fbpx

Strategia Social Media

Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji.

 

Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.

 

Przykładowe cele, które mogą być realizowane:

  • budowanie społeczności wokół marki,
  • kreowanie ambasadorów marki wśród użytkowników,
  • zwiększanie sprzedaży produktów lub usług,
  • zwiększanie świadomości marki,
  • pozycjonowanie emocjonalne marki np. jako eksperta,
  • employer branding – budowanie świadomości marki pracodawcy,
  • inne wynikające z potrzeb firmy.
1
1

Strategia Social Media

Styl komunikacji i harmonogram postów

W ramach strategii komunikacji są tworzone i uzgadniane z klientem propozycje tematyki publikacji na najbliższy kwartał oraz propozycje stylu i języka komunikacji w formie jednego lub kilku postów. Będą stanowić punkt odniesienia dla stylu prowadzenia profilu w najbliższych miesiącach. Zaakceptowane propozycje wpisów referencyjnych są zwykle włączane do planu publikacji obsługiwanego profilu, będąc pierwszymi wpisami w ramach regularnej obsługi.

 

Działania, które są wykonywane na tym etapie:

  • Opracowanie linii tematycznej postów – w ramach ustalonej ilości postów oraz celów jakie mają realizować proponujemy tematy postów na najbliższy miesiąc.
  • Opracowanie harmonogramu – opracowanie kalendarza na który nakładane są proponowane tematy postów wraz z sugerowanym czasem (godzinami publikacji).
  • Opracowanie procedur komunikacji bezpośredniej – wspólnie z klientem uzgadniamy szablony komunikacji w kanałach social media (messenger-chat) oraz tryb obsługi zapytań klientów.
  • Opracowanie procedur moderacji oraz reagowania w sytuacjach kryzysowych.
2
2

Styl komunikacji i harmonogram postów

Branding - opracowanie linii graficznej

W oparciu o wyniki analiz i wspólne ustalenia z działem graficznym projektowane są:

  • moodboardy – propozycja stylistyki graficznej marki w mediach społecznościowych,
  • cover photo – na potrzeby FB oraz LinkedIn avatar,
  • template graficzny postów – spójny wygląd postów.
3
3

Branding - opracowanie linii graficznej

Prowadzenie działań Social Media

Opracowanie strategii komunikacji i stylistyki profilu stanowi integralny element pierwszego miesiąca zarządzania profilem. Kolejnym krokiem jest wdrożenie strategii social media oraz zaplanowanie i uruchomienie kampanii reklamowej w oparciu o wcześniej wypracowany lejek marketingowy i sprzedażowy.

4
4

Prowadzenie działań Social Media

Dostępne pakiety abonamentowe

Wygodny model subskrypcyjny ustalany indywidualnie wg potrzeb Twojej firmy.
Poniżej prezentujemy przykładowe warianty.

Ikona do - Start 40 godz. /mc Start 40 godz. /mc
W ramach pakietu:
  • Prowadzenie jednego profilu Social Media
    (Facebook, Instagram lub Linkedin)
  • 8 postów (grafika + treść)
  • 1 animacja / Post 3D
  • 5 profesjonalnych zdjęć z licencją Adobe Stock
  • Moderacja komentarzy pod postami
NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANY
Standard 55 godz. /mc
W ramach pakietu:
  • Prowadzenie jednego profilu Social Media
    (Facebook, Instagram lub Linkedin)
  • 12 postów (grafika + treść)
  • 1 animacja / Post 3D / 1 wideo
  • 12 profesjonalnych zdjęć z licencją Adobe Stock
  • Moderacja komentarzy pod postami
PRO 90 godz./mc
W ramach pakietu:
  • Prowadzenie jednego profilu Social Media
    (Facebook, Instagram lub Linkedin)
  • 20 postów (grafika + treść)
  • 2 animacja / Post 3D / 1 wideo
  • 20 profesjonalnych zdjęć z licencją Adobe Stock
  • Moderacja komentarzy pod postami

Stwórz pakiet dostosowany do potrzeb Twojej firmy .

