Strona internetowa TFS HealthScience
O projekcie
TFS HealthScience to firma badawcza, która pomaga firmom farmaceutycznym i biotechnologicznym w procesie rozwoju klinicznego na całym świecie. Zadaniem naszej agencji było stworzenie nowej strony internetowej, która będzie spójna z opracowaną strategią marketingową firmy, podkreśli profesjonalizm marki TFS HealthScience, będzie łatwa w obsłudze i przyjazna dla użytkowników, a także zwiększy konwersję.
Zaprojektowaliśmy nowy serwis, wykorzystując w projekcie analizy, makiety UX i projekt graficzny UI. Realizacja obejmowała także testy oraz wdrożenie projektu. W efekcie klient otrzymał nową stronę WWW, która spełniła wszystkie założenia.
Obecnie realizujemy dodatkowe usługi, takie jak projektowanie bieżących materiałów marketingowych i graficznych.
Proces projektowy
Metodologia Design Thinking
Ten iteracyjny proces pozwala na ciągłe ulepszanie rozwiązanie i dostosowywanie go do potrzeb użytkowników, co jest kluczowe w projektowaniu skutecznych produktów.
Problem i cele
Analiza potrzeb użytkowników
Punktem wyjścia w procesie projektowania naszego rozwiązania była analiza potrzeb użytkowników. Aby dobrze poznać ich preferencje, motywacje, zachowania i cele przeprowadziliśmy wywiady, wykonaliśmy analizy danych i opracowaliśmy proto-persony, by następnie określić wytyczne.
Dzięki nim konsekwentnie realizowaliśmy projekt, tak aby stanowił skuteczne i funkcjonalne rozwiązanie dla użytkowników. Swoje działania prowadziliśmy w taki sposób, by zapewnić użytkownikom pozytywne doświadczenie, dostosowane do ich potrzeb.
użytkowników miała problem z odnalezieniem informacji dotyczących oferty
ankietowanych wskazała jako duży problem błędy w responsywności strony
badanych nie akceptowała zbyt długich formularzy
respondentów nie wiedziała, gdzie zacząć poszukiwania informacji dotyczących ich grupy docelowej
Analiza Benchmarkingowa
Przeanalizowaliśmy 6 głównych firm konkurencyjnych i na bazie tej analizy przedstawiliśmy wnioski i braki w kontekście poprzedniej wersji strony.
Przed wprowadzeniem zmian na stronie TFS HealthScience zidentyfikowaliśmy następujące problemy:
- problemy techniczne, między innymi brak pełnego wsparcia RWD,
- brak jasnego opisu dostępnych usług,
- niewykorzystane możliwości lead generation,
- prezentacja informacji na stronie z perspektywy struktury firmy, a nie spojrzenia klienta (brak podejścia zorientowanego na użytkownika),
- niespójna i niewygodna nawigacja,
- błędy w interfejsie,
- obiektywnie przestarzały design i brak spójności, który nie oddawał profesjonalnego charakteru firmy i wysokiej klasy kompetencji, które są ważnymi aspektami tożsamości marki.
Analiza SWOT
- SMocne strony (Strengths)
- Duża ilość wartościowego contentu
- Prace nad poprawą jakości komunikacji (strony WWW, jak i całego brandingu), co pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy oraz pozwoli dotrzeć do nowych klientów
- Duża elastyczność i jednoczesny profesjonalizm firmy, które warto podkreślić również na stronie
- WSłabe strony (Weaknesses)
- Brak czytelności i wyróżnionych CTA
- Mimo użytecznego contentu — problemy z hierarchią informacji
- Nieintuicyjna nawigacja
- Nadmiernie rozbudowane i skomplikowane formularze
- Brak prawidłowej obsługi RWD
- Przestarzały i niepraktyczny design
- Brak zorientowania na użytkownika
- OSzanse (Opportunities)
- Wzrost popytu na usługi badań klinicznych
- Wprowadzenie nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań
- Współpraca z nowymi partnerami biznesowymi i instytucjami
- Zwiększenie świadomości konsumentów na temat znaczenia badań klinicznych i samej działalności firmy
- Nacisk na fakt, że TFS HealthScience to mid-size CRO
- TZagrożenia (Threats)
- Konkurencja ze strony dużych i ugruntowanych firm
- Zmiany regulacji prawnych i wymogów dotyczących badań klinicznych
- Brak dostępności specjalistów i ekspertów
- Ograniczenia budżetowe i nacisk na koszty
Protopersony
Strona internetowa
Struktura strony
Makiety funkcjonalne UX
Projekt UI
Perfekcyjna nawigacja
Perfekcyjna nawigacja strony pozytywnie wpływa na doświadczenie użytkownika.
Nowa strona została przeprojektowana w taki sposób, aby przejścia pomiędzy poszczególnymi zakładkami były naturalne i intuicyjne. Obecnie dużo łatwiej można znaleźć wszelkie informacje, co bardzo poprawiło doświadczenie użytkownika. Lepsza nawigacja bezpośrednio wpływa na wydłużenie czasu pozostawania na stronie, co z kolei ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie witryny.
Wyraźna struktura strony
Wyraźna struktura strony ułatwia skuteczną komunikację.
Strona główna została podzielona na dwie strefy: „Solutions” oraz „Our Expertise”, co bardzo wyraźnie określa tematykę poszczególnych części. Odmienny kolor tła i wyraźne nagłówki jednoznacznie wskazują na podział tematyczny. Jednocześnie ich spójna kolorystyka koreluje ze stylistyką całej strony. Uzyskana w ten sposób struktura ułatwia wyszukanie treści przez poszczególne grupy odbiorców, wpływając tym samym na realizację założonych celów.
Prawidłowe call to action
Prawidłowe Call To Action poprawia konwersję.
W witrynie TFS zadbaliśmy o bardzo wyraźne CTA, stosując kontrast, odpowiedni format i właściwą lokalizację przycisków, co zachęca użytkownika do dalszej aktywności. W efekcie strona generuje większą liczbę zgłoszeń i zapytań, które klienci i potencjalni pracownicy kierują do TFS.
Czytelny przekaz na temat firmy
Czytelny przekaz na temat firmy buduje pozytywny wizerunek marki.
Informacje o TFS HealthScience zostały zebrane w jednym miejscu, co ułatwia wyszukanie wszystkich danych na temat firmy. Zarówno klienci, jak i potencjalni współpracownicy mogą szybko znaleźć interesujące ich zagadnienia, takie jak: profil firmy, cele, wartości, kadra zarządzająca, zasięg działalności, dane na temat CSR czy historię przedsiębiorstwa.
Proste formularze
Uproszczone formularze zachęcają do pozostawienia danych.
Dzięki wykonanym analizom zyskaliśmy feedback, z którego wynikało, że dotychczasowe formularze na stronie klienta były zbyt długie, skomplikowane i zniechęcały do wypełniania. Dlatego opracowaliśmy nową wersję, która z jednej strony pozwala w bardzo szybki sposób wprowadzić najważniejsze dane i zakres zainteresowania ofertą, a z drugiej pozostawia przestrzeń do dłuższego opisania swoich potrzeb w dedykowanym polu otwartym.
Mobile first
Mobile First, czyli dostosowanie strony do obecnych zachowań użytkowników.
Dotychczasowa niska responsywność strony wymagała gruntownej poprawy. Stale rosnąca liczba użytkowników korzystających z przenośnych urządzeń w celach służbowych sprawia, że czytelna wersja mobilna jest równie istotna, jak wszystkie inne aspekty, które modyfikowaliśmy. Dzięki nowej wersji, TFS HealthScience obecnie dociera ze swoim komunikatem do wszystkich potencjalnych odbiorców, niezależnie od stosowanych przez nich urządzeń.
Design system
W dzisiejszym dynamicznym świecie internetu, kreowanie atrakcyjnych i funkcjonalnych stron internetowych stało się kluczowym elementem budowania silnej obecności online. Jednak, aby osiągnąć sukces w projektowaniu stron, nie wystarczy jedynie dbać o ich wizualny aspekt. Niezbędne jest również zachowanie spójności, czyli zapewnienie, że wszystkie elementy graficzne, treści i interakcje na stronie harmonijnie współgrają, tworząc jednolite doświadczenie dla użytkowników. Dlatego też stworzyliśmy design system – kompleksowy zestaw zasad, wytycznych, komponentów i zasobów, które pozwalają utrzymać konsystencję i efektywność całości projektu.
Kolorystyka
Typografia
Przyciski
Formularze
Ikonografia
Działania i efekty
wzrost liczby unikalnych wyświetleń strony
średni czas spędzony na stronie
wizyt z wyszukiwarką — wprowadzono wyszukiwanie na stronie
wizyt na nowej stronie kontaktowej
obserwujących na LinkedIn — wzrost o 14 000 (organiczny wzrost)
postów firmy na LinkedIn w 2021 roku, z rosnącym zaangażowaniem i wskaźnikami CTR
Do września 2021 TFS HealthScience był 18-tą najbardziej aktywną firmą farmaceutyczna na LinkedIn w Europie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ INNE CASE STUDIES
Poznaj nasze prace. Stworzyliśmy setki udanych projektów zaczynając od niewielkich stron WWW, po rozbudowane portale, a nawet systemy CRM użytkowane przez tysiące osób.