Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) polega na konkretnym dostosowaniu strony internetowej do wyszukiwarki internetowe. Chodzi o to, żeby witryna osiągała jak najwyższe pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Uzupełnieniem skutecznego pozycjonowania strony są działania poza nią (off-site), głównie linkowanie zewnętrzne oraz budowanie zaufania do domeny poprzez działania Content Marketingowe.

Żeby pozycjonowanie strony było skuteczne, trzeba zadbać o wysoki poziom treści na stronie. Niezbędne jest też umiejętne wykorzystanie fraz kluczowych czy konkretnych odpowiedzi na zapytania. Wpływ na pozycję w Google i ruch organiczny na stronie mają również określone zachowania użytkowników. Na przykład to, jak szybko opuszczają stronę i jak dużo czasu na niej spędzają.

Dla kogo jest SEO?

Dla każdej firmy, która za pomocą strony komunikuje się oraz pozyskuje klientów. Od małych, lokalnych firm, przez branże niszowe, które chcą być liderami, po sklepy e-commerce, startupy oraz duże firmy i producentów.

  • Małe i średnie lokalne firmy – SEO pomaga zbudować zasięg i daje możliwość pozyskiwania dużej liczby klientów bez konieczności zatrudniania zespołu marketingowego.
  • E-commerce – dzięki SEO serwisy e-commerce mogą systematycznie budować grono stałych odbiorców i uniknąć pośrednictwa takich podmiotów, jak Allegro.
  • Branże niszowe, specjalistyczne (np. prawnicy) i blogerzy – ci, którzy kierują produkty i usługi do wąskiego grona odbiorców i działają regionalnie. Lepszej widoczności sprzyja tu m. in. pozycjonowanie w mapach Google oraz duża różnorodność słów kluczowych.
  • Startupy i firmy, które wchodzą na zagraniczne rynki – Google zmonopolizował świat jeśli chodzi o wyszukiwanie, do tego posiada potężne narzędzie: kampanie Google Ads (Adwords). Dzięki temu firmy są w stanie być widocznymi niemal wszędzie.
  • Duże firmy – które szukają innych kanałów dotarcia do nowych partnerów albo skalowalnych rozwiązań dla działów sprzedaży i marketingu.

Strategia działań SEO

Uwzględnia abonamentowy, 12-miesięczny plan działań. Polega na stałej pracy projektowej: przygotowanie skutecznych i dobrych jakościowo tekstów oraz reagowanie na zmiany algorytmu wyszukiwarki Google.

Jak będziemy pracować nad procesem optymalizacji Twojej strony?

  • 1. Dopasujemy frazy kluczowe do strony

    Sprawdzimy słowa, po których Twoi użytkownicy szukają oferty i umieścimy je w poszczególnych zakładkach, by zachować prawidłową strukturę treści.

  • 2. Zadbamy o unikatowe treści i odpowiednią liczbę słów

    Oryginalne, niepowielane treści na stronie decydują o pozycji strony w wynikach organicznych. Kopiowanie treści z innych stron (lub własnej) może spowodować, że strona nie wejdzie na wyższe pozycje wyszukiwania.

  • 3. Zoptymalizujemy nagłówki i meta dane strony

    Meta opis (description) odpowiada za współczynnik klikalności w wynik wyszukiwania. Jest to obowiązkowy element optymalizacji SEO.

  • 4. Zoptymalizujemy prędkość ładowania strony

    Strony, które otwierają się zbyt długo, są opuszczane przez użytkowników, zanim wyświetlą się w całości. A to obniża ich pozycję w wyszukiwaniu. Tym samym szansa, że ktoś do nich dotrze, systematycznie spada.

  • 5. Zadbamy o certyfikat SSL

    Certyfikat SSL służy zabezpieczaniu serwisów przed wyciekiem lub kradzieżą wrażliwych danych pozostawionych przez użytkowników. W przypadku sklepów internetowych stosowanie tego protokołu jest w zasadzie obowiązkowe.

  • 6. Zaprojektujemy strategie linkowania

    Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne pomaga użytkownikom oraz robotom indeksującym szybko dotrzeć do szukanych stron. Powinno się je uwzględnić już podczas projektowania całej strony.

  • 7. Zarekomendujemy i wdrożymy content

    Działania SEO są ściśle związane z content marketingiem - bez dobrych jakościowo treści optymalizacja SEO traci na impecie i skuteczności.

Szybka wycena

Jeśli chcesz wypozycjonować swoją stronę, aby skutecznie generować sprzedaż, skontaktuj się z nami.


* pola obowiązkowe

W ramach struktury holdingowej działaniami w zakresie SEO/SEM zajmuje się spółka Echo Marketing.

ECHO Marketing to zespół specjalistów, który został wyróżniony przez Google certyfikatem Premier Partner. Tylko 2% agencji na świecie rocznie zyskuje ten tytuł. Na koncie ma również tytuł Google Rising Stars, przyznawany wybranym topowym polskim agencjom, które osiągają największą na rynku dynamikę wzrostu.

ECHO Marketing specjalizuje się we wspieraniu efektywnej sprzedaży online i wykorzystuje m. in. takie narzędzia, jak Google Ads (Adwords), SEO czy content marketing. W ramach struktury holdingowej działaniami w zakresie SEO/SEM zajmuje się spółka Echo Marketing.

Wybrane realizacje