fbpx
Strona internetowa TFS HealthScience

Strona internetowa TFS HealthScience

1.1

O projekcie

Przegląd projektu

TFS HealthScience to firma badawcza, która pomaga firmom farmaceutycznym i biotechnologicznym w procesie rozwoju klinicznego na całym świecie. Zadaniem naszej agencji było stworzenie nowej strony internetowej, która będzie spójna z opracowaną strategią marketingową firmy, podkreśli profesjonalizm marki TFS HealthScience, będzie łatwa w obsłudze i przyjazna dla użytkowników, a także zwiększy konwersję.

Zaprojektowaliśmy nowy serwis, wykorzystując w projekcie analizy, makiety UX i projekt graficzny UI. Realizacja obejmowała także testy oraz wdrożenie projektu. W efekcie klient otrzymał nową stronę WWW, która spełniła wszystkie założenia.

Obecnie realizujemy dodatkowe usługi, takie jak projektowanie bieżących materiałów marketingowych
i graficznych.

  • Etapy pracy
    • UX research
    • UX testing
    • Wireframing
    • Prototyping
    • UI design
  • Narzędzia
    • Google Analytics
    • Figma
    • Adobe Photoshop
  • Czas trwania
    • 7 miesięczy
1.2

Proces projektowy

Przegląd projektu

Metodologia Design Thinking

Ten iteracyjny proces pozwala na ciągłe ulepszanie rozwiązanie i dostosowywanie go do potrzeb użytkowników,
co jest kluczowe w projektowaniu skutecznych produktów.

  • 1. Empatyzacja

    Zrozumienie potrzeb użytkowników i problemów, które chcemy rozwiązać.

  • 2. Definicja

    Określenie problemu i celu projektu w sposób jasny
i zrozumiały.

  • 3. Ideacja

    Generowanie jak najwięcej pomysłów i koncepcji.

  • 4. Prototypowanie

    Tworzenie prostych modeli lub wizualizacji pomysłów, aby zobaczyć, jak będą one działać w rzeczywistości.

  • 5. Testowanie

    Przetestowanie pomysłów
z użytkownikami, aby uzyskać ich opinie i sugestie.

  • 6. Implementacja

    Wdrożenie najlepszego rozwiązania i jego dalsze doskonalenie.

1.3

Problem i cele

Przegląd projektu
  • Problem

    Pierwotna strona TFS HealtScience nie spełniała swoich celów: informacyjnego, sprzedażowego, generowania leadów oraz budowania pozycji i wizerunku marki adekwatnie do jej pozycji rynkowej. Odwiedzający mieli problemy ze znajdowaniem odpowiednich informacji, korzystaniem z nadmiernie rozbudowanych formularzy, znalezieniem potrzebnych danych dotyczących oferty i zakresu usług firmy. Strona nie spełniała również aktualnych standardów technicznych i użytkowych, była nieczytelna
i niespójna estetycznie.

  • Cele projektu

    Przebudowa strony w taki sposób, aby korzystanie z niej było efektywne i zgodne z potrzebami odwiedzających, a także by realizowała cele TFS HealthScience takie jak:

    • zwiększenie liczby odwiedzin strony, zmniejszenie współczynnika odrzuceń,
    • poprawa konwersji i liczby generowanych leadów zarówno w kontekście pozyskiwania nowych klientów, jak i nowych pracowników (wysokiej jakości specjalistów do współpracy),
    • budowa wizerunku i pozycji rynkowej firmy zgodne ze stanem faktycznym,
    • poprawa odbioru strony przez użytkowników, aby korzystanie z niej było wygodne, przyjemne oraz łatwe,
      skrócenie drogi użytkowników w znajdowaniu informacji oraz optymalizacja hierarchii informacji
i ich struktury,
      spełnienie standardów technologicznych (prawidłowe wsparcie RWD).
2.1

Analiza potrzeb użytkowników

Strategia

Punktem wyjścia w procesie projektowania naszego rozwiązania była analiza potrzeb użytkowników. Aby dobrze poznać ich preferencje, motywacje, zachowania i cele przeprowadziliśmy wywiady, wykonaliśmy analizy danych
i opracowaliśmy proto-persony, by następnie określić wytyczne.

