Strona internetowa jest jednym z najważniejszych elementów kreujących wizerunek i wpływających na rozwój Twojego biznesu. W erze Internetu to właśnie poprzez stronę WWW zdobywasz nowych klientów. Zdarza się jednak, że efekt jest odwrotny i witryna, zamiast przynosić satysfakcjonujące wyniki — nie generuje ruchu. Sprawdź, dlaczego potencjalni klienci opuszczają strony internetowe i jakie czynniki mają na to wpływ.
Zadbaj o estetykę i atrakcyjność wizualną strony
Atrakcyjna estetycznie strona internetowa firmy pozytywnie wpływa na odbiór użytkownika. Jako użytkownicy jesteśmy bardziej wyrozumiali dla drobnych problemów z funkcjonalnością, kiedy produkt lub usługa jest atrakcyjna estetycznie. Użytkownicy formują swoją opinię o witrynie w mniej niż sekundę. Czynnikiem, który ma na to największy wpływ, jest aspekt wizualny. Jeśli strona internetowa Twojej firmy nie jest estetyczna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalny klient ją opuści.
Nie wiesz, jak dopasować stronę internetową swojej firmy do potrzeb użytkownika? Skorzystaj z audytu UX od profesjonalistów z JAAQOB HOLDING®.
Bezpłatna konsultacjaZastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Dopasuj elementy na stronie do modeli mentalnych użytkowników
Model mentalny to sposób, w jaki sobie wyobrażamy, jak coś działa. To nasze wewnętrzne przekonanie na temat tego, jak świat wokół nas funkcjonuje, oparte na naszych doświadczeniach i wiedzy. Użytkownicy przenoszą oczekiwania wypracowane na podstawie jednego znajomego produktu na inne podobne produkty. W taki sam sposób korzystają z witryn internetowych. Preferują, aby pierwszy raz odwiedzana strona WWW działała tak samo, jak wszystkie inne, które już znają. Prostym przykładem stosowania modeli mentalnych jest umieszczanie koszyka zakupowego w prawym górnym rogu lub logo kierujące na stronę główną. Jednak należy pamiętać, że grupa docelowa może posiadać zróżnicowane modele mentalne. Jednym z głównych celów badań UX z użytkownikami jest poznanie modeli mentalnych potencjalnych klientów.
Opracuj komunikację, która trafi do Twojej grupy docelowej
Gdy potencjalny klient odwiedza daną stronę WWW, powinien rozumieć wszystkie zawarte na niej informację. Jest to w szczególności ważne w witrynach z branż specjalistycznych (przykładowo branża techniczna). Powinny być skonstruowane tak, aby każdy potencjalny klient rozumiał język i bez problemu mógł wykonywać operacje dostępne na platformie. Przykładowo wybranie odpowiedniego artykułu i finalizacja zakupu.
Znaczenie intuicyjności i wsparcia w przypadku błędów
Jeśli użytkownik popełni w witrynie jakiś błąd i nie będzie wiedział, w jaki sposób powinien dalej postąpić, to najprawdopodobniej opuści stronę z powodu braku możliwości wykonania pożądanej przez niego operacji takiej jak przykładowo finalizacji zakupu danego artykułu w sklepie e-commerce.
Taka sytuacja wywoła u niego negatywne doświadczenia w korzystaniu ze strony i prawdopodobnie już do niej nie wróci.
Formularze znajdujące się na stronie WWW
Formularze w witrynach WWW pełnią bardzo ważną funkcję, ponieważ ułatwiają one pozyskanie niezbędnych danych. To kluczowe elementy budowania skutecznej strony, która będzie realizowała cele biznesowe lub marketingowe. Formularze powinny w prosty i konkretny sposób poinformować użytkownika, jak uzupełnić poszczególne pola (np. z czego powinno składać się hasło użytkownika lub jego nazwa). Ważne, aby język i instrukcja były na tyle zrozumiałe, aby potencjalny klient nie musiał wypełniać go ponownie, ponieważ mógłby wtedy całkowicie zrezygnować z jego uzupełniania.
Informacja zwrotna to pierwszy krok w budowaniu relacji z odbiorcą
Prawidłowa komunikacja systemu z użytkownikiem jest niezbędnym elementem stron internetowych dla firm. Po każdej zakończonej pomyślnie operacji strona powinna poinformować o tym użytkownika, aby ten miał pewność, że dany proces przebiegł bez problemu. Wpłynie to na pozytywne odczucia w korzystaniu ze strony. Na przykład w sytuacji kiedy transakcja przebiegła pomyślnie. Natomiast gdy coś powiedzie się niepomyślnie, system powinien jasno poinformować odbiorcę, co się stało i jaki jest powód błędu. Co więcej, strona WWW zyska, jeśli po niepowiedzionej akcji poinstruuje użytkownika, co należy zrobić dalej.
Aby Twoja strona w sieci działała prawidłowo i przyciągała nowych użytkowników, należy eliminować błędy użyteczności i dopasowywać ją do oczekiwań grupy docelowej. Odpowiednio działająca witryna powinna być regularnie sprawdzana i optymalizowana przez doświadczonych ekspertów.
Umów się na bezpłatną konsultację ekspercką i sprawdź jak profesjonaliści z JAAQOB HOLDING®, tworzą strony internetowe dla firm.