Pozyskiwanie leadów sprzedażowych to jeden z najważniejszych celów każdej firmy, ponieważ pomaga jej się rozwijać, a także zwiększać dochody. Aby skutecznie poradzić sobie z tym zadaniem, należy znać kanały preferowane przez Twoich użytkowników.
Instagram jako medium do pozyskiwania leadów
Ponad miliard aktywnych użytkowników każdego miesiąca sprawia, że Instagram jest doskonałym kanałem do pozyskiwania nowych leadów. Co więcej, według badań podanych przez Wirtualne Media, w styczniu 2022 r. ta platforma zanotowała aż 16,02 mln polskich użytkowników. Ważnym jest także fakt, że 90% użytkowników śledzi co najmniej jedną markę. Oznacza to, że konsumenci interesują się ich kulisami i uważają Instagram za świetne miejsce do robienia zakupów.
Sprawdź, jak możesz wykorzystać potencjał Instagrama w swojej firmie z naszymi specjalistami od social media.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Reklamowanie na Instagramie
Pierwszą metodą, która nasuwa się na myśl, gdy mówimy o pozyskiwaniu leadów sprzedażowych, jest tworzenie kampanii reklamowych na Instagramie. To prawdopodobnie jedna z najprostszych technik.
Reklamowanie na Instagramie wymaga posiadania konta firmowego i profilu na Facebooku, ponieważ wszystkie reklamy są tworzone bezpośrednio właśnie tam.
Wystarczy więc przejść do Managera reklam i kliknąć opcję „Utwórz”. Następnie wybrać generowanie leadów sprzedażowych jako swój cel.
Kolejno należy zaprojektować skuteczną reklamę, zdefiniować grupę docelową, określić jej czas trwania oraz budżet.
Nieodzownym elementem powyższych działań jest analiza statystyk. Im więcej wniosków z poprzedniej akcji zaimplementujemy do nowych działań, tym kolejne kampanie reklamowe na Instagramie będą skuteczniejsze.
Zaprojektuj perfekcyjne bio i podnieś skuteczność reklamy na Instagramie
Twoja biografia na Instagramie pomaga wywrzeć właściwe pierwsze wrażenie na odbiorcach. Każdy potencjalny klient, który rozważa wybór Twojej firmy, użyje biografii, aby ocenić Twój autorytet i wiarygodność. To także kolejna szansa na skontaktowanie się z Twoją marką po kliknięciu linku. Jak zaprojektować perfekcyjne bio?
1. Użyj nazwy swojej marki
To pierwszy element, który jest zauważalny po odwiedzeniu Twojego profilu. Używaj nazwy swojej marki zarówno w bio, jak i w innych obszarach Twojej aktywności w social media i poza nimi, tak aby użytkownicy mogli Cię w łatwy sposób odnaleźć, zapamiętać i szybko wrócić jak tylko pojawi się u nich potrzeba, którą możesz zrealizować.
2. Dodaj rozpoznawalne zdjęcie, obraz, logo firmy
Zwróć uwagę na odpowiedni dobór zdjęcia. Jeśli konto reprezentuje firmę, w tym miejscu powinno znaleźć się logo. Ono z pewnością rzuci się w oczy Twoim klientom. Upewnij się, że zdjęcie lub obraz jest spójny we wszystkich kanałach, na których obecna jest Twoja marka. Trzymaj się rozmiaru do 200×200 pikseli, aby dobrze wyświetlać się na smartfonach.
3. Wybierz kategorię
Jest ona wyświetlana pod nazwą marki lub pod imieniem i nazwiskiem w przypadku marek osobistych. Kategoria pomaga w szybki sposób zrozumieć, czym zajmuje się Twoja firma.
4. Zadbaj o odpowiedni opis
To serce i dusza Twojej biografii na Instagramie. Dzięki temu pozwolisz użytkownikom poznać Twoją markę i jej wyróżniki. Masz do dyspozycji 150 znaków. Aby Twój opis był szczególnie wartościowy, używaj słów kluczowych.
5. Korzystaj z hasztagów
Włącz klikalne hasztagi w Twojej biografii, aby zwiększyć zaangażowanie klientów, zbierać ich recenzje, promować swoje submarki, strony siostrzane i partnerów. Gdy użytkownik kliknie Twój hashtag, zostanie przekierowany do swojego kanału odkrywania, w celu zapoznania się z całą dostępną treścią. Pomoże to w dokonaniu pierwszego zakupu. Lojalni klienci będą mogli udostępniać treści związane z marką.
