FAQ — co to jest?
FAQ (Frequently Asked Questions) to sekcja na stronie WWW lub w aplikacji, która zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące danego tematu. Sekcja ma na celu pomóc użytkownikom szybko i w prosty sposób znaleźć konkretne odpowiedzi na ich pytania, bez angażowania osób trzecich. Na przykład biura obsługi klienta.
Zasady tworzenia FAQ
Przed przystąpieniem do tworzenia FAQ na stronie WWW swojej firmy, znajdź najczęściej zadawane pytania przez swoich klientów. Możesz je pozyskać od działu sprzedaży lub biura obsługi klienta.
Jednak jeśli zidentyfikowanie pytań będzie trudne, to pomogą Ci narzędzia SEO, które na podstawie fraz kluczowych przedstawiają najczęściej wyszukiwane przez użytkowników zapytania. Ostatecznie, jeśli nie znajdziesz satysfakcjonujących wyników, skorzystaj z pomocy specjalistów z content marketingu i SEO.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Na podstawie zapytań napisz jasne i przejrzyste pytania, a następnie stwórz do nich odpowiedzi. Ważne, żeby były napisane prostym językiem. Bez specjalistycznego żargonu, przystępne i zrozumiałe dla każdego użytkownika.
Nie zapominaj też o aktualizowaniu pytań i odpowiedzi. Z czasem technologie lub rozwiązania ulegają zmianom. Ważne jest, aby FAQ zawsze było aktualne i zgodne z obowiązującą polityką firmy.
Ponadto rozbudowana sekcja FAQ daje możliwość umieszczenia dodatkowych słów kluczowych na stronie WWW, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.
Korzyści ze stosowania FAQ
Sekcja FAQ na stronie niesie za sobą szereg korzyści:
- Lepsza obsługa klienta — posiadanie dobrze opracowanego FAQ może zmniejszyć liczbę powtarzających się zapytań kierowanych do obsługi klienta. Użytkownicy będą mogli samodzielnie znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania.
- Oszczędność czasu — FAQ umożliwia użytkownikom szybkie znalezienie odpowiedzi na pytania bez konieczności czekania na odpowiedź obsługi klienta.
- Zwiększenie satysfakcji klienta — znalezienie łatwo dostępnych i jasnych odpowiedzi na pytania sprawia, że użytkownicy czują się lepiej obsłużeni i bardziej zadowoleni z produktu lub usługi.
- Poprawa pozycjonowania w przeglądarce — posiadanie na swojej stronie jasnych i merytorycznych odpowiedzi na pytania zadawane przez użytkowników, jest premiowane lepszą pozycją w przeglądarce.
Chcesz poprawić wyniki strony internetowej Twojej firmy? Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia JAAQOB HOLDING® na bezpłatnej konsultacji eksperckiej.