Skontaktuj się z nami, a dobierzemy liczbę godzin odpowiednią do Twich potrzeb.

Najczęściej zadawane pytania

  • Social media marketing (SMM) to działania nakierowane na generowanie ruchu internetowego i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Pojęcie kryje w sobie ogół czynności wykonywanych na różnych kanałach np.: Facebook, Instagram, Twitter, czy LinkedIn.
    Do marketingu w mediach społecznościowych zaliczane są zarówno działania płatne (np. kampania Facebook Ads), jak i bezpłatne (np. budowanie zaufania do marki poprzez regularnie dodawane, wartościowe treści). SMM to nowoczesna forma wykorzystująca zaangażowanie klienta na serwisach społecznościowych do osiągnięcia celów biznesowych.

  • Obsługa social mediów może być szeroką, kompleksową ofertą lub usługą szytą na miarę potrzeb firmy. Jeżeli klient dopiero rozpoczyna social media marketing, to agencje mogą zaproponować stworzenie profesjonalnego profilu, a także uruchomienie i przygotowanie strategii dostosowanej do specyfiki marki.
    Podstawowym zakresem działań w obsłudze mediów społecznościowych jest planowanie i publikowanie angażujących treści. Posty oraz wpisy przygotowane w rzetelny sposób są niepowtarzalne, spójne pod względem komunikacji, adresowane do konkretnej grupy docelowej, zachęcające do działania i osiągają wyznaczone cele strategii marketingowej.
    Obsługa social mediów to nierzadko również realizowanie płatnych kampanii reklamowych, czy też konkursów internetowych, odpowiadanie na reakcje i systematyczne raportowanie działań.

  • Social media to platformy społecznościowe, w których efektywność działań można z łatwością zweryfikować, a dzięki temu szybko ocenić wartość marketingową np. kampanii w mediach społecznościowych.
    Skuteczne działania w social mediach wykazują wszelkie raporty i wskaźniki efektywności dostępne na danym kanale. Jeśli media prowadzone są prawidłowo, to sukcesywnie zwiększają się ich zasięgi. Skuteczność można również ocenić po wskaźniku zaangażowania odbiorców. Liczne komentarze, reakcje, wyświetlenia i udostępnienia świadczą o tym, że działania są efektywne. Nie bez znaczenia jest również ilość pozytywnych opinii oraz recenzji, hasztagów, oznaczeń firmy.
    Skuteczne social media wpływają przede wszystkim na – pożądaną przez markę – reakcje odbiorców. Wysłanie zapytania, przejście na stronę główną z ofertą, zapisanie do newslettera to widoczne dowody na skuteczny social media marketing.

  • Cena prowadzenia social mediów uzależniona jest od konkretnej umowy i zawartej w niej skali działań. Cennik może wahać się w zależności od rodzaju firmy oraz branży, w której proponuje ofertę. Koszt usługi kształtuje wiele czynników m.in. skala i zakres działań przedsiębiorstwa, potencjał konta, chęć realizacji kampanii reklamowych, czy też częstotliwość publikowania wartościowych treści. Cennik prowadzenia social mediów jest indywidualny dla każdego klienta po określeniu najważniejszych parametrów i założeń.

  • Specjalizacją agencji JAAQOB od ponad 16 lat jest tworzenie profesjonalnych strategii, dzięki którym realizowane są cele biznesowe. Jesteśmy świadomi, jak ważne są media społecznościowe w budowaniu mocnej marki, dlatego z sukcesem wdrażamy social media marketing w strategie naszych klientów.

    Prowadzimy profile i działania w social mediach od ponad 8 lat. Gwarantujemy wzrost liczby klientów oraz stworzenie pozytywnego wizerunku firmy. Z JAAQOB HOLDING™ za pomocą platform społecznościowych wykreujesz mocną markę, która zawsze będzie o krok przed konkurencją.

    Bezpłatna konsultacja

    Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.
    Na wiadomości odpowiadamy do 30 minut od wysłania zapytania w godzinach pracy agencji.