6. Korzystaj z call to action i linku
CTA mówi klientom, co powinni zrobić, aby skorzystać z Twojej usługi. W każdej chwili możesz je zmienić, aby dopasować do aktualnych celów biznesowych. Jeśli masz duży katalog produktów, możesz umieścić link do swojej strony internetowej, aby każdy użytkownik mógł wybrać potrzebny produkt; jeśli promujesz kampanię ograniczoną czasowo, zachęcaj użytkowników do zapoznania się z Twoją ofertą; jeśli prowadzisz konkurs, zmotywuj użytkowników do udziału w nim. Możesz także zachęcać klientów do udostępniania zdjęć i filmów z korzystania z Twojego produktu, dzięki czemu zgromadzisz treści generowane przez użytkowników.
Reklamowanie na Instagramie ma tym większy sens, im lepiej przygotujesz podstawy. Jeśli stworzyłeś perfekcyjne bio — jesteś gotowy do dalszych działań. Sprawdź, co jeszcze możesz zrobić, aby koszt reklamy na Instagramie zwrócił się jak najszybciej. Warto skorzystać z różnorodności dostępnych opcji.
Dodawaj linki do Insta Stories
To niesamowita technika generowania leadów. Użytkownicy mogą odwiedzać Twoją witrynę lub dowolną stronę docelową bezpośrednio z Twoich historii. Na pewno widziałeś tę funkcję używaną przez duże marki — „Przesuń, aby wyświetlić kolekcję” lub „Zobacz więcej”. Ta funkcja staje się dostępna dopiero po zdobyciu 10 000 subskrybentów i posiadaniu zweryfikowanego konta. Jeśli spełniasz te wymagania, wykonaj poniższe czynności.
- Rozpocznij swoją historię na Instagramie.
- Kliknij ikonę łańcucha.
- Dodaj wezwanie do działania i wstaw link.
- Opublikuj swoją historię.
Włącz hasztagi
Stwórz swój markowy hashtag i udostępnij go swoim klientom. Zmotywuj ich do zamieszczania zdjęć Twoich produktów za pomocą hashtagu Twojej marki, oferując zniżkę na kolejny zakup. W ten sposób Twoi potencjalni klienci będą mogli znaleźć te recenzje, wpisując swój hashtag lub sprawdzając je bezpośrednio z Twojego profilu.
Stwórz atrakcyjną stronę docelową firmy
Dlaczego to takie ważne? Jeśli Twoi potencjalni klienci zostaną przekierowani na witrynę za pośrednictwem linku, który znajdą na Instagramie, a będą rozczarowani tym, co tam zastaną… nie podejmą decyzji zakupowej. W konsekwencji wydasz pieniądze na promocję i reklamowanie na Instagramie, a nie pozyskasz żadnego klienta.
Jak optymalizować kampanie na Instagramie?
Reklamowanie na Instagramie umożliwia zwiększenie świadomości marki, wprowadzanie produktów i rozwijanie zaangażowanych obserwatorów. Marki mogą sprzedawać swoje produkty w przyjazny i naturalny sposób, który integruje się z wizualnym charakterem platformy.
Wybierz właściwy typ reklamy
Istnieją cztery formy reklamowania na Instagramie:
Instagram Stories — czyli popularnie: reklama na insta story, z treścią w pionie, która zajmuje cały ekran urządzenia. Zgodnie z danymi podanymi przez websiterating 4 milionów kont używa Instagram Stories co miesiąc.
Instagram Feed Ads — standardowy format reklamy na Instagramie. Reklamy w kanałach to pojedyncze obrazy, które są prezentowane użytkownikom podczas przewijania ich kanału informacyjnego.
Instagram Carousel Ad — karuzele umożliwiają użytkownikom zapoznanie się z produktami w bardziej dogłębnym formacie. Według Socialpilot.co średni wskaźnik zaangażowania dla postów z karuzelą wynosi 1,08% w porównaniu do 0,61% postów z video oraz 0,91% postów ze zdjęciami.
Reklamy karuzelowe mają trzy panele, z których każdy zawiera wideo o długości do 15 sekund. Można śledzić dane każdej karty, a także łączyć je z osobnymi stronami docelowymi. Użytkownicy Instagrama lepiej reagują na obrazy i filmy z prawdziwymi ludźmi.
Instagram Collection Ad — podczas gdy inne formaty reklam zazwyczaj wyświetlają jeden produkt, reklamy zbiorcze umożliwiają użytkownikom zapoznanie się z różnymi produktami bez konieczności przechodzenia do witryny. Stosując ten format można zwiększyć konwersję o ponad 6% w stosunku do innych opcji reklamowych.
Stwórz odpowiednią grupę docelową
Standardowe opcje kierowania reklam na Instagramie opierają się na danych demograficznych, lokalizacji, zachowaniu, zainteresowaniach itp. Im bardziej szczegółowo określisz swoją grupę docelową, tym większe prawdopodobieństwo osiągnięcia zadowalających wyników kampanii.
Niestandardowi odbiorcy — ci użytkownicy weszli już w interakcję z Twoją firmą, odwiedzili Twoją witrynę lub udostępnili swoje dane osobowe. Reklamowanie na Instagramie kierowane do tych grup ma tę przewagę, że użytkownik już wykazał zainteresowanie Twoimi produktami. Przesyłasz bazę danych na platformę, a Instagram dopasowuje Twoje dane do użytkowników. Następnie możesz kierować do nich swoje reklamy.
Grupa podobnych odbiorców — składają się z użytkowników podobnych do Twoich obecnych klientów. Instagram identyfikuje użytkowników, którzy mają podobne dane demograficzne i zainteresowania do Twoich stałych klientów, dzięki czemu możesz kierować do nich reklamy.
Retargeting — umożliwia dotarcie do „starych” leadów oraz dotarcie i zachęcenie użytkownika do konwersji. Ci użytkownicy mogli wcześniej kliknąć Twoje reklamy, porzucić koszyk lub odwiedzić Twoją witrynę. Retargeting to zasadniczo „przypominanie się” użytkownikom za pomocą reklam zaprojektowanych w celu generowania sprzedaży od tych, którzy wcześniej weszli w interakcję z Twoją marką.
Śledź KPI
Reklamowanie na Instagramie powinno spełnić określone cele. Śledzenie odpowiednich wskaźników ma kluczowe znaczenie dla oceny wydajności, maksymalizacji wydajności i zwiększenia ROI. Sprawdzanie wskaźników jest niezbędne, aby dobrze optymalizować przyszłe koszty reklamy na Instagramie.
Wyświetlenia — to liczba wyświetleń reklamy. Jeśli jednak użytkownik Instagrama zobaczy Twoją reklamę kilka razy, za każdym razem liczy się to jako wyświetlenie.
Zasięg — chociaż wyświetlenia liczą się za każdym razem, gdy Twoja reklama zostanie wyświetlona, zasięg pokazuje liczbę unikalnych wyświetleń przez poszczególnych użytkowników. Na przykład, jeśli użytkownik zobaczy Twoją reklamę cztery razy, zostanie to policzone jako cztery wyświetlenia i jeden zasięg.
Współczynnik klikalności — mierzy liczbę kliknięć Twojej reklamy. Ten wskaźnik jest obliczany przez liczbę kliknięć podzieloną przez liczbę wyświetleń, czyli liczbę wyświetleń reklamy.
Leady sprzedażowe — mierzą liczbę osób, które wykazują zainteresowanie Twoimi produktami i usługami. Od Twojej strony docelowej zależy, czy ten lead zostanie przekonwertowany na klienta.
Koszt za lead sprzedażowy — wskazuje na efektywność Twojego marketingu w generowaniu nowych leadów dla Twojej firmy. Ta metryka zapewnia namacalną liczbę, aby ocenić odpowiednie wydatki na generowanie leadów i reklamę.
ROAS — mierzy przychody generowane w wyniku kampanii reklamowych. Ten wskaźnik jest kluczem do oceny ich skuteczności.
Generowanie leadów z mediów społecznościowych
Generowanie leadów w mediach społecznościowych jest częścią strategii każdego marketera. Zbieranie leadów sprzedażowych w mediach społecznościowych pomoże Ci znaleźć osoby zainteresowane Twoją firmą.
Znajdując potencjalnego klienta, dysponujesz szerokim wachlarzem informacji, których możesz użyć do zidentyfikowania osoby zainteresowanej Twoimi produktami lub usługami. Może to być wszystko — od nazwiska i adresu e-mail po zawód i dane pracodawcy. Zatem generowanie leadów w mediach społecznościowych to nic innego jak proces zbierania informacji o użytkownikach.
Pozyskiwanie potencjalnych klientów w mediach społecznościowych może przynieść korzyści zarówno marketerom B2C, jak i B2B. Pomaga ono zidentyfikować odbiorców, którzy są zainteresowani Twoją firmą. Daje to niezbędną dźwignię, aby kierować do nich odpowiednie treści i oferty, a następnie przekształcić ich w płacących klientów. Skuteczna reklama na Instagramie pomaga zwiększyć świadomość marki, ruch w witrynie i zaangażowanie społeczności.
Czy Instagram jest dla każdego?
Mogłoby się wydawać, że Instagram jest miejscem dedykowanym jedynie konkretnym branżom, jednak w dzisiejszych czasach jest to medium, w którym powinna pojawić się niemal każda firma. Jest idealny do budowania relacji z użytkownikami oraz komunikowania się z nimi. Płatne reklamowanie produktów na Instagramie to również opcja, którą warto rozważyć, gdy oczekuje się znaczących efektów. Warto, aby firma była tu aktywna i widoczna. A szeroki wybór kampanii reklamowych na Instagramie ułatwia dopasowanie optymalnego rozwiązania dla charakteru danej firmy, branży i celu, który stawia przed sobą.
Jeśli potrzebujesz pomocy w napisaniu strategii marketingowej, która pomoże Ci się rozwinąć w mediach społecznościowych, odwiedź https://jaaqob.pl/oferta/obsluga-social-media/.