Strategia to nawigacja, która prowadzi
do sukcesu rynkowego!

Strategia marketingowa opracowana przez JAAQOB to kompletny plan prowadzący firmę krok po kroku do realizacji założonych celów: biznesowych, marketingowych, komunikacyjnych, mediowych.

Przykładowe cele jakie może realizować strategia

  • Wzrost zysku lub obrotu firmy

  • Wzrost sprzedaży produktów

  • Wzrost świadomości marki

  • Wzrost sprzedaży usług

Strategię powinna mieć każda firma, niezależnie czy jest znaną marką, czy dopiero chce być znana. Istnieje błędne przekonanie, że strategie są tylko dla dużych firm, tymczasem to właśnie małe i średnie firmy mają zazwyczaj największy potencjał szybkiego wzrostu, liczonego w dziesiątkach, a czasem nawet setkach procent w skali roku.


W przypadku mniejszej firmy dobrze opracowana strategia pozwala jej skutecznie walczyć z dużymi potentatami - z racji swojej zwinności i elastyczności

Proces tworzenia strategii

Jak przebiega i ile trwa?

Opracowanie strategii, która będzie skutecznie realizować zakładane cele biznesowe składa się z pięciu etapów:

1

1. Warsztaty

Współpracę rozpoczynamy od warsztatu prowadzonego online, na którym poznajemy firmę, jej produkty i usługi. Rozmawiamy o rynku i konkurencji, wyzwaniach marketingowych oraz celach.


Tworzenie strategii wymaga ścisłej współpracy klienta z agencją dlatego w trakcie prac nad dokumentem przeprowadzane są liczne konsultacje oraz dodatkowe spotkania warsztatowe.

2

2. Analizy & Audyty

Profesjonalny marketing opiera się w dużej mierze na analizach, badaniach i audytach. Punktem wyjściowym jest zrozumienie jak wygląda rynek, konkurencja i jak na tym tle wypada nasza firma. Wszystko po to, aby opracować strategię, która precyzyjnie uderzy w słabe punkty konkurencji i pokaże unikalną wartość naszych usług / produktów klientom.

Ogromną zaletą przeprowadzania analiz przez JAAQOB jest postrzeganie szerszego kontekstu sytuacji i potencjału do wykorzystania, W ten sposób często podpowiadamy, jak można wykorzystać dodatkowe atrybuty wyróżniające firmę, które pozwolą nam wyprzedzić konkurencję

Rodzaj i zakres analiz czy audytów dostosowywane są względem danej firmy oraz celom, jakim mają służyć. W ramach prac nad strategią mogą być przeprowadzane na przykład:

  • Analiza komunikacji marketingowej konkurencji
  • Analiza SWOT
  • Audyt komunikacji wizualnej i marketingowej firmy
  • Audyt stron WWW
3

3. Ustalanie celów

Kolejnym krokiem w drodze po sukces rynkowy jest precyzyjne zdefiniowanie celów jakie chcemy zrealizować. Cele biznesowe, marketingowe i komunikacyjne muszą być dostosowane do potrzeb i możliwości firmy. Przemyślany i dobrze opracowany plan strategiczny ma za zadanie prowadzić firmę do realizacji celów przy jednoczesnej automatyzacji procesów sprzedażowych i marketingowych.

Planujemy cele korzystając z modelu - S.M.A.R.T


  • SPECIFIC - skonkretyzowany
  • MEASURABLE - mierzalny
  • ACHIEVABLE - osiągalny
  • RELEVANT - istotny
  • TIME-BOUND - określony w czasie
4

4. Strategia pozycjonowania rynkowego

Mając już wiedzę o tym co wyróżnia nas na tle konkurencji, jak aktualnie wygląda sytuacja na rynku i jakie cele chcemy zrealizować przechodzimy do etapu strategii pozycjonowania rynkowego marki. Chodzi o określenie, jaką pozycję w świadomości klienta ma mieć nasza marka. Z czym ma się mu kojarzyć, jakie ma mieć względem niej przekonania i wyobrażenia.

Na tym etapie planujemy strategicznie pozycję naszej marki względem rynku. Opracowujemy wytyczne, które posłużą w tworzeniu komunikacji firmy, tak aby np. wyróżnić nasz produkt / usługę. Jest to pewnego rodzaju określenie taktyki komunikacji o marce, nastawionej na osiągnięcie celów.

Działania, które są wykonywane na tym etapie:

  • Omówienie założeń marketing-mixu (7P - product, price, place, promotion, people, physical evidence, processes, )
  • Segmentacja (zdefiniowanie istniejących grup docelowych)
  • Targetowanie (sprecyzowanie, na których grupach docelowych najbardziej nam zależy i jakie są ich cechy szczególne)
  • Opracowanie proto-person / person (określenie kim są modelowi klienci)
  • USP / BVP (zdefiniowanie wyróżniających cech marki, które przyciągną klientów )
  • Customer Journey Map (mapa interakcji klienta z naszą marką)

Na tym etapie, w zależności od potrzeb danej firmy, pomagamy też w doborze narzędzi oraz zaplanowaniu procedur dla handlowców, oraz ustawieniu lejków sprzedażowych tak, aby dążyć do automatyzacji i efektywności działań.

Dobrze ustawiona sprzedaż to taka, która jest przede wszystkim przewidywalna i zapewnia stały dostęp do nowych klientów / zleceń, a całość działa w oparciu o zautomatyzowane procesy sprzedażowe.

5

5. Plan strategiczny

Ostatnim etapem opracowywania strategii jest rozpisanie planu akcji, który poprowadzi firmę do realizacji celów w określonym czasie przy użyciu określonych działań, narzędzi i promocji.

Plan strategiczny to swego rodzaju mapa prowadząca krok po kroku do celu w jak najkrótszym czasie, przy użyciu możliwie jak najtańszych zasobów niezbędnych do realizacji planu. Na tym etapie kończy się zakres zlecenia opracowania strategii i to klient decyduje czy będzie wdrażał strategię samodzielnie, czy z pomocą agencji.

Jesteśmy grupą spółek strategiczno-kreatywnych i pomagamy skutecznie wdrażać strategie firm od A do Z. Jeśli zostanie podjęta decyzja o opracowaniu strategii przez naszą firmę pomożemy w kompleksowym jej wdrożeniu w życie.

Sprawdź ile może zyskać Twoja firma dzięki strategii!

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Dlaczego warto podjąć współpracę?

Działamy na rynku ponad 15 lat. Pracujemy z małymi, średnimi ale też z największymi firmami. Znamy procesy strategiczne największych firm i znanych marek od kuchni, ponieważ pracujemy z nimi na co dzień.

Nasza wiedza to nie tylko akademicka teoria ale przede wszystkim lata doświadczeń wypracowane z największymi. Strategię, którą opracujemy dla Ciebie będzie na poziomie strategii największych firm tylko dostosowana do skali twojego biznesu.

W miesięczniku Forbes nasz CEO Przemysław Jończyk opowiada o wpływie pandemii na działania strategiczne firm. Kliknij, aby pobrać artykuł.

Sprawdź co mówią o nas nasi klienci. Zobacz nasze referencje.

Zobacz przykłady projektowania komunikacji wizualnej (branding).

Przejrzyj projekty stron WWW, które są nardzędziami do realizacji celów biznesowych.

Bezpłatna Konsultacja

Dowiedz się jakie cele może osiągnąć Twoja firma dzięki strategii. Skorzystaj z poniższego formularza, aby umówić się na bezpłatną konsultację.


    * pola obowiązkowe


    Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'redirect_cf7' not found or invalid function name in /home/server274058/ftp/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 292