E-commerce — to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów handlu. Zakupy przez Internet z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. Odpowiadają za to między innymi zmiany zachowań zakupowych, zwiększenie zaufania do sprzedawców i płatności online oraz rozwój nowoczesnych technologii. Znaczny wpływ na ten trend, wywarła także pandemia koronawirusa i związany z nią lockdown. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2022” [1] stworzonego przy współpracy Gemius, PBI oraz IAB Polska obecnie aż 77% Polaków korzysta z tej formy zakupów.
Co ciekawe dane wskazują, że konsumenci chętnie używają w tym celu portali społecznościowych, przede wszystkim Facebooka. Aż 75% z nich robi zakupy za pośrednictwem smartfona.[1] Nic dziwnego zatem, że firmy, które chcą zwiększyć sprzedaż produktów i usług w sieci, coraz częściej posiłkują się social mediami. Jeśli Ty również planujesz rozwój swojej działalności w Internecie, koniecznie zapoznaj się z naszymi wskazówkami!
Czy promocja na FB to skuteczna reklama?
Reklamy na Facebooku stanowią obecnie jedno z najważniejszych narzędzi promocji. Ich celem jest nie tylko wzbudzanie zainteresowania wśród użytkowników Facebooka ofertami i aktualnymi rabatami, ale również wsparcie w generowaniu konwersji i zdobywaniu leadów sprzedażowych. Pomagają ponadto w budowaniu wizerunku marki oraz jej rozpoznawalności. Dzięki popularności social mediów możliwe jest szybkie osiągnięcie założonych celów.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Co więcej, za ich skuteczność odpowiadają same algorytmy. Te wprowadzone przez Facebooka są bardzo dokładne i efektywnie zwiększają liczbę osób, do których dociera komunikat. Już na etapie tworzenia reklamy pozwalają określić komu i w jakim czasie będzie ona wyświetlana. Umożliwiają również zastosowanie specjalnie przygotowanych formatów, które ukażą się w święta lub w trakcie innych istotnych wydarzeń.
Ich atutem jest również niska cena w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamy oraz dokładna kontrola ponoszonych kosztów, w tym kalkulacja kosztu pozyskania klienta.
Co więcej, reklamy Facebook Ads umożliwiają śledzenie wyników, przegląd statystyk oraz określenie między innymi, jaka grupa osób, w jakich godzinach, z jakiego narzędzia korzystała przy ich wyświetlaniu, tym samym weryfikując przyjęte wcześniej założenia. A to nie wszystko! W trakcie trwania kampanii Facebook pozwala ją edytować i dopasować do bieżących potrzeb. To może być doskonała reklama sklepu internetowego, promująca katalog produktów, czy podnosząca współczynnik konwersji.
Szukasz specjalistów, którzy wykonają skuteczną reklamę na Facebooku? Skontaktuj się z JAAQOB HOLDING®.
Jak dobrze wykorzystać potencjał Facebook Ads?
Jeśli określił_ś ogólny budżet na płatne reklamy, wówczas promowanie na Facebooku sklepu internetowego może okazać się bardzo dobrym pomysłem. Ważne jest, aby w pełni wykorzystać narzędzia reklamowe Facebooka i krok po kroku tworzyć reklamy, wówczas zapewnią Ci one wysoką skuteczność.
Określ cel reklamowy
Zastanów się, co chcesz osiągnąć, na czym najbardziej Ci zależy. Być może Twoim celem jest zwiększenie świadomości marki i pozyskanie nowych klientów, a może Twój najważniejszy cel reklamowy polega na zwiększeniu sprzedaży konkretnego produktu lub usługi. Dopiero po zdefiniowaniu swoich potrzeb przejdź do kolejnego kroku i wybierz opcje w menedżerze reklam. Facebook dzieli je aktualnie na:
◼ rozpoznawalność,
◼ ruch,
◼ aktywność,
◼ kontakty,
◼ promocję aplikacji,
◼ sprzedaż.
Wyznacz grupę odbiorów
Określ, do kogo kierujesz swoją reklamę. Użytkownicy są skategoryzowani według licznych kryteriów, między innymi na podstawie lokalizacji, wieku, płci, zachowań zakupowych, a także zainteresowań, statusu materialnego, czy sytuacji rodzinnej. Inna reklama jest bowiem kierowana do matek lub rodzin z dziećmi, inna do singli bądź osób starszych i samotnych. Tworząc grupę docelową, uwzględnij miernik, który wskazuje czy nie jest ona zbyt wąska lub zbyt szeroka. Ważne! Na początek zacznij od nieco szerszej grupy, a następnie w trakcie trwania kampanii wprowadzaj więcej szczegółów. W ten sposób łatwiej stworzysz skuteczne kampanie reklamowe.
Wybierz miejsce emisji reklamy
Może to być nie tylko Facebook, ale także Instagram, Messenger, Audience Network bądź wszystkie te platformy naraz. Dzięki temu możesz dotrzeć do nowych użytkowników. Co więcej, Twoje reklamy mogą pojawić się na tablicy, w relacjach lub w rolkach, a nawet na Marketplace, szczególnie jeśli dotyczą konkretnego produktu. Jak widzisz, kampanie Facebook Ads dają wiele możliwości.
Wskaż czas i częstotliwość emisji reklam
Zastanów się, w jakich godzinach Twoi potencjalni klienci najchętniej korzystają z social mediów. Być może sięgają po nie z samego rana, przy śniadaniu a może wręcz przeciwnie, późnym popołudniem. Zdecyduj również o częstotliwości wyświetlania reklamy danej grupie. Precyzyjne wskazanie tych elementów, pozwoli Ci szybciej uzyskać pozytywne efekty reklamy.
