Zastanawiasz się jak prowadzić profil na LinkedIn? Masz wątpliwości jak go założyć i nim zarządzać, aby odpowiednio rozpromować swoją firmę?
LinkedIn to jedyne takie miejsce, które skupia największą na świecie grupę specjalistów i profesjonalistów w swojej dziedzinie. Dzięki nawiązywaniu relacji biznesowych możesz z powodzeniem rozwijać nie tylko swoją karierę, ale też biznes. Czy warto? Prawie 60 mln firm na całym świecie, w tym ponad 200 tys. z Polski posiada już stronę firmową na LinkedIn i ta liczba systematycznie rośnie. Rozumiejąc korzyści płynące z social media, jesteś w stanie rozwinąć swoją firmę na nowy poziom.
Nasz dział social media jest gotowy na nowe wyzwania w tej dziedzinie i od lat pomaga firmom wejść na nowe platformy. Sprawdź co ma do zaoferowania w aspekcie prowadzenia profilu na LinkedIn i nie tylko.
Czym jest konto firmowe na LinkedIn?
Konto firmowe na LinkedIn to po prostu…biznesowy profil marki w sieci. Może być nie tylko cennym źródłem informacji o firmie, ale też – prowadzony umiejętnie, zgodnie z przygotowaną strategią marketingową przedsiębiorstwa, będzie świetnym i skutecznym narzędziem do komunikacji z grupą docelową. Dzięki koncie firmowym na LinkedIn zrealizujesz cele takie jak budowa świadomości marki lub produktu, zwiększysz ruch na stronie internetowej, wesprzesz procesy rekrutacyjne i sprzedażowe.
To na LinkedIn odbywa się komunikacja – są publikowane treści, które następnie udostępniają zaangażowani pracownicy. Ponadto na ich prywatnym profilu mogą oznaczyć aktualnego pracodawcę. Korzysta na tym zarówno pracownik, jak i firma, która dzięki temu zwiększa swoje zasięgi. W ten sposób budują świadomość marki i automatycznie stają się obserwującymi stronę.
Dodatkowo, jeśli zastanawiasz się, czy strona firmowa na LinkedIn jest płatna, to się pozytywnie zaskoczysz. Jest to całkowicie bezpłatne.
Profil osobisty a profil firmowy na LinkedIn. Jakie są różnice?
Jak prowadzić profil na LinkedIn dla firm i czym różni się konto osobiste od firmowego? Konto firmowe to nie to samo co profil osobisty na LinkedIn i należy mieć to zawsze na uwadze. Profil osobisty może być zarządzany wyłącznie przez jednego użytkownika, podczas gdy na stronie firmowej uprawnienia dot. zarządzania są znacznie szersze (np. kilku administratorów). Zauważalna jest również inna struktura profilu. Oprócz obserwatorów Company Page posiada pracowników, którzy podpięli firmę w sekcji „Doświadczenie” na koncie osobistym.
LinkedIn – pozyskiwanie nowych kontaktów
W przypadku profilu prywatnego możesz pozyskiwać zarówno nowe kontakty do swojej sieci, jak i obserwujących za pomocą wysyłki bezpłatnych zaproszeń (rekomendowana personalizacja wraz z notatką) lub Twojej aktywności na LinkedIn.
W przypadku strony firmowej na LinkedIn mamy nieco więcej możliwości:
- opcje nawiązywania relacji z grupą odbiorców i budowania angażującej komunikacji,
- wykorzystanie dostępnej puli 100 kredytów w skali miesiąca (zaproszenia wysyłane z poziomu strony firmowej na LinkedIn),
- realizowanie płatnych kampanii LinkedIn Ads (otrzymujemy również dostęp do bardziej zaawansowanej sekcji analitycznej względem profilu osobistego),
- angażowanie pracowników w działania Employee Advocacy.
Jak założyć stronę firmową na LinkedIn?
Konto firmowe LinkedIn świetnie sprawdzi się dla firm o relacji B2B, choć marki B2C coraz częściej równie skutecznie realizują swoje cele biznesowe. Jak założyć konto firmowe na LinkedIn?