Dzięki nim konsekwentnie realizowaliśmy projekt, tak aby stanowił skuteczne i funkcjonalne rozwiązanie dla użytkowników. Swoje działania prowadziliśmy w taki sposób, by zapewnić użytkownikom pozytywne doświadczenie, dostosowane do ich potrzeb.

  • użytkowników miała problem
z odnalezieniem informacji dotyczących oferty

  • ankietowanych wskazała jako duży problem błędy w responsywności strony

  • badanych nie akceptowała zbyt długich formularzy

  • respondentów nie wiedziała, gdzie zacząć poszukiwania informacji dotyczących ich grupy docelowej

2.2

Analiza Benchmarkingowa

Strategia

Przeanalizowaliśmy 6 głównych firm konkurencyjnych i na bazie tej analizy przedstawiliśmy wnioski i braki
w kontekście poprzedniej wersji strony.

Przed wprowadzeniem zmian na stronie TFS HealthScience zidentyfikowaliśmy następujące problemy:

  • problemy techniczne, między innymi brak pełnego wsparcia RWD,
  • brak jasnego opisu dostępnych usług,
  • niewykorzystane możliwości lead generation,
  • prezentacja informacji na stronie z perspektywy struktury firmy, a nie spojrzenia klienta (brak podejścia zorientowanego na użytkownika),
  • niespójna i niewygodna nawigacja,
  • błędy w interfejsie,
  • obiektywnie przestarzały design i brak spójności, który nie oddawał profesjonalnego charakteru firmy
i wysokiej klasy kompetencji, które są ważnymi aspektami tożsamości marki.
2.3

Analiza SWOT

Strategia
  • S
    Mocne strony (Strengths)
    • Duża ilość wartościowego contentu
    • Prace nad poprawą jakości komunikacji (strony WWW, jak i całego brandingu), co pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy oraz pozwoli dotrzeć do nowych klientów
    • Duża elastyczność i jednoczesny profesjonalizm firmy, które warto podkreślić również na stronie
  • W
    Słabe strony (Weaknesses)
    • Brak czytelności i wyróżnionych CTA
    • Mimo użytecznego contentu — problemy z hierarchią informacji
    • Nieintuicyjna nawigacja
    • Nadmiernie rozbudowane i skomplikowane formularze
    • Brak prawidłowej obsługi RWD
    • Przestarzały i niepraktyczny design
    • Brak zorientowania na użytkownika
  • O
    Szanse (Opportunities)
    • Wzrost popytu na usługi badań klinicznych
    • Wprowadzenie nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań
    • Współpraca z nowymi partnerami biznesowymi i instytucjami
    • Zwiększenie świadomości konsumentów na temat znaczenia badań klinicznych i samej działalności firmy
    • Nacisk na fakt, że TFS HealthScience to mid-size CRO
  • T
    Zagrożenia (Threats)
    • Konkurencja ze strony dużych
i ugruntowanych firm
    • Zmiany regulacji prawnych i wymogów dotyczących badań klinicznych
    • Brak dostępności specjalistów i ekspertów
    • Ograniczenia budżetowe i nacisk na koszty
2.4

Protopersony

Strategia
Abelard Lochmann
  • Wiek:

    55 lat

  • Miejsca zamieszkania:

    Dortmund, Niemcy

  • Rodzina:

    Singiel

  • Stanowisko:

    Dyrektor generalny w średniej wielkości niszowej firmie farmaceutycznej

Osobowość: 

Kocha szybkie samochody i jazdę na nartach
w Szwajcarii.

Hobby:
Koncentruje się na zarabianiu pieniędzy.

Praca:
Z powodzeniem od roku sprzedaje swój nowy lek okulistyczny w Europie. Poszukuje możliwości rozwoju na rynku globalnym, zwłaszcza w zakresie zgodności z przepisami oraz przeprowadzenia dodatkowych badań, aby poszerzyć obszary terapeutyczne stosowania leków OTC.

