej

Strategia wdrożenia

Efektem pracy jest gotowy plan działań, który przedstawiamy wraz ze spisem systemów pasujących do przedsiębiorstwa. To narzędzia, które pozwolą rozwiązać obecne problemy organizacji, a także przyspieszyć jej rozwój. Proponujemy najbardziej efektywne rozwiązania cyfrowe, które przedstawiamy w postaci planu implementacji. Zwracamy uwagę na najciekawsze trendy cyfrowe, w które warto zainwestować.

8
8
Strategia wdrożenia
Strategia wdrożenia

Inwestycja w cyfryzację to kluczowy krok dla rozwoju Twojej firmy

Umów się na bezpłatną konsultację ws. Strategii Transformacji Cyfrowej.

Bezpłatna konsultacja

Najczęściej zadawane pytania

  • Transformacja cyfrowa to proces optymalizacji firmy. Ta zmiana nie opiera się wyłącznie na wprowadzeniu nowoczesnych technologii, ale zmianie kulturowej przedsiębiorstwa, określeniu przejrzystych procesów, uporządkowanie procedur i odpowiedzialności w firmie. Efektem jest automatyzacja i cyfryzacja wielu obszarów, co przekłada się na wyższą efektywność.

  • Wzrost efektywności, jaką zapewnia transformacja cyfrowa, bezpośrednio wpływa na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Wynika to z faktu, że automatyzacja i digitalizacja procesów usprawnia m.in. obsługę klienta, gwarantuje szybszą reakcję na zmiany, pozwala na trafne prognozowanie, optymalizację kosztów, wyższą produktywność i wreszcie możliwość oferowania ciekawszych produktów lub usług. Firmy, które korzystają z tych możliwości, dorównują tempa zmian zachodzących w otoczeniu konkurencyjnym.

  • W procesie transformacji cyfrowej oceniamy obecny poziom dojrzałości cyfrowej zarówno samej organizacji, jak i całej branży. Na tej podstawie, po dokonaniu analiz firmy i otoczenia, przeprowadzeniu warsztatów i konsultacji z wszystkimi pracownikami, dopasowujemy taki plan działania, który po wdrożeniu będzie najbardziej efektywny, czyli zapewni szybkie efekty przy optymalnych nakładach.

  • Jedną z firm, która przeszła z nami optymalizację procesów i digitalizację organizacji był lider branży lotniczej. Jego problem polegał na tym, że pomimo wcześniejszych inwestycji w zaawansowane rozwiązania technologiczne, nie wykorzystywał ich potencjału, tracąc swoją pozycję. Cyfryzacja i optymalizacja odwróciła ten trend. Organizacja zanotowała wzrost sprzedaży, poprawę wskaźników rekomendacji NPS, obniżyła koszty zbyt dużego call center, szybciej generowała leady i podniosła konwersję sprzedaży, poprawiła customer experience i przeszła na podejmowanie decyzji w oparciu o dane, co zapewniły jej dalszy stabilny rozwój.

  • Jednym z efektów, które zapewniamy firmom współpracującym z nami, jest opracowanie strategii transformacji cyfrowej. To cały plan działania, kierunki rozwoju, które firma powinna wprowadzić w pierwszej kolejności dla uzyskania największych efektów. Rekomendacje, które przekazujemy, powstają w wyniku wcześniejszych analiz i są dopasowane do specyfiki przedsiębiorstwa, branży, wyzwań, z którymi się mierzy i możliwości rozwoju.

    Bezpłatna konsultacja

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i jednocześnie skutecznie budować markę? Być może potrzebujesz porozmawiać o marketingu lub efektywnej strategii biznesowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej – zadaj nam dowolne pytanie, a nasi eksperci bezpłatnie przedstawią Ci rozwiązania i kierunki marketingowe, które będą realizować cele biznesowe Twojej firmy. Wypełnij formularz, aby umówić się w dogodnym dla Ciebie terminie na konsultację.