Co to jest CPM?
CPM podobnie jak inne terminy marketingowe dotyczące płatności w kampaniach to skrót od angielskiego wyrażenia cost per mile. Oznacza on cenę, jaką ponosi właściciel reklamy lub kampanii za tysiąc wyświetleń. Przykładowo, jeśli właściciel lub wydawca strony określa swoje CPM w wysokości 3,00 złotych, wtedy reklamodawca płaci 3 złote, za każde 1000 wyświetleń.Jak policzyć CPM?
Podobnie jak w przypadku innych wskaźników, przed obliczeniem CPM, należy dokładnie poznać i określić przeznaczone na reklamę koszty. Dzięki temu wskaźnik będzie miarodajny i rzetelny. Aby policzyć CPM, należy podzielić przeznaczony na reklamę kapitał przez liczbę wyświetleń x 1000. Działanie pomoże w realnej ocenie zysku oraz kosztów.
CPM — narzędzie Google Ads
CPM to model rozliczeniowy dotyczący reklam wyświetlanych w ramach prowadzenia kampanii Google Ads. Dzięki niemu można dokładnie ocenić, ile reklama przynosi zysków, ile osób było jej odbiorcą i jak przełożyło się to na liczbę potencjalnych klientów.Dlaczego warto stosować CPM?
CPM to podobnie jak inne narzędzia rozliczeniowe, skuteczny sposób na zdiagnozowanie, czy dane działania przynoszą zamierzony efekt i zyski. Jest to również doskonały sposób na podnoszenie świadomości o marce wśród potencjalnych klientów, ponieważ ma szansę dotrzeć do dużego grona odbiorców bez wysokich kosztów. To o czym warto wiedzieć w przypadku CPM, jest fakt, że będzie przynosić dochody na wysokim poziomie, jedynie na witrynach, na których jest duży ruch. Chcesz poznać więcej korzyści z CPM dla swojej firmy? Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką!Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów