Naming & Tagline

Naming & Tagline

Stworzenie nowej nazwy dla firmy lub jej produktu wiąże się z procesem analiz i prac kreatywnych. Celem jest wygenerowanie takiego neologizmu lub frazy, które spełniając przypisaną mu rolę ma najmniej ograniczeń potencjału stosowania. Dobrze zaprojektowana nazwa wyróżnia firmę lub jej produkt z otoczenia, ułatwiając wywołanie pożądanych skojarzeń i emocji u klientów.

Czytaj więcej

Proces opracowania nazwy

Analiza i opracowanie briefu

Przed przystąpieniem do realizacji projektu wykonujemy analizę marketingową i badanie otoczenia. Poznajemy firmę i jej filozofię marki, konkurencję i otoczenie komunikacyjne.

1
1

Analiza i opracowanie briefu

Analiza i opracowanie briefu

Przygotowanie listy selekcyjnej nazw

Copywriterzy przygotowują niezależne propozycje różnorodnych nazw spełniających wymagania briefu. Analitycy marketingowi oceniają każdą z nich pod względem zgodności z koncepcją identyfikacyjną marki, przypisując im ocenę scoringową. Nazwy o najwyższym scoringu tworzą listę do weryfikacji.

2
2

Przygotowanie listy selekcyjnej nazw

Przygotowanie listy selekcyjnej nazw

Weryfikacja nazwy

Badania (internet) potencjału wykorzystania nazwy na różnych polach eksploatacji.

  • Czy i w jakim zakresie neologizm (nowe słowo lub fraza) występuje na stronach internetowych w tytułach i opisach indeksowanych przez Google w Polsce.
  • Dostępność wolnych domen dla nazwy
  • Czy nazwa występuje w bazie Urzędu Patentowego RP
  • Sprawdzenie bazy danych Europejskiego Biura Własności Intelektualnej pod kątem ewentualnych konfliktów z już zarejestrowanymi nazwami w klasie głównego profilu działalności w Klasyfikacji Nicejskiej
  • Weryfikacja pod kątem negatywnych skojarzeń w 24 językach urzędowych UE
3
3

Weryfikacja nazwy

Weryfikacja nazwy

Badania ilościowe

Spośród respondentów współpracujących (grupa ok. 50 osób) jest przeprowadzana jest ankieta, w której oceniana jest każda z nazw. Statystyki wyłaniają nazwy o najlepszych ocenach (średnia, ranking) oraz wzbudzające najmniej skrajnych ocen (odchylenie standardowe). Następuje końcowa selekcja propozycji nazw.

4
4

Badania ilościowe

Badania ilościowe

Dostępne pakiety

Pakiet oraz czas realizacji zależy od rynku na jaki ma być wypracowana nazwa oraz przeprowadzone badania. Wyróżniamy 3 obszary opracowania nazwy: Polska, Europa, cały świat.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistą oraz uzyskaj szybką wycenę.

Ikona do - PL PL
50
Godzin
W ramach pakietu:
  • Analiza/Warsztaty
  • Opracowanie briefu dla copywriterów
  • Lista selekcyjna
  • Weryfikacja propozycji
  • Badania ilościowe preferencji
  • Dostępność nazwy: Polska
NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANY
EU
80
Godzin
W ramach pakietu:
  • Analiza/Warsztaty
  • Opracowanie briefu dla copywriterów
  • Lista selekcyjna
  • Weryfikacja propozycji
  • Badania ilościowe preferencji
  • Dostępność nazwy: Europa
Global
120
Godzin
W ramach pakietu:
  • Analiza/Warsztaty
  • Opracowanie briefu dla copywriterów
  • Lista selekcyjna
  • Weryfikacja propozycji
  • Badania ilościowe preferencji
  • Dostępność nazwy: cały świat

Stwórz pakiet dostosowany do potrzeb Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami, a dobierzemy liczbę godzin odpowiednią do potrzeb Twojej firmy.

Najczęściej zadawane pytania

  • Jest to tag doprecyzowujący nazwę umieszczony przy logo i nazwie. Można określić go mianem sloganu podkreślającego kluczowy aspekt marki. Jego zadaniem jest wzmocnienie wizerunku marki.
    Wykorzystany prawidłowo, stanowi silny element pozycjonujący brand w podświadomości odbiorcy informacji. Może mieć funkcję informacyjną, reklamową lub łączyć obie. Często stanowi główne hasło reklamowe marki.

  • Naming jest procesem kreowania nazw. Dotyczyć może zarówno tworzenia pojedynczych nazw np. marek lub produktów, jak i projektowania dłuższych haseł oraz sloganów reklamowych.
    Naming jest niezwykle istotnym elementem pozwalającym markom na wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiada także za zbudowanie wyrazistego i spójnego wizerunku marki przekładającego się na jej odbiór wśród potencjalnych klientów. To z kolei stanowi jeden z elementów wspomagających zwiększanie sprzedaży.

  • Projektowanie nazwy firmy to wymagający proces. Nie wystarczy samo wymyślenie nazw. Każda z nich powinna w jakiś sposób nawiązywać do idei marki, zawierać wolne domeny internetowe, a także być wolna od obciążeń prawnych oraz skojarzeniowych.
    W JAAQOB dodatkowo każdą z nazw, wypracowanych przez zespół copywritingowy, ocenia także zespół strategiczny, a najlepiej rokujące nazwy poddawane są badaniom. W ten sposób sprawdzamy niezależne reakcje, jakie wywołuje każda z proponowanych nazw.

  • Jak najbardziej proces namingowy obejmuje także tworzenie produktów. Zarówno pojedynczych, jak i całych grup produktowych, które razem powinny stanowić logiczną i spójną całość.

  • W JAAQOB HOLDING™ pracą nad tagline oraz namingiem zajmujemy się w sposób kompleksowy. Znaczy to, że w proces zaangażowany jest nie tylko zespół copywritingowy, który odpowiada za stworzenie propozycji nazw, ale także zespół strategiczny, którego rolą jest ocenić potencjalne nazwy pod kątem ich siły marketingowej.

    Dodatkowo w JAAQOB w ramach procesu przeprowadzamy badania, które pozwalają nam na ocenę pierwszego, niezależnego odbioru proponowanych nazw.