fbpx
JAAQOB HOLDING™ —  <br />Twój partner w strategii ESG

JAAQOB HOLDING™ —
Twój partner w strategii ESG

Już w 2023 roku największe firmy będą zobligowane do wdrożenia strategii ESG, by już od 1.01.2024 r. raportować realizację jej założeń. W nadchodzących latach kolejne przedsiębiorstwa zostaną objęte nową dyrektywą. JAAQOB HOLDING™ opracuje strategię ESG dla Twojej firmy i pomoże przygotować się od zmian.

Czytaj więcej

Co to jest strategia ESG?

ESG (Environmental Social Governance) to społeczna odpowiedzialność biznesu. Jest to program oparty na trzech filarach: społecznym, środowiskowym i korporacyjnym. W każdym z tych obszarów firmy są zobowiązane do zrealizowania celów wspierających politykę zrównoważonego rozwoju.

Warto już dzisiaj poznać podstawowe założenia strategii ESG, obowiązki, które z nich wynikają oraz korzyści płynące z wdrożenia programu.

Kogo dotyczy strategia ESG?

Parlament i Rada Europejska zawarły porozumienie w sprawie treści dyrektywy CSRD, wprowadzające zasady raportowania zrównoważonego rozwoju dla organizacji. Obowiązek składania sprawozdań podzielono na kilka etapów. W pierwszej kolejności obejmie on największych graczy, by w następnych latach włączyć również małe i średnie firmy.

Terminy raportowania strategii ESG

Termin opracowania i wdrożenia strategii ESGRodzaj organizacjiTermin raportowania
efektów strategii ESG
2023 r.

Spółki zobowiązane do raportowania informacji niefinansowych na podstawie dyrektywy NFRD.

1 stycznia 2024 r.
2024 r.

Duże przedsiębiorstwa spełniające dwa z kryteriów:

  • powyżej 250 pracowników
  • suma bilansowa 20 mln euro
  • roczne przychody powyżej 40 mln euro.
1 stycznia 2025 r.
2024 r.

Przedsiębiorstwa spoza UE o przychodach powyżej 150 mln euro i posiadające na terenie UE jednostkę zależną lub oddział.

1 stycznia 2025 r.
2025 r.

Małe i średnie spółki spełniające jedno z trzech kryteriów:

  • do 10 pracowników
  • suma bilansowa do 350 tys. euro
  • roczne przychody maksimum 700 tys. euro notowane na rynku regulowanym.
1 stycznia 2026 r.
  • Rodzaj organizacji

    Spółki zobowiązane do raportowania informacji niefinansowych na podstawie dyrektywy NFRD.

    Termin opracowania i wdrożenia strategii ESG
    2023 r.
    Termin raportowania efektów strategii ESG
    1 stycznia 2024 r.
  • Rodzaj organizacji

    Duże przedsiębiorstwa spełniające dwa z kryteriów:

    • powyżej 250 pracowników
    • suma bilansowa 20 mln euro
    • roczne przychody powyżej 40 mln euro.
    Termin opracowania i wdrożenia strategii ESG
    2024 r.
    Termin raportowania efektów strategii ESG
    1 stycznia 2025 r.
  • Rodzaj organizacji

    Przedsiębiorstwa spoza UE o przychodach powyżej 150 mln euro i posiadające na terenie UE jednostkę zależną lub oddział.

    Termin opracowania i wdrożenia strategii ESG
    2024 r.
    Termin raportowania efektów strategii ESG
    1 stycznia 2025 r.
  • Rodzaj organizacji

    Małe i średnie spółki spełniające jedno z trzech kryteriów:

    • do 10 pracowników
    • suma bilansowa do 350 tys. euro
    • roczne przychody maksimum 700 tys. euro notowane na rynku regulowanym.
    Termin opracowania i wdrożenia strategii ESG
    2025 r.
    Termin raportowania efektów strategii ESG
    1 stycznia 2026 r.

ESG jest szansą na lepsze jutro

Z lasu należy wycinać tylko tyle drzew, ile może w danym miejscu odrosnąć.

To zdanie prezentuje prostą mądrość i konieczność świadomego zarządzania zasobami. Jego przesłanie można przełożyć na wszystkie aspekty ludzkiego życia, tymczasem istnieje globalny problem nadużywania zasobów i degradacji środowisk: naturalnego, gospodarczego i społecznego.

Wprowadzanie zasad zrównoważonego rozwoju, również w biznesie, jest szansą na pozytywne zmiany w naszym otoczeniu. Na życie zdrowsze, spokojniejsze i bardziej satysfakcjonujące dla nas oraz przyszłych pokoleń.

Dlaczego firmy mają wdrożyć strategię ESG?

Według Agendy 2030 przyjętej przez członków ONZ, również Polski, rzeczywistość wymaga planu naprawczego. Zaangażowanie biznesu ma niebagatelne znaczenie dla przeciwdziałania i odwracania negatywnych zjawisk. Narzędzie, którym jest strategia ESG daje firmom możliwość realnego wkładu w poprawę swojego otoczenia, zaangażowanie pracowników w zmianę oraz wykazanie pozytywnego impaktu w oczach klientów.

Opracowanie i działanie wedle strategii ESG niesie za sobą liczne korzyści. Już dziś na podstawie czynników ESG tworzy się ratingi i oceny pozafinansowe przedsiębiorstw, państw i innych organizacji. Pozytywna ocena pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, pozyskać inwestorów oraz przychylność innych interesariuszy.

Korzyści z wprowadzenia strategii ESG

  • Uzyskanie większej wiarygodności wśród interesariuszy:
    • łatwiejsze pozyskanie finansowania od banków
    • większa szansa na pozyskanie środków unijnych
    • ułatwiony dostęp do środków inwestorów.
  • Działanie zgodne z prawem polskim i dyrektywą UE
  • Poprawa wizerunku i zdobycie zaufania odbiorców z młodszych pokoleń, którym zależy na zrównoważonym rozwoju: pokoleń Y, Z oraz Alpha
  • Sprawczość: pozytywny wpływ na najważniejsze problemy w skali globalnej i lokalnej.

Jak wybrać dobrego partnera ESG?

Wybierając partnera ESG warto rozważyć współpracę ze specjalistami, mającymi doświadczenie w przeprowadzaniu analiz i opracowywaniu globalnych założeń dla firm. Współpraca z doświadczonym partnerem pozwala uniknąć kosztownych błędów, dostosować założenia strategii do organizacji oraz szybciej wcielić jej cele w życie.

Firma, która może realnie pomóc organizacjom przygotowującym się do raportowania strategii ESG powinna łączyć kompetencje opracowywania strategii dla firm z wiedzą o najnowszych przepisach i dyrektywach unijnych, które opisują nowe założenia.

Od wielu lat wspieramy firmy w tworzeniu strategii i wprowadzaniu działań marketingowych

Skutecznie realizujemy cele biznesowe dla naszych klientów. Założenia, które opracowujemy, powstają w wyniku szczegółowych analiz dotyczących zarówno sytuacji samej firmy, jak i jej otoczenia biznesowego.

Opracowaliśmy setki strategii marketingowych, w tym strategii zrównoważonego rozwoju, które dały nam ogromne doświadczenie we współpracy zarówno z mniejszymi, jak i globalnymi podmiotami.

Oferujemy kompleksową usługę dla firm od opracowania strategii ESG po przygotowanie raportu ESG.

Nie czekaj z realizacją strategii ESG na ostatnią chwilę

Już dziś zrób pierwszy krok w kierunku zrównoważonego rozwoju firmy.

Zamów strategię ESG

    Bezpłatna konsultacja

    Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.
    Na przesłane zapytania odpowiadamy do 45 minut w godzinach pracy agencji  (pon. – pt. 9:00 – 17:00).
    Na pozostałe pytania odpowiemy następnego dnia roboczego.


    Jak opracować strategię marketingową dla małej firmy?

    To jedyna taka bezpłatna publikacja w Polsce, z której dowiesz się jak krok po kroku, samodzielnie opracować strategię marketingową.

     

    E-book napisany przez naszych specjalistów to aż 94 strony, mocno nasycone wiedzą marketingową, konkretnymi przykładami zastosowania i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania.