CPM to kolejny model rozliczeniowy, który dotyczy wyświetlania reklam. Określeniem CPM oznacza się koszt wyświetlenia reklamy przez 1000 użytkowników.
Co to jest CPM?
CPM podobnie jak inne terminy marketingowe dotyczące płatności w kampaniach to skrót od angielskiego wyrażenia cost per mile. Oznacza on cenę, jaką ponosi właściciel reklamy lub kampanii za tysiąc wyświetleń. Przykładowo, jeśli właściciel lub wydawca strony określa swoje CPM w wysokości 3,00 złotych, wtedy reklamodawca płaci 3 złote, za każde 1000 wyświetleń.Jak policzyć CPM?
Podobnie jak w przypadku innych wskaźników, przed obliczeniem CPM, należy dokładnie poznać i określić przeznaczone na reklamę koszty. Dzięki temu wskaźnik będzie miarodajny i rzetelny. Aby policzyć CPM, należy podzielić przeznaczony na reklamę kapitał przez liczbę wyświetleń x 1000. Działanie pomoże w realnej ocenie zysku oraz kosztów.CPM — narzędzie Google Ads
CPM to model rozliczeniowy dotyczący reklam wyświetlanych w ramach prowadzenia kampanii Google Ads. Dzięki niemu można dokładnie ocenić, ile reklama przynosi zysków, ile osób było jej odbiorcą i jak przełożyło się to na liczbę potencjalnych klientów.Dlaczego warto stosować CPM?
CPM to podobnie jak inne narzędzia rozliczeniowe, skuteczny sposób na zdiagnozowanie, czy dane działania przynoszą zamierzony efekt i zyski. Jest to również doskonały sposób na podnoszenie świadomości o marce wśród potencjalnych klientów, ponieważ ma szansę dotrzeć do dużego grona odbiorców bez wysokich kosztów. To o czym warto wiedzieć w przypadku CPM, jest fakt, że będzie przynosić dochody na wysokim poziomie, jedynie na witrynach, na których jest duży ruch. Chcesz poznać więcej korzyści z CPM dla swojej firmy? Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką!Inne definicje marketingowe:
- Facebook Audience Network
- Lejek sprzedażowy
- Lejek marketingowy
- Marketing B2C
- Video marketing
- Artykuł sponsorowany
- ToFu — Góra lejka marketingowego
- MoFu — Środek lejka marketingowego
- BoFu — Dół lejka marketingowego
- Certyfikat SSL
- CMS — System zarządzania treścią
- Above the fold – Treść powyżej zagięcia ekranu
- ROI – Wskaźnik rentowności inwestycji
- Konwersja – Cel marketingowy
- Dane strukturalne
- Wyszukiwarka internetowa
- Call to Action – Wezwanie do działania
- Landing page – Strona lądowania
- User Experience – Doświadczenia użytkownika
- ROAS – Zwrot wydatków na reklamę
- eCPC – Ulepszony koszt kliknięcia
- CPM – Koszt 1000 wyświetleń reklamy
- CPC – Koszt pojedynczego kliknięcia
- Inbound marketing – Strategia działań promocyjnych
- Outbound marketing – Metoda poszukiwania klientów