Profil firmowy utworzysz tylko za pośrednictwem konta prywatnego z pozycji desktopu. Jest ono niezbędne do konfiguracji. Opcję założenia company page’a zyskasz, klikając w opcję „Produkty” umieszczoną po prawej stronie na górnym pasku menu. Zostaniesz zapytany o rodzaj strony, którą chcesz założyć:
- firma (mała, średnia i duża),
- strona marki (tzw. Showcase Page – to podstrony powiązane z istniejącą stroną firmową),
- instytucja edukacyjna (szkoły i uczelnie).
Kolejne kroki będą bardzo intuicyjne. Ważne, by umieścić podstawowe informacje na temat firmy. Gdy je uzupełnisz, Twoja strona firmowa LinkedIn będzie widoczna dla użytkowników, ale nadal nie w pełni gotowa.
Konfiguracja strony firmowej na LinkedIn
Kolejnym istotnym krokiem jak prowadzić profil na LinkedIn, jest uzupełnienie danych takich jak rodzaj firmy, czy liczba pracowników. Należy pamiętać, że kreatywny opis firmy to podstawa na Twoim profilu. Może zawierać 2000 znaków. Zawarte w tym miejscu informacje są kluczowe dla odbiorców Twojego biznesu, musisz pomyśleć o tym, jaką wartość dodaną możesz im dostarczyć.
Następnym etapem jest wgranie logo w wymiarach 300×300 pikseli. Będzie widoczne w profilach wszystkich osób w firmie, pod warunkiem że zadbamy o ich połączenie z profilami prywatnymi.
Kolejny etap to zdjęcie główne – 1128 × 191 pikseli. Warto postawić na wysoką jakość materiałów, aby skutecznie przykuć uwagę odbiorców! Zakładka „Nagłówek” oferuje możliwość uzupełnienia lub edycji profilu firmowego o takie elementy jak adres URL czy slogan (niewymagane). W tym miejscu dostępna jest także opcja włączenia i wyboru z dostępnej listy niestandardowego przycisku Call To Action w celu zwiększenia działań biznesowych.
Tak jak wspominaliśmy wcześniej, konto LinkedIn dla firm daje możliwość zapraszania do obserwowania Company Page. Zaproszenia możesz wysyłać jednak tylko do kontaktów, które masz już w sieci zawodowej (należąca do poszczególnych członków LinkedIn i obejmująca specjalistów, których dany członek zna osobiście) i jest ograniczona kredytami, odnawialnymi raz na miesiąc, a ich liczba wynosi tylko 100.
LinkedIn – jak prowadzić profil?
Prowadzenie profilu firmowego na LinkedIn powinno być przede wszystkim przemyślane. Komunikacja na LinkedIn różni się od tej, do której przyzwyczaił nas Facebook i Twitter. To jak prowadzić profil na Linkedin i realizacja zamierzonych celów, uzależnione jest od dobrej strategii marketingowej, którą konsekwentnie wdrożymy. Nie wystarczą pojedyncze publikacje i chaotycznie dodawane posty. Prowadzenie profilu na LinkedIn wymaga profesjonalnie przygotowanego planu.
Company Page to najlepsze miejsce, aby kreować wizerunek eksperta, wspominać o ciekawostkach z branży, firmowych wydarzeniach, zdobytych nagrodach, nowych ofertach pracy.
Korzyści z prowadzenia profilu firmowego na LinkedIn
Profesjonalny profil na LinkedIn wciąż bywa w Polsce niedocenionym narzędziem pomagającym dotrzeć do potencjalnych pracowników lub odbiorców. To szansa, aby Twoja firma wyróżniła się w sieci!
Co dodatkowo zyskasz?
- Lepsze pozycjonowanie swojego przedsiębiorstwa w wyszukiwarce,
- Dodatkowe miejsce na prowadzenie rekrutacji, dzięki możliwości dodawania ogłoszeń o pracę,
- Za jego pomocą możesz kierować na ruch na własną stronę internetową,
- Źródło informacji o Twojej firmie,
- Dzięki żywej komunikacji marka może stworzyć długofalową relację z odbiorcami, a także kształtować swój wizerunek w gronie specjalistów.
Jeśli nie lubisz działać sam i potrzebujesz wsparcia na w tym jak prowadzić profil na LinkedIn lub nie wiesz jak korzystać z LinkedIn – odezwij się do nas. Nasi specjaliści przygotują dla Twojej firmy najlepsze rozwiązanie.