Lead generation, czyli generowanie leadów — to działania mające na celu pozyskanie potencjalnych klientów. To również zarządzanie nimi w taki sposób, aby jak największa część zdecydowała się na dokonanie pierwszego zakupu i kolejnych zamówień w przyszłości.
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych — jak to działa?
Generowanie leadów sprzedażowych polega na tym, aby wywołać zainteresowanie odpowiednimi tematami u osób, które mogą w przyszłości zostać klientami firmy. Ważne więc, aby komunikować do tych, których potrzeby są powiązane z Twoją działalnością.
Pozyskanie zamówienia z reguły zaczyna się na długo przed tym, zanim klient rzeczywiście doda produkt do koszyka, a następnie za niego zapłaci lub w innej formie zrealizuje zamówienie. Wcześniej, osoba, która stała się klientem, mogła być czytelnikiem bloga, uczestnikiem webinarium, użytkownikiem bezpłatnej aplikacji, osobą poszukującą informacji w wyszukiwarce lub scrollującą social media.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Skuteczne generowanie leadów polega więc na świadomym komunikowaniu odpowiednich treści właściwym osobom, a także dalszym zarządzaniu potencjałem tej grupy (lead management).
Generowanie leadów — klucz do sukcesu
Szczególną rolę w lead management odgrywają dane. Chcąc pozyskać mail, telefon czy adres odbiorcy, firmy wykorzystują potencjał „lead magnet”, czyli na przykład: oferują bezpłatny e-book lub webinar. W zamian, odbiorcy pozostawiają swoje namiary, dzięki czemu firma jeszcze skuteczniej może się z nimi komunikować, zbliżając odbiorców do decyzji zakupowej.
Jeśli szukasz skutecznych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów — skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej w JAAQOB HOLDING®.