Landing page to w skrócie strona internetowa, na której „ląduje” użytkownik po wykonaniu czynności lub akcji.
Co to jest Landing Page?
Jest to strona internetowa, na którą użytkownik trafia po wykonaniu czynności. Na przykład po kliknięciu reklamy produktu lub usługi. W języku polskim funkcjonuje ona pod nazwą strony docelowej. Jej zadaniem jest dokładne poinformowanie użytkownika o prezentowanym produkcie lub usłudze i w konsekwencji realizację sprzedaży, lub pozyskanie leadu. Charakteryzuje się prostym układem i widocznym CTA.Jak działa landing page?
Odbiorca po wykonaniu akcji np. kliknięciu banera czy linku zostaje przenoszony na stronę, która ma za zadanie skłonić go do podjęcia kolejnej czynności. Aby landing page spełniał swoje zadanie, musi mieć jasno określony cel. Landing page może służyć do:- sprzedaży produktu,
- promocji produktu lub marki,
- pozyskania leadu,
- subskrypcji newslettera,
- zapisu na webinar,
- pobrania treści (np. e-book),
- aplikacji na stanowisko pracy.
Czy warto w swoich działaniach stosować Landing page?
Jedną z głównych zalet landing page jest możliwość przybliżenia konkretnego elementu oferty, dokładnie określonej grupie odbiorców. Dlatego często jest stosowana jako element końcowy prowadzonej kampanii. Zwiększa to skuteczność takiej formy promocji i pomaga w realnej ocenie efektywności prowadzonych działań. Według badań Unbounce(1) przeprowadzonych w 2021 roku landing page to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu internetowym. Dlatego warto wykorzystać jego potencjał w swojej strategii marketingowej. Nie wiesz, jak stworzyć dobry landing page? Zamów bezpłatną konsultację ekspercką i wybierz usługi dla swojego biznesu. Źródła:(1) Badanie UnbounceInne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów