fbpx
Budowa marki Senegis

Budowa marki Senegis

1.1

O firmie

Przegląd projektu

Innowacyjne rozwiązania w dziedzinie energetyki stanowią jeden z przewodnich trendów na nadchodzące lata. Technologie takie jak fotowoltaika czy folie grzewcze cieszą się rosnącą popularnością nie tylko wśród właścicieli domów jednorodzinnych, ale są też chętnie instalowane przez przedsiębiorców.

Firmą, która oferuje takie rozwiązania, jest Senegis (wcześniej MEG SS). To przedsiębiorstwo z branży OZE, którego wieloletnie doświadczenie pozwoliło stworzyć kompleksową ofertę dla tych, którzy potrzebują nowoczesnych rozwiązań grzewczych przyjaznych dla środowiska.

Senegis to ponad:
  • 10.000 zrealizowanych zleceń,

  • Setki zadowolonych klientów w Polsce i za granicą,

  • Dziesiątki zainstalowanych ekologicznych systemów grzewczych i energetycznych.

1.2

Cele i wyzwania

Przegląd projektu

Senegis powierzył nam budowę swojej marki od podstaw — od opracowania strategii przez jej realizację 
w formie licznych projektów. 

W ramach współpracy wyznaczyliśmy cele z trzech obszarów:

  • Biznesowe: osiągniecie określonego poziomu sprzedaży produktu flagowego (folia grzewcza)
oraz reszty produktów z oferty.

  • Wizerunkowe: budowa rozpoznawalności marki wśród klientów poprzez usystematyzowaną
i spójną identyfikację wizualną i strategię.

  • Marketingowe: Zwiększenie konwersji ze strony WWW oraz pozycji w wyszukiwarce. Pozyskanie określonej liczby leadów z aktywnych działań online poprzez kampanie social media.

2.

Działania strategiczne

Strategia

Kluczowym punktem, determinującym nasze działania i kolejne kroki  — było stworzenie kompleksowej i adekwatnej do potrzeb firmy oraz rynku strategii marketingowej. 

Przed przystąpieniem do dalszych działań, rozpoczęliśmy pracę od części analitycznej, w której przeprowadziliśmy:

  • Audyt komunikacji konkurencji — dokument zawierający niezbędne informacje o prowadzonej
przez konkurencję komunikacji.

  • Analizę SWOT — niezbędne narzędzie do określenia czterech obszarów działania marki: jej przewagach, słabościach, zagrożeniach oraz szansach względem rynku, oraz konkurencji.

Na podstawie powyższych działań i warsztatów z klientem, wypracowaliśmy cele według metodologii S.M.A.R.T, które stały się drogowskazem do dalszym działań strategicznych.

  • Oś pozycjonowania marki

  • Atrybuty Marketing Mix

  • Segmentacja typów klientów

  • Customer Journey Map

  • Protopersony

  • Przewagi konkurencyjne

Nie był to jednak koniec naszych działań. Strategia marketingowa dla marki Senegis to również pełne wsparcie
w zakresie dalszych działań, czyli to, co charakteryzuje kompleksowość pracy JAAQOB HOLDING®.  Opracowane wytyczne do strategii komunikacji oraz plan działań marketingowych to jasny i spójny drogowskaz do kolejnych kroków.

3.1

Naming

Kreacja

W wyniku prac strategicznych i analizy środowiska konkurencyjnego zespół JAAQOB HOLDING® zauważył,
że niezbędnym elementem do rozwoju projektu, jest zmiana nazwy firmy.

Na stworzenie nowego namingu miały wpływ takie czynniki jak:

  • brak skojarzeń rynkowych z nazwą MEGSS,
  • skomplikowane w codziennym użyciu rozwinięcie skrótu MEG Simple Solutions.

W pracy nad nową nazwą nasz zespół skupił się nad tym, aby była ona prosta, spójna i nawiązująca do nowoczesnych technologii, jakie oferuje przedsiębiorstwo.

Tak powstał Senegis. Abstrakcyjna nazwa, która dzięki rozpoczęciu i zakończeniu na tę samą literę – „S” – jest wyjątkowo dźwięczna, spójna i łatwa do zapamiętania. Dodatkowo świetnie prezentuje się na materiałach sprzedażowych i wizualnych.

3.2

Logo

Kreacja

Wraz z procesem budowania marki na nowo — zespół JAAQOB HOLDING® stworzył dla firmy nowoczesne logo z całą księgą znaku. Dokument został oparty o wcześniej przeprowadzony audyt komunikacji wizualnej, który wskazał istotne wyzwania w dotychczasowej komunikacji wizualnej firmy.

Senegis - po Po
Przed Senegis - przed

Nowe logo oddaje nowoczesny i kompleksowy charakter marki Senegis. Odchodzi od przestarzałej już stylistyki, nadając marce lekkości oraz innowacyjności. Jednocześnie prosta budowa znaku jest zgodna z wizerunkiem zaufanego dostawcy rozwiązań OZE. Co więcej, dzięki temu, logo doskonale prezentuje się w różnych formatach.

Nowy logotyp spełnia powyższe cechy, opierając się na mocnym i geometrycznym kroju pisma, przedstawiającym nazwę marki. Kolor granatowy, użyty w typografii, jest symbolem doświadczenia i profesjonalizmu. Zastosowany przez nas sygnet jest inspirowany łączeniami pomiędzy panelami fotowoltaicznym.

3.3

Księga Marki

Kreacja

Kolejnym elementem przygotowanej przez JAAQOB HOLDING® księgi znaku jest kolorystyka i typografia.
W identyfikacji wizualnej Senegis, podobnie jak w logo, dominują dwa kolory — granatowy oraz żółty.

Granatowy to symbol profesjonalizmu, doświadczenia, ale również zaufania i elegancji. Są to wartości idealnie oddające DNA marki oraz jej wartości. Kolor żółty wykorzystywany na zmianę z granatowym, to symbol promieni słonecznych, które dzięki panelom fotowoltaicznym — zasilają domy i firmy klientów marki.

Rekomendowana czcionka, która sprawdza się zarówno komunikacyjnie, jak i wizualnie, to bezszeryfowy font Montserrat. Jest nowoczesna oraz prosta — dzięki czemu łatwo ją zaimplementować na materiały promocyjne oraz oddaje charakter marki.

3.3.1

Akcydensy

Księga marki
3.4

Strona internetowa

Kreacja
Zobacz realizacje

Kolejnym obszarem realizacji projektu była nowa strona WWW wraz ze sklepem internetowym. Wyzwaniem w tym obszarze było uporządkowanie informacji na witrynie oraz atrakcyjne przedstawienie oferty firmy wraz z e-sklepem.

Aby spełnić te oczekiwania, wykorzystaliśmy szereg najlepszych narzędzi i technik do projektowania stron WWW. Dzięki nim mogliśmy precyzyjnie zaprojektować interfejs użytkownika, dostosowując go do unikalnych potrzeb marki Senegis.

Etapy pracy nad stroną internetową Senegis: 
  • Audyt UX i analiza wniosków,

  • Opracowanie i przygotowanie makiet funkcjonalnych UX,

  • Opracowanie designu UI strony głównej, 

  • Opracowanie kompletu widoków w postaci projektu graficznego UI, 

  • Wdrożenie gotowego projektu i przygotowanie projektu od strony programistycznej.

W wyniku analizy strony WWW firmy oraz kompleksowo przeprowadzonego audytu UX, w projekcie nowej witryny skupiliśmy się na trzech płaszczyznach:

  • Poprawa i wdrożenie funkcjonalności dopasowanych do potrzeb użytkownika,
  • Przygotowanie poprawnej architektury informacji,
  • Przedstawienie treści w sposób atrakcyjny wizualnie dla odbiorcy.

Podeszliśmy do tej realizacji kompleksowo, wykorzystując w projektowaniu zaawansowaną metodologię Design Thinking. Metodologia Design Thinking była kluczem do zrozumienia głębszych potrzeb i wyzwań, stojących przed marką Senegis oraz jej odbiorcami. Dzięki zastosowaniu metody oraz ścisłej współpracy z zespołem Senegis udało nam się stworzyć stronę internetową, która jest nie tylko estetyczna i innowacyjna, ale również dostosowana do rzeczywistych potrzeb i oczekiwań użytkowników oraz samej firmy Senegis.

3.4.1

Makiety funkcjonalne UX

Strona internetowa
3.4.2

Projekt UI Desktop

Strona internetowa
3.4.3

Projekt UI Mobile

Strona internetowa
3.5

Content marketing

Kreacja

Kolejnym krokiem w realizacji projektu było przygotowanie profesjonalnych tekstów na nową stronę WWW marki Senegis. Ich głównym celem była prezentacja oferty firmy w sposób atrakcyjny i prosty w odbiorze, oraz dostosowanie stylistyki do grupy docelowej. Content marketing strony internetowej został oparty o wcześniej wypracowaną strategię komunikacji marki. Dzięki temu tworzone treści były dokładnie zaprojektowane pod kątem celów strategicznych, biznesowych oraz według najlepszych zasad komunikacji marketingowej — w tym m.in. model AIDCA czy język korzyści klientów.

Content marketing obejmował opracowanie m.in. treści:

  • strony głównej i kategorii produktowych,
  • podstrony „o nas” prezentującej misję, wizję i wartości firmy,
  • podstrony „współpraca”,
  • FAQ — odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania,
  • atrakcyjnych haseł funkcjonalnych umieszczanych w headerach, nagłówkach i przy opisach grafik.

Opracowane treści spełniały nie tylko cele komunikacyjne, ale również marketingowo-sprzedażowe. Dodatkowo w ramach działań content marketingowych zastosowano praktyki SEO, mające wpływ na organiczne pozycjonowanie treści w wyszukiwarce. Dzięki połączeniu modelu AIDCA i narzędzi SEO strona internetowa Senegis jest nie tylko atrakcyjna i spójna dla użytkownika, ale również lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania.

4

Działania i efekty

Podsumowanie
  • Strategia marketingowa

    Dzięki nowej strategii marketingowej, marka Senegis może skutecznie umocnić swoją pozycję jako ekspert w silnie konkurencyjnej branży. Nasza analiza, przeprowadzone warsztaty, a następnie dostosowanie narzędzi, które odpowiedzą na potrzeby firmy, jej klientów i wymagania rynku, stanowią klucz do osiągnięcia celów — zarówno biznesowych, komunikacyjnych, jak i wizerunkowych. Strategia marketingowa to plan, który oferuje jasną ścieżkę do zdobycia przewagi konkurencyjnej.

  • Identyfikacja wizualna oraz księga znaku

    Spójna i atrakcyjna identyfikacja wizualna to nowy rozdział w rozwoju firmy. Dzięki nowemu logo i zastosowaniu adekwatnych do filozofii firmy elementów, Senegis z powodzeniem może budować swoją pozycję na rynku jako marka profesjonalna oraz otwarta na potrzeby klientów.

  • Strona WWW

    Funkcjonalna, intuicyjna i spełniająca cele marketingowo-sprzedażowe strona WWW. To zyskała marka Senegis we współpracy z naszymi ekspertami. To nie tylko atrakcyjna wizytówka samej marki, ale również w pełni działający, oparty o system CMS, sklep internetowy, w którym klienci mają łatwy dostęp do zakupu produktów firmy.

  • Content marketing

    Atrakcyjne treści marketingowo-sprzedażowe połączone z pozycjonowaniem oraz przedstawieniem oferty adekwatnie do potrzeb odbiorców — to klucz do skutecznej relacji z aktualnymi i przyszłymi klientami Dzięki współpracy marka Senegis zyskała profesjonalne treści, które budują i wzmacniają jej wizerunek eksperta.

ZOBACZ RÓWNIEŻ INNE CASE STUDIES

Poznaj nasze prace. Stworzyliśmy setki udanych projektów zaczynając od niewielkich stron WWW, po rozbudowane portale, a nawet systemy CRM użytkowane przez tysiące osób.

Zobacz wszystkie Case Studies

    Bezpłatna konsultacja

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i jednocześnie skutecznie budować markę? Być może potrzebujesz porozmawiać o marketingu lub efektywnej strategii biznesowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej – zadaj nam dowolne pytanie, a nasi eksperci bezpłatnie przedstawią Ci rozwiązania i kierunki marketingowe, które będą realizować cele biznesowe Twojej firmy. Wypełnij formularz, aby umówić się w dogodnym dla Ciebie terminie na konsultację.