Oczekiwania
Poszukuje CRO z dobrym lokalnym doświadczeniem, nawet w odległych i nieoczywistych krajach ekspansji. Ważna jest dla niego atrakcyjna cena w połączeniu z dedykowanym podejściem do zarządzania ryzykiem. Jako menedżer — nie naukowiec — oczekuje jasnej i osobistej komunikacji z zespołem CRO, a także przejrzystych i jasnych warunków i procedur realizacji kontraktu.

Maria Gutierrez
  • Wiek:

    40 lat

  • Miejsca zamieszkania:

    Los Angeles, USA

  • Rodzina:

    Dwie córki

  • Stanowisko:

    Główny specjalista ds. medycznych w średniej wielkości szybko rozwijającej się firmie biotechnologicznej

Osobowość:
Bardzo ambitna i skupiona na karierze.

Hobby:
Uwielbia podróże i jogę.

Praca:
Pracuje w firmie biotechnologicznej, która poszukuje nowych produktów i globalnego zasięgu. Maria jest odpowiedzialna za wprowadzenie nowej cząsteczki w obszarze dermatologii. Po pozytywnych testach na zwierzętach potrzebuje pełnego wsparcia w prowadzeniu badań klinicznych fazy I — IV w USA i Europie.

Oczekiwania
Ze względu na wcześniejsze doświadczenie z dużym CRO, teraz oczekuje lepszej komunikacji, śledzenia projektów i zarządzania czasem.

Laszlo Kovacs
  • Wiek:

    36 lat

  • Miejsca zamieszkania:

    Budapeszt, Węgry

  • Rodzina:

    Żona i nowo narodzony syn

  • Stanowisko:

    Lekarz medycyny

Osobowość:
Jest głodny nowych wyzwań intelektualnych
i zmieniających świat idei. Nie znosi skamieniałych struktur, formalnych korporacyjnych relacji, ani intryg.

Hobby:
Lubi jogging i ekstremalne trekkingi: Indie, Borneo itp.

Praca:
Szuka nowych możliwości zawodowych z dala od szpitala, bo lepiej czuje się jako naukowiec niż lekarz. Chciałby ratować życie, ale bezpośrednia praca z pacjentami nie jest dla niego odpowiednia.

Oczekiwania
Praca w środowisku globalnej firmy, z dużymi możliwościami podróżowania i poznawania różnych kultur.

Astrid Eliasson
  • Wiek:

    44 lata

  • Miejsca zamieszkania:

    Kopenhaga, Dania; urodzona
w Szwecji

  • Rodzina:

    Mąż

  • Stanowisko:

    Kierownik operacji klinicznych w firmie biofarmaceutycznej

Hobby:
Uwielbia piesze wędrówki, nordic walking i biegi narciarskie. Zimą często bierze krótkie urlopy, by podróżować po północnej Szwecji. Lubi Włochy, Hiszpanię i tamtejszy styl życia — bez stresu, z dobrą kuchnią i dużą ilością wolnego czasu spędzanego z przyjaciółmi.

Praca:
Zrobiła karierę na Uniwersytecie w Göteborgu. Szukając nowych możliwości, najpierw dostała pracę w firmie CRO, i obecnie jest kierownikiem operacji klinicznych. Jej podejście zmieniło się z nastawienia na naukę na nastawienie na karierę i pieniądze.

Oczekiwania
Dzięki swojemu doświadczeniu w firmie CRO dokładnie wie, czego chce: wysokiej jakości naukowej i doskonałego poziomu działania, aby projekty były realizowane w terminie i w ramach określonego budżetu. Oczekuje też dobrej komunikacji z pracownikami związanymi z badaniami klinicznymi i innymi pracownikami firmy CRO.

3.1

Strona internetowa

Kreacja
Zobacz realizację
3.1.1

Struktura strony

Strona internetowa
3.1.2

Makiety funkcjonalne UX

Strona internetowa
3.1.3

Projekt UI

Strona internetowa
tfs-general-website-after-1 Po
Przed tfs-general-website-before-1
tfs-general-website-after-2 Po
Przed tfs-general-website-before-2
tfs-general-website-after-3 Po
Przed tfs-general-website-before-3
tfs-general-website-after-4 Po
Przed tfs-general-website-before-4
tfs-general-website-after-1
tfs-general-website-after-2
tfs-general-website-after-3
tfs-general-website-after-4
3.1.4

Perfekcyjna nawigacja

Strona internetowa

Perfekcyjna nawigacja strony pozytywnie wpływa na doświadczenie użytkownika.

Nowa strona została przeprojektowana w taki sposób, aby przejścia pomiędzy poszczególnymi zakładkami były naturalne i intuicyjne. Obecnie dużo łatwiej można znaleźć wszelkie informacje, co bardzo poprawiło doświadczenie użytkownika. Lepsza nawigacja bezpośrednio wpływa na wydłużenie czasu pozostawania na stronie, co z kolei ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie witryny.

3.1.5

Wyraźna struktura strony

Strona internetowa

Wyraźna struktura strony ułatwia skuteczną komunikację.

Strona główna została podzielona na dwie strefy: „Solutions” oraz „Our Expertise”, co bardzo wyraźnie określa tematykę poszczególnych części. Odmienny kolor tła i wyraźne nagłówki jednoznacznie wskazują na podział tematyczny. Jednocześnie ich spójna kolorystyka koreluje ze stylistyką całej strony. Uzyskana w ten sposób struktura ułatwia wyszukanie treści przez poszczególne grupy odbiorców, wpływając tym samym na realizację założonych celów.

3.1.6

Prawidłowe call to action

Strona internetowa

Prawidłowe Call To Action poprawia konwersję.

W witrynie TFS zadbaliśmy o bardzo wyraźne CTA, stosując kontrast, odpowiedni format i właściwą lokalizację przycisków, co zachęca użytkownika do dalszej aktywności. W efekcie strona generuje większą liczbę zgłoszeń
i zapytań, które klienci i potencjalni pracownicy kierują do TFS.

3.1.7

Czytelny przekaz na temat firmy

Strona internetowa

Czytelny przekaz na temat firmy buduje pozytywny wizerunek marki.

Informacje o TFS HealthScience zostały zebrane w jednym miejscu, co ułatwia wyszukanie wszystkich danych na temat firmy. Zarówno klienci, jak i potencjalni współpracownicy mogą szybko znaleźć interesujące ich zagadnienia, takie jak: profil firmy, cele, wartości, kadra zarządzająca, zasięg działalności, dane na temat CSR czy historię przedsiębiorstwa.

3.1.8

Proste formularze

Strona internetowa

Uproszczone formularze zachęcają do pozostawienia danych.

Dzięki wykonanym analizom zyskaliśmy feedback, z którego wynikało, że dotychczasowe formularze na stronie klienta były zbyt długie, skomplikowane i zniechęcały do wypełniania. Dlatego opracowaliśmy nową wersję, która
z jednej strony pozwala w bardzo szybki sposób wprowadzić najważniejsze dane i zakres zainteresowania ofertą,
a z drugiej pozostawia przestrzeń do dłuższego opisania swoich potrzeb w dedykowanym polu otwartym.

3.1.9

Mobile first

Strona internetowa

Mobile First, czyli dostosowanie strony do obecnych zachowań użytkowników.

Dotychczasowa niska responsywność strony wymagała gruntownej poprawy. Stale rosnąca liczba użytkowników korzystających z przenośnych urządzeń w celach służbowych sprawia, że czytelna wersja mobilna jest równie istotna, jak wszystkie inne aspekty, które modyfikowaliśmy. Dzięki nowej wersji, TFS HealthScience obecnie dociera ze swoim komunikatem do wszystkich potencjalnych odbiorców, niezależnie od stosowanych przez nich urządzeń.

3.2

Design system

Kreacja

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetu, kreowanie atrakcyjnych i funkcjonalnych stron internetowych stało się kluczowym elementem budowania silnej obecności online. Jednak, aby osiągnąć sukces w projektowaniu stron, nie wystarczy jedynie dbać o ich wizualny aspekt. Niezbędne jest również zachowanie spójności, czyli zapewnienie, że wszystkie elementy graficzne, treści i interakcje na stronie harmonijnie współgrają, tworząc jednolite doświadczenie dla użytkowników. Dlatego też stworzyliśmy design system – kompleksowy zestaw zasad, wytycznych, komponentów i zasobów, które pozwalają utrzymać konsystencję i efektywność całości projektu.

3.2.1

Kolorystyka

Design system
3.2.2

Typografia

Design system
3.2.3

Przyciski

Design system
3.2.4

Formularze

Design system
3.2.5

Ikonografia

Design system
4.1

Działania i efekty

Podsumowanie
  • wzrost liczby unikalnych
wyświetleń strony

  • średni czas spędzony na stronie

  • wizyt z wyszukiwarką — wprowadzono wyszukiwanie
na stronie

  • wizyt na nowej stronie kontaktowej

  • obserwujących na LinkedIn — wzrost o 14 000 (organiczny wzrost)

  • postów firmy na LinkedIn w 2021 roku, z rosnącym zaangażowaniem
i wskaźnikami CTR

Do września 2021 TFS HealthScience był 18-tą najbardziej aktywną firmą farmaceutyczna na LinkedIn w Europie.

  • Założenia

    Celem projektu była modernizacja strony TFS HealthScience, a w szczególności uzyskanie wyższej efektywności i poziomu zaspokojenia potrzeb użytkowników.

  • Identyfikacja problemu

    Punktem wyjścia było przeprowadzenie analizy — kluczowej dla wyznaczenia kierunku realizacji projektu. Wyniki wskazały na problemy z nawigacją, czy zbyt długie formularze, które zniechęcały potencjalnych klientów do ich wypełniania, przez co całkowicie rezygnowali oni z kontaktu z firmą. Ponadto strona była nieresponsywna, a treści trudne do odnalezienia, co również miało negatywny wpływ na user-experience.

  • Działania i efekty

    Przeprojektowaliśmy stronę, tak aby była bardziej przyjazna dla użytkownika. W tym celu poprawiliśmy nawigację i strukturę strony. Zbyt długie formularze zostały skrócone i uproszczone. Obecnie CTA są bardziej widoczne, a treści na temat firmy zgromadzone w jednym miejscu, dzięki czemu użytkownicy dużo łatwiej znajdują wszystkie kluczowe informacje na jej temat. Ponadto strona jest czytelna zarówno
w wersji desktopowej, jak i mobilnej, dlatego firma nie traci już części swoich potencjalnych odbiorców. Wprowadziliśmy wyszukiwarkę i nową stronę kontaktową. Wszystkie zmiany pozytywnie wpłynęły na doświadczenie użytkownika.

  • Poprawa statystyk

    Statystyki pokazują wzrost o 38% unikalnych odsłon strony, 1500 odwiedzin przy użyciu wyszukiwarki, wzrost o 41% średniego czasu spędzonego na stronie oraz ponad 11 000 odwiedzin na nowej stronie kontaktowej.

  • Korzyści dla klienta

    Przebudowa strony TFS HealthScience przyniosła oczekiwane rezultaty i pomogła firmie osiągnąć założone cele. O skuteczności projektu świadczy między innymi wzrost unikalnych odsłon i czasu spędzonego na stronie. Klient notuje lepszą konwersję. Cały projekt przeprowadzony przez zespół JAAQOB HOLDING® przyczynił się do wzmocnienia wizerunku marki TFS HealthScience i zapewnił
wzrost jej pozycji rynkowej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ INNE CASE STUDIES

Poznaj nasze prace. Stworzyliśmy setki udanych projektów zaczynając od niewielkich stron WWW, po rozbudowane portale, a nawet systemy CRM użytkowane przez tysiące osób.

Zobacz wszystkie Case Studies

    Bezpłatna konsultacja

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i jednocześnie skutecznie budować markę? Być może potrzebujesz porozmawiać o marketingu lub efektywnej strategii biznesowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej – zadaj nam dowolne pytanie, a nasi eksperci bezpłatnie przedstawią Ci rozwiązania i kierunki marketingowe, które będą realizować cele biznesowe Twojej firmy. Wypełnij formularz, aby umówić się w dogodnym dla Ciebie terminie na konsultację.