Określ budżet kampanii reklamowej
Zdecyduj, jaką kwotę jesteś w stanie przeznaczyć na reklamy Facebook Ads. Możesz założyć budżet dzienny lub miesięczny. Uwzględnij także okres emisji, czyli czas kiedy reklamy będą docierały do grupy potencjalnych klientów.
Zdecyduj się na format reklamowy Facebooka
Masz do wyboru sześć dowolnych formatów, zaprojektowanych z uwzględnieniem odtwarzania na różnych urządzeniach i przy różnej szybkości połączenia. Jeśli poprawnie zdefiniujesz grupę odbiorców, łatwiej będzie Ci określić czy Twoi potencjalni klienci chętniej korzystają z telefonu, tabletu, laptopa czy komputera stacjonarnego.
Pamiętaj! Możesz na bieżąco monitorować skuteczność i w razie potrzeby wprowadzać poprawki lub edytować kampanię. Korzystaj ze statystyk, sprawdzaj odbiór oraz weryfikuj grupę docelową, platformę, format — w zależności od potrzeb. Takie podejście pozwoli Ci na bardziej efektywne wykorzystanie budżetu i zwiększenie skuteczności reklamy.
Co dalej? Dbaj o doświadczenia klienta po wejściu do sklepu internetowego
Mając już gotową kampanię, nie możesz zapominać przekierowaniu klienta do sklepu online i ułatwieniu mu zakupu lub kontaktu z Tobą. Zadbaj, aby użytkownik dobrze czuł się na Twojej stronie oraz chętnie z niej korzystał. Przygotuj ją poprawnie pod względem merytorycznym i graficznym, przy zachowaniu standardów i trendów. Tylko wtedy, Twój doskonały zestaw reklam przyniesie dobre efekty i będzie miał sens.
Zoptymalizuj sklep internetowy pod kątem konwersji
Aby twoja reklama była skuteczna, musisz działać kompleksowo. Bez odpowiednio zoptymalizowanej strony nie osiągniesz swoich celów. Zadbaj o to, aby witryna była przyjazna i intuicyjna.
Więcej na ten temat przeczytasz w naszym darmowym e-booku: „100 kroków do zwiększenia konwersji w sklepie internetowym.”
Pamiętaj także, aby strona internetowa zawierała odnośniki do mediów społecznościowych. Potencjalny klient powinien mieć możliwość przełączania się płynnie pomiędzy Facebookiem czy Instagramem a całościową ofertą na stronie WWW. Już na etapie budowy strony zadbaj o dobrą widoczność przycisków do social mediów. Jednocześnie zwróć uwagę, by nie zaburzyły one jej designu. Dobrą praktyką jest umieszczanie odnośników w stopce. Unikaj natomiast umieszczania ich w nagłówku. Może to bowiem powodować przedwczesne opuszczenie Twojej strony.
Warto rozważyć także kwestię logowania się do sklepu online poprzez Facebooka. Klienci nie tylko nie muszą wówczas tworzyć nowego konta, ale także mają możliwość udostępnić Twoje treści na swojej tablicy lub pochwalić się nowym zakupem. W ten sposób Facebook daje sklepom dodatkowe opcje promocji.
Pamiętaj! Dla użytkowników, którzy nie chcą łączyć profilu z e-sklepem, powinno się zostawić możliwość założenia standardowego konta.
Być może dobrym pomysłem okaże się także dodanie do strony głównej własnego sklepu internetowego — galerii Instagrama lub Facebooka wraz z komentarzami. Dzięki temu pokażesz, że Twoja firma jest lubiana i cieszy się popularnością.
Pamiętaj i implementacji piksel Facebooka oraz Open Graph
Piksel Facebooka to unikalny kod, który można wgrać na stronę WWW. Jest on przypisany do konkretnego konta reklamowego, a jego zadaniem jest dostarczanie informacji pomagających w prowadzeniu kampanii reklamowych. Dzięki temu możesz między innymi stworzyć niestandardowe grupy odbiorców, kierując reklamę np. wyłącznie do osób, które odwiedziły Twoją stronę kilkukrotnie w ciągu ostatniego tygodnia. Implementacja piksela Facebooka pozwala także na skuteczny remarketing użytkowników, którzy wcześniej zainteresowali się ofertą.
Ponadto, prowadząc sklep internetowy, pomyśl o dodaniu Open Graph — kodu, którego celem jest ułatwienie integracji strony internetowej z social mediami. Dzięki niemu uzyskasz kontrolę nad udostępnianym przez użytkowników contentem. Open Graph pomoże Ci również zadbać o wygląd udostępnianych linków, definiując tytuł, rodzaj, adres URL strony oraz jej zawartość.
Sprawdzaj i jeszcze raz sprawdzaj
Aby Twoja reklama sklepu internetowego okazała się skuteczna, nie wystarczy jedynie stworzenie jej na Facebooku i czekanie aż przyniesie korzyści. Musisz być cały czas aktywny. Testuj różne rozwiązania, obserwuj trendy i zachowania klientów. Korzystaj ze statystyk i reaguj na bieżąco. Wykorzystaj również śledzenie zdarzeń w Google Analytics, dzięki czemu dowiesz się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z przycisków mediów społecznościowych i skutecznie ich do tego zachęcisz.
Skorzystaj z profesjonalnej pomocy, by tworzyć bardzo skuteczne reklamy.
Jeśli zastanawiasz się, czy działania social media sprawdzą się w Twojej firmie oraz jakie kanały social media będą najlepiej konwertowały na sprzedaż i klientów skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą od social media.
Źródła
[1] Raport „E-commerce w Polsce 2022”