Mając już wiedzę o tym co wyróżnia nas na tle konkurencji, jak aktualnie wygląda sytuacja na rynku i jakie cele chcemy zrealizować przechodzimy do etapu strategii pozycjonowania rynkowego marki. Chodzi o określenie, jaką pozycję w świadomości klienta ma mieć nasza marka. Z czym ma się mu kojarzyć, jakie ma mieć względem niej przekonania i wyobrażenia.
Na tym etapie planujemy strategicznie pozycję naszej marki względem rynku. Opracowujemy wytyczne, które posłużą w tworzeniu komunikacji firmy, tak aby np. wyróżnić nasz produkt / usługę. Jest to pewnego rodzaju określenie taktyki komunikacji o marce, nastawionej na osiągnięcie celów.
Działania, które są wykonywane na tym etapie:
- Omówienie założeń marketing-mixu (7P – product, price, place, promotion, people, physical evidence, processes)
Segmentacja (zdefiniowanie istniejących grup docelowych) - Targetowanie (sprecyzowanie, na których grupach docelowych najbardziej nam zależy i jakie są ich cechy szczególne)
- Opracowanie proto-person / person (określenie kim są modelowi klienci)
- USP / BVP (zdefiniowanie wyróżniających cech marki, które przyciągną klientów)
- Customer Journey Map (mapa interakcji klienta z naszą marką)
Na tym etapie, w zależności od potrzeb danej firmy, pomagamy też w doborze narzędzi oraz zaplanowaniu procedur dla handlowców, oraz ustawieniu lejków sprzedażowych tak, aby dążyć do automatyzacji i efektywności działań.
Dobrze ustawiona sprzedaż to taka, która jest przede wszystkim przewidywalna i zapewnia stały dostęp do nowych klientów / zleceń, a całość działa w oparciu o zautomatyzowane procesy sprzedażowe.