fbpx
JAAQOB HOLDING<sup>®</sup> — <br />Twój partner w strategii ESG

JAAQOB HOLDING®
Twój partner w strategii ESG

Już od 1.01.2024 r., zgodnie z unijną dyrektywą CSRD, największe firmy będą musiały raportować, w jaki sposób zarządzają kwestiami zrównoważonego rozwoju. 2023 rok jest zatem czasem przygotowań. Powierz opracowanie strategii ESG specjalistom z JAAQOB HOLDING®. Zyskaj pełny plan działań i pomoc w raportowaniu.

Czytaj więcej

Co to jest strategia ESG?

ESG (Environmental Social Governance) to odpowiedź biznesu na globalne wyzwania zrównoważonego rozwoju, w tym nowe regulacje. Odpowiedzialność przedsiębiorstw za podejmowane decyzje i działania weryfikuje się w trzech obszarach: społecznym, środowiskowym i ładu korporacyjnego. Podstawowe założenia i elementy strategii ESG z jednej strony nakładają na firmy określone obowiązki, z drugiej zapewniają im szereg korzyści. Warto je poznać już dziś.

Kogo dotyczy obowiązek raportowania?

Parlament EU przyjął 10.11.2022 r. dyrektywę CSRD. I choć pierwsze zmiany dotyczą największych firm, to nowe przepisy obejmą cały rynek.

Dyrektywa nakazuje obowiązkowe składanie raportów o działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Większość firm w ogóle nie jest przygotowana na realizowanie tego typu działań! Warto odpowiednio wcześniej opracować i wdrożyć strategię ESG, która pomoże zaplanować odpowiednie działania.

Obowiązkiem raportowania objęte są na razie największe podmioty. Jednak będą one zgłaszały się do swoich dostawców z sektora MŚP o konkretne wyliczenia np. śladu węglowego. Z tego powodu MŚP powinny szybciej zacząć wdrażać strategię ESG, aby dotrzymać kroku swoim partnerom biznesowym i utrzymać kontrakty.

Terminy raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju (CSRD) i wynikające z nich proponowane daty wdrożenia strategii ESG

Rodzaj organizacji

Termin raportowania

Proponowany termin wdrożenia strategii ESG
Wdrożenie strategii ESG nie jest obowiązkowe, ale jest naturalną konsekwencją założeń dyrektywy

Jednostki, które raportują zgodnie z UoR
i podlegają dyrektywie NFRD

Dane zbierane są przez cały 2024 r.
aby na początku 2025 r. opublikować z nich raport

2023 r.

Duże podmioty prywatne i publiczne spełniające dwa z kryteriów:

  • powyżej 250 pracowników
  • suma bilansowa powyżej 20 mln euro
  • roczne przychody powyżej 40 mln euro.

Dane zbierane są przez cały 2025 r.
aby na początku 2026 r. opublikować z nich raport

2024 r.

Małe i średnie spółki giełdowe spełniające dwa z trzech kryteriów:

  • powyżej 10 pracowników
  • suma bilansowa powyżej 350 tys. euro
  • roczne przychody powyżej 700 tys. euro

Dane zbierane są przez cały 2026 r.
aby na początku 2027 r. opublikować z nich raport

2025 r.

  • Rodzaj organizacji

    Jednostki, które raportują zgodnie z UoR
    i podlegają dyrektywie NFRD

    Termin raportowania

    2023 r.

    Proponowany termin wdrożenia strategii ESG
    Wdrożenie strategii ESG nie jest obowiązkowe, ale jest naturalną konsekwencją założeń dyrektywy

    Dane zbierane są przez cały 2024 r.
    aby na początku 2025 r. opublikować z nich raport

  • Rodzaj organizacji

    Duże podmioty prywatne i publiczne spełniające dwa z kryteriów:

    • powyżej 250 pracowników
    • suma bilansowa powyżej 20 mln euro
    • roczne przychody powyżej 40 mln euro.

    Termin raportowania

    2024 r.

    Proponowany termin wdrożenia strategii ESG
    Wdrożenie strategii ESG nie jest obowiązkowe, ale jest naturalną konsekwencją założeń dyrektywy

    Dane zbierane są przez cały 2025 r.
    aby na początku 2026 r. opublikować z nich raport

  • Rodzaj organizacji

    Małe i średnie spółki giełdowe spełniające dwa z trzech kryteriów:

    • powyżej 10 pracowników
    • suma bilansowa powyżej 350 tys. euro
    • roczne przychody powyżej 700 tys. euro

    Termin raportowania

    2025 r.

    Proponowany termin wdrożenia strategii ESG
    Wdrożenie strategii ESG nie jest obowiązkowe, ale jest naturalną konsekwencją założeń dyrektywy

    Dane zbierane są przez cały 2026 r.
    aby na początku 2027 r. opublikować z nich raport

ESG jest szansą na lepsze jutro

Z lasu należy wycinać tylko tyle drzew, ile może w danym miejscu odrosnąć.
To zdanie prezentuje prostą mądrość i konieczność świadomego zarządzania zasobami. Jego przesłanie można przełożyć na wszystkie aspekty ludzkiego życia, tymczasem istnieje globalny problem nadużywania zasobów i degradacji środowisk: naturalnego, gospodarczego i społecznego.

Wprowadzanie zasad zrównoważonego rozwoju, również w biznesie, jest szansą na pozytywne zmiany w naszym otoczeniu. Na życie zdrowsze, spokojniejsze i bardziej satysfakcjonujące dla nas oraz przyszłych pokoleń.

Dlaczego firmy mają wdrożyć strategię ESG?

Ochrona środowiska
Czas na zatrzymanie wzrostu globalnej temperatury dramatycznie się kurczy. W strategii ESG istnieje komponent środowiskowy, który pozwala przedsiębiorstwom skutecznie hamować negatywne zmiany klimatu poprzez krótko i długofalowe decyzje.

Czynniki społeczne
Respektowanie praw człowieka to element ESG, na który biznes ma ogromny wpływ, oferując godne warunki pracy czy dbając o swoje bezpośrednie otoczenie.

Ład korporacyjny
Governance, czyli ład korporacyjny, określa konieczność zarządzania w sposób uczciwy i transparentny. Zakłada sprawiedliwość wynagrodzenia, prawa akcjonariuszy czy temat walki z korupcją.

Opracowanie i działanie wg strategii ESG niesie za sobą liczne korzyści. Już dziś na podstawie czynników ESG tworzy się ratingi i oceny pozafinansowe firm. Pozytywna ocena pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, pozyskać inwestorów oraz przychylność interesariuszy.

JAAQOB HOLDING® od lat wspiera przedsiębiorstwa w budowaniu silnych marek.

Jesteśmy wiarygodnym partnerem współpracującym z korporacjami i sektorem MŚP.

Zamów strategię ESG

Korzyści z wprowadzenia strategii ESG

  • Większa wiarygodność dla interesariuszy
  • Łatwiejsze pozyskanie finansowania od banków
  • Większa szansa na pozyskanie środków unijnych
  • Ułatwiony dostęp do środków inwestorów
  • Większa skuteczność w budowaniu Employer Branding
  • Działanie zgodne z prawem polskim i dyrektywą UE
  • Poprawa wizerunku i zdobycie zaufania odbiorców z młodszych pokoleń, którym zależy na zrównoważonym rozwoju
  • Sprawczość: pozytywny wpływ na najważniejsze problemy w skali lokalnej i globalnej
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej
  • Możliwość pozyskania nowych partnerów biznesowych
  • Optymalizowanie kosztów

Jak wybrać dobrego partnera ESG?

Wybierając partnera ESG warto rozważyć współpracę ze specjalistami, mającymi doświadczenie w przeprowadzaniu analiz i opracowywaniu globalnych założeń dla firm. Współpraca z doświadczonym partnerem pozwala uniknąć kosztownych błędów, dostosować założenia strategii do organizacji oraz szybciej wcielić jej cele w życie.

Firma, która może realnie pomóc organizacjom przygotowującym się do raportowania strategii ESG powinna łączyć kompetencje opracowywania strategii dla firm z wiedzą o najnowszych przepisach i dyrektywach unijnych, które opisują nowe założenia.

JAAQOB HOLDING®
Twój partner w strategii ESG

Od wielu lat wspieramy firmy w tworzeniu strategii i w prowadzeniu działań marketingowych. Skutecznie realizujemy cele biznesowe dla naszych klientów. Założenia, które opracowujemy, powstają w wyniku szczegółowych analiz dotyczących zarówno sytuacji samej firmy, jak i jej otoczenia biznesowego.
Opracowaliśmy setki strategii marketingowych, w tym strategii zrównoważonego rozwoju, które dały nam ogromne doświadczenie we współpracy zarówno z mniejszymi, jak i globalnymi podmiotami.

Oferujemy kompleksową usługę dla firm od opracowania strategii ESG po przygotowanie raportu ESG.

Nie czekaj z realizacją strategii ESG na ostatnią chwilę

Już dziś zrób pierwszy krok w kierunku zrównoważonego rozwoju firmy.

Zamów strategię ESG

    Bezpłatna konsultacja

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i jednocześnie skutecznie budować markę? Być może potrzebujesz porozmawiać o marketingu lub efektywnej strategii biznesowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej – zadaj nam dowolne pytanie, a nasi eksperci bezpłatnie przedstawią Ci rozwiązania i kierunki marketingowe, które będą realizować cele biznesowe Twojej firmy. Wypełnij formularz, aby umówić się w dogodnym dla Ciebie terminie na konsultację.


    video placeholder
    video placeholder Obejrzyj zanim wyjdziesz ze strony, to ważne!
    Bezpłatna konsultacja ekspercka

    Chcesz porozmawiać o marketingu lub zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż i skutecznie budować markę? Zadaj nam dowolne pytanie! Wypełnij formularz i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej. Umów się na rozmowę w dogodnym dla Ciebie terminie

    video placeholder
    video placeholder Obejrzyj zanim wyjdziesz ze strony, to ważne!