
Dlaczego Twoja firma potrzebuje strategii marki?
Wielu przedsiębiorców pamięta jeszcze czasy, gdy popyt na towary był tak duży, że promocja okazywała się zbędna. Sprzedaż była zresztą tak gwa...
05.07.2022Już w 2023 roku największe firmy będą zobligowane do wdrożenia strategii ESG, by już od 1.01.2024 r. raportować realizację jej założeń. W nadchodzących latach kolejne przedsiębiorstwa zostaną objęte nową dyrektywą. JAAQOB HOLDING™ opracuje strategię ESG dla Twojej firmy i pomoże przygotować się od zmian.
ESG (Environmental Social Governance) to społeczna odpowiedzialność biznesu. Jest to program oparty na trzech filarach: społecznym, środowiskowym i korporacyjnym. W każdym z tych obszarów firmy są zobowiązane do zrealizowania celów wspierających politykę zrównoważonego rozwoju.
Warto już dzisiaj poznać podstawowe założenia strategii ESG, obowiązki, które z nich wynikają oraz korzyści płynące z wdrożenia programu.
Parlament i Rada Europejska zawarły porozumienie w sprawie treści dyrektywy CSRD, wprowadzające zasady raportowania zrównoważonego rozwoju dla organizacji. Obowiązek składania sprawozdań podzielono na kilka etapów. W pierwszej kolejności obejmie on największych graczy, by w następnych latach włączyć również małe i średnie firmy.
Termin opracowania i wdrożenia strategii ESG | Rodzaj organizacji | Termin raportowania efektów strategii ESG |
---|---|---|
2023 r. | Spółki zobowiązane do raportowania informacji niefinansowych na podstawie dyrektywy NFRD. | 1 stycznia 2024 r. |
2024 r. | Duże przedsiębiorstwa spełniające dwa z kryteriów:
| 1 stycznia 2025 r. |
2024 r. | Przedsiębiorstwa spoza UE o przychodach powyżej 150 mln euro i posiadające na terenie UE jednostkę zależną lub oddział. | 1 stycznia 2025 r. |
2025 r. | Małe i średnie spółki spełniające jedno z trzech kryteriów:
| 1 stycznia 2026 r. |
Spółki zobowiązane do raportowania informacji niefinansowych na podstawie dyrektywy NFRD.
Duże przedsiębiorstwa spełniające dwa z kryteriów:
Przedsiębiorstwa spoza UE o przychodach powyżej 150 mln euro i posiadające na terenie UE jednostkę zależną lub oddział.
Małe i średnie spółki spełniające jedno z trzech kryteriów:
Z lasu należy wycinać tylko tyle drzew, ile może w danym miejscu odrosnąć.
To zdanie prezentuje prostą mądrość i konieczność świadomego zarządzania zasobami. Jego przesłanie można przełożyć na wszystkie aspekty ludzkiego życia, tymczasem istnieje globalny problem nadużywania zasobów i degradacji środowisk: naturalnego, gospodarczego i społecznego.
Wprowadzanie zasad zrównoważonego rozwoju, również w biznesie, jest szansą na pozytywne zmiany w naszym otoczeniu. Na życie zdrowsze, spokojniejsze i bardziej satysfakcjonujące dla nas oraz przyszłych pokoleń.
Według Agendy 2030 przyjętej przez członków ONZ, również Polski, rzeczywistość wymaga planu naprawczego. Zaangażowanie biznesu ma niebagatelne znaczenie dla przeciwdziałania i odwracania negatywnych zjawisk. Narzędzie, którym jest strategia ESG daje firmom możliwość realnego wkładu w poprawę swojego otoczenia, zaangażowanie pracowników w zmianę oraz wykazanie pozytywnego impaktu w oczach klientów.
Opracowanie i działanie wedle strategii ESG niesie za sobą liczne korzyści. Już dziś na podstawie czynników ESG tworzy się ratingi i oceny pozafinansowe przedsiębiorstw, państw i innych organizacji. Pozytywna ocena pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, pozyskać inwestorów oraz przychylność innych interesariuszy.
Wybierając partnera ESG warto rozważyć współpracę ze specjalistami, mającymi doświadczenie w przeprowadzaniu analiz i opracowywaniu globalnych założeń dla firm. Współpraca z doświadczonym partnerem pozwala uniknąć kosztownych błędów, dostosować założenia strategii do organizacji oraz szybciej wcielić jej cele w życie.
Firma, która może realnie pomóc organizacjom przygotowującym się do raportowania strategii ESG powinna łączyć kompetencje opracowywania strategii dla firm z wiedzą o najnowszych przepisach i dyrektywach unijnych, które opisują nowe założenia.
Skutecznie realizujemy cele biznesowe dla naszych klientów. Założenia, które opracowujemy, powstają w wyniku szczegółowych analiz dotyczących zarówno sytuacji samej firmy, jak i jej otoczenia biznesowego.
Opracowaliśmy setki strategii marketingowych, w tym strategii zrównoważonego rozwoju, które dały nam ogromne doświadczenie we współpracy zarówno z mniejszymi, jak i globalnymi podmiotami.
Oferujemy kompleksową usługę dla firm od opracowania strategii ESG po przygotowanie raportu ESG.
To jedyna taka bezpłatna publikacja w Polsce, z której dowiesz się jak krok po kroku, samodzielnie opracować strategię marketingową.
E-book napisany przez naszych specjalistów to aż 94 strony, mocno nasycone wiedzą marketingową, konkretnymi przykładami zastosowania i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania.