fbpx
Strategia marketingowa

Strategia marketingowa

Wg badań firmy, które opracowały strategię marketingową zwiększyły skuteczność swoich kampanii sprzedażowych o ponad 313%!

Przedsiębiorcy wyznaczający jasne cele (SMART) mają o ponad 376% większe szanse na ich realizację niż Ci, którzy tego nie robią. Spośród tych odnoszących sukces prawie 70% firm zrealizowało większość celów, a 10% osiągnęło je wszystkie.

Czytaj więcej

Przykładowe cele, jakie może realizować strategia

Ikona do - Wzrost zysku lub obrotu firmy

Wzrost zysku lub obrotu firmy

Strategia zwiększenia rentowności i obrotu firmy przy jednoczesnym wykorzystaniu istniejących zasobów ludzkich i produkcyjnych.

Ikona do - Wzrost sprzedaży produktów

Wzrost sprzedaży produktów

Strategia budowania lejków marketingowo-sprzedażowych nastawionych na zautomatyzowany proces sprzedaży produktów.

Ikona do - Wzrost świadomości marki

Wzrost świadomości marki

Strategia pozycjonowania firmy mająca na celu budowę marki oraz przewag konkurencyjnych w określonym segmencie rynku.

Ikona do - Wzrost sprzedaży usług

Wzrost sprzedaży usług

Strategia wypracowania dodatkowej wartości dla klienta celem zmaksymalizowania wyników sprzedażowych usług.

Strategia to podstawa każdego biznesu

Strategia to podstawa każdego biznesu

Strategia marketingowa opracowana przez JAAQOB to kompletny plan prowadzący firmę krok po kroku do realizacji założonych celów: biznesowych, marketingowych, komunikacyjnych, mediowych.

Strategię powinna mieć każda firma, niezależnie czy jest znaną marką, czy dopiero chce być znana. Istnieje błędne przekonanie, że strategie są tylko dla dużych firm, tymczasem to właśnie małe i średnie firmy mają zazwyczaj największy potencjał szybkiego wzrostu, liczonego w dziesiątkach, a czasem nawet setkach procent w skali roku.

Strategia to podstawa każdego biznesu

Proces tworzenia Strategii

Opracowanie strategii, która będzie skutecznie realizować zakładane cele biznesowe składa się z pięciu etapów:

Warsztaty

Współpracę rozpoczynamy od warsztatu prowadzonego online, na którym poznajemy firmę, jej produkty i usługi. Rozmawiamy o rynku i konkurencji, wyzwaniach marketingowych oraz celach.

Tworzenie strategii wymaga ścisłej współpracy klienta z agencją dlatego w trakcie prac nad dokumentem przeprowadzane są liczne konsultacje oraz dodatkowe spotkania warsztatowe.

1
1
Warsztaty
Warsztaty

Analizy i audyty

Profesjonalny marketing opiera się na profesjonalnych analizach oraz audytach. Punktem wyjściowym jest zrozumienie jak wygląda rynek, konkurencja i jak na tym tle wypada nasza firma. Wszystko po to, aby opracować strategię, która precyzyjnie uderzy w słabe punkty konkurencji i pokaże unikalną wartość naszych usług / produktów klientom.

Ogromną zaletą przeprowadzania analiz przez JAAQOB jest postrzeganie szerszego kontekstu sytuacji i potencjału do wykorzystania, W ten sposób często podpowiadamy, jak można wykorzystać dodatkowe atrybuty wyróżniające firmę, które pozwolą nam wyprzedzić konkurencję.

Rodzaj i zakres analiz czy audytów dostosowywane są względem danej firmy oraz celom, jakim mają służyć. W ramach prac nad strategią mogą być przeprowadzane na przykład:

  • Analiza komunikacji marketingowej konkurencji
  • Analiza SWOT
  • Audyt komunikacji wizualnej i marketingowej firmy
  • Audyt stron WWW
2
2
Analizy i audyty
Analizy i audyty

Ustalenie celów

Kolejnym krokiem w drodze po sukces rynkowy jest precyzyjne zdefiniowanie celów jakie chcemy zrealizować. Cele biznesowe, marketingowe i komunikacyjne muszą być dostosowane do potrzeb i możliwości firmy. Przemyślany i dobrze opracowany plan strategiczny ma za zadanie prowadzić firmę do realizacji celów przy jednoczesnej automatyzacji procesów sprzedażowych i marketingowych.

Planujemy cele korzystając z modelu – S.M.A.R.T

  • SPECIFIC – skonkretyzowany
  • MEASURABLE – mierzalny
  • ACHIEVABLE – osiągalny
  • RELEVANT – istotny
  • TIME-BOUND – określony w czasie
3
3
Ustalenie celów
Ustalenie celów

Strategia pozycjonowania rynkowego

Mając już wiedzę o tym co wyróżnia nas na tle konkurencji, jak aktualnie wygląda sytuacja na rynku i jakie cele chcemy zrealizować przechodzimy do etapu strategii pozycjonowania rynkowego marki. Chodzi o określenie, jaką pozycję w świadomości klienta ma mieć nasza marka. Z czym ma się mu kojarzyć, jakie ma mieć względem niej przekonania i wyobrażenia.

Na tym etapie planujemy strategicznie pozycję naszej marki względem rynku. Opracowujemy wytyczne, które posłużą w tworzeniu komunikacji firmy, tak aby np. wyróżnić nasz produkt / usługę. Jest to pewnego rodzaju określenie taktyki komunikacji o marce, nastawionej na osiągnięcie celów.

Działania, które są wykonywane na tym etapie:

  • Omówienie założeń marketing-mixu (7P – product, price, place, promotion, people, physical evidence, processes)
    Segmentacja (zdefiniowanie istniejących grup docelowych)
  • Targetowanie (sprecyzowanie, na których grupach docelowych najbardziej nam zależy i jakie są ich cechy szczególne)
  • Opracowanie proto-person / person (określenie kim są modelowi klienci)
  • USP / BVP (zdefiniowanie wyróżniających cech marki, które przyciągną klientów)
  • Customer Journey Map (mapa interakcji klienta z naszą marką)

Na tym etapie, w zależności od potrzeb danej firmy, pomagamy też w doborze narzędzi oraz zaplanowaniu procedur dla handlowców, oraz ustawieniu lejków sprzedażowych tak, aby dążyć do automatyzacji i efektywności działań.

Dobrze ustawiona sprzedaż to taka, która jest przede wszystkim przewidywalna i zapewnia stały dostęp do nowych klientów / zleceń, a całość działa w oparciu o zautomatyzowane procesy sprzedażowe.

4
4
Strategia pozycjonowania rynkowego
Strategia pozycjonowania rynkowego

Plan strategiczny

Ostatnim etapem opracowywania strategii jest rozpisanie planu akcji, który poprowadzi firmę do realizacji celów w określonym czasie przy użyciu określonych działań, narzędzi i promocji.

Plan strategiczny to swego rodzaju mapa prowadząca krok po kroku do celu w jak najkrótszym czasie, przy użyciu możliwie jak najtańszych zasobów niezbędnych do realizacji planu. Na tym etapie kończy się zakres zlecenia opracowania strategii i to klient decyduje czy będzie wdrażał strategię samodzielnie, czy z pomocą agencji.

Jesteśmy grupą spółek strategiczno-kreatywnych i pomagamy skutecznie wdrażać strategie firm od A do Z. Jeśli zostanie podjęta decyzja o opracowaniu strategii przez naszą firmę pomożemy w kompleksowym jej wdrożeniu w życie.

5
5
Plan strategiczny
Plan strategiczny

Bezpłatna konsultacja strategiczna

Opracujemy dla Twojej firmy strategię prowadzącą do sukcesu rynkowego. Dowiedz się jakie cele biznesowe można zrealizować dzięki strategii. Umów się na bezpłatną konsultację z nami oraz uzyskaj szybką wycenę.

Bezpłatna konsultacja

Dlaczego warto podjąć współpracę?

Dlaczego warto podjąć współpracę?

Dlaczego warto podjąć współpracę?

Działamy na rynku ponad 17 lat. Pracujemy z małymi, średnimi ale też z największymi firmami. Znamy procesy strategiczne największych firm i znanych marek od kuchni, ponieważ pracujemy z nimi na co dzień.

Nasza wiedza to nie tylko akademicka teoria ale przede wszystkim lata doświadczeń wypracowane z największymi. Strategię, którą opracujemy dla Ciebie będzie na poziomie strategii największych firm, odpowiednio dostosowana do skali twojego biznesu.

W miesięczniku Forbes nasz CEO Przemysław Jończyk opowiada o wpływie pandemii na działania strategiczne firm.

Kliknij, aby pobrać artykuł
W miesięczniku Forbes nasz CEO Przemysław Jończyk opowiada o wpływie pandemii na działania strategiczne firm.

Jak opracować strategię marketingową dla małej firmy?

To jedyna taka bezpłatna publikacja w Polsce, z której dowiesz się jak krok po kroku, samodzielnie opracować strategię marketingową.

 

E-book napisany przez naszych specjalistów to aż 94 strony, mocno nasycone wiedzą marketingową, konkretnymi przykładami zastosowania i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania.

    Najczęściej zadawane pytania

    • Strategia marketingowa to plan prowadzący markę do realizacji celów: biznesowych, marketingowych, komunikacyjnych oraz mediowych.

      W skład tworzonych przez JAAQOB HOLDING® strategii marketingowych wchodzi szereg elementów tworzących spójną analizę oraz plan rozwoju marki, dla których punktem wyjściowym jest jej audyt oraz analiza komunikacji konkurencji.

      Istotną rolę odgrywają elementy porządkujące misję, wizję, czy tone of voice, nadające marce indywidualnego charakteru. Kolejnym ważnym elementem dobrze opracowanej strategii marketingowej jest skupienie się na grupie docelowej. W JAAQOB ten element odgrywa szczególnie ważną rolę.

      Za finalną użyteczność dokumentu, jakim jest strategia marketingowa, odpowiada plan marketingowy, który stanowi dla marki swoisty drogowskaz do dalszego rozwoju.

    • Zgadza się – budowanie marki firmy jest procesem długofalowym. Składa się na niego szereg ważnych elementów takich jak strategia marketingowa, strategia komunikacji, czy budowanie relacji z klientami. Zwłaszcza ostatni z tych elementów wymaga wiele czasu. Klienci muszą nie tylko poznać markę, ale wytworzyć z nią więź.

      W budowaniu marki firmy istotną rolę odgrywa także identyfikacja wizualna. To ona jest najbardziej widocznym przekaźnikiem charakteru marki i w znacznym stopniu przyczynia się do budowania jej pozycji wśród konkurencji.

      W JAAQOB HOLDING® skupiamy się na kompleksowym budowaniu marek. Od uporządkowania ich przekazu, warstwy wizualnej, strategii po elementy takie, jak E-PR. Każda z nich przyczynia się do budowania wiarygodności marki, co z kolei przekłada się na trwałość relacji z klientami.

    • Strategia reklamowa jest dla marki czymś na kształt nawigacji wspomagającej kierunek i kształt jej rozwoju. Pozwala na przyjrzenie się zarówno obecnej sytuacji, w jakiej znajduje się marka, jej otoczeniu konkurencyjnemu, jak i na zaplanowanie dalszej drogi, jaką marka powinna podążać.

      Firmy współpracujące z JAAQOB HOLDING® dzięki odpowiednio zaprojektowanej strategii reklamowej docierają do większej ilości klientów, zwiększają świadomość istnienia swojej marki, a także budują dobre relacje z klientami. O pozytywnych rezultatach płynących z posiadania strategii reklamowej najlepiej świadczą opinie klientów JAAQOB.

    • W agencji reklamowej JAAQOB HOLDING® szczególnie mocno wzięliśmy sobie do serca słowa „współpraca z klientem”. Istotnie element ten jest widoczny na każdym etapie pracy nad projektem. Nasi klienci towarzyszą nam od warsztatów wprowadzających, poprzez wgląd do wszystkich dokumentów, stałe raportowanie postępu prac, a także warsztaty uzupełniające na poszczególnych etapach. Dzięki temu firmy zlecające nam przygotowanie strategii reklamowej lub marketingowej otrzymują bardzo dopasowane do swoich potrzeb projekty.

    • Od początku istnienia agencji kreatywnej JAAQOB HOLDING® przyświeca nam wiara w to, że kreatywność potrzebuje wolności. Nasz zespół to specjaliści mieszkający na terenie całego kraju, którzy mają możliwość tworzyć realizacje naszych klientów z dowolnie wybranego miejsca na świecie. Dzięki temu team JAAQOB to zadowoleni ludzie czerpiący inspiracje na wielu poziomach. Jesteśmy przekonani, że takie podejście do pracy znajduje swe przełożenie w nieszablonowych i innowacyjnych projektach.

      Najlepszą rekomendacją tego jest ponad 16-letnie istnienie agencji kreatywnej JAAQOB, podczas którego zrealizowaliśmy ogromną ilość projektów w 17 krajach na całym świecie.

      Bezpłatna konsultacja

      Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i jednocześnie skutecznie budować markę? Być może potrzebujesz porozmawiać o marketingu lub efektywnej strategii biznesowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej – zadaj nam dowolne pytanie, a nasi eksperci bezpłatnie przedstawią Ci rozwiązania i kierunki marketingowe, które będą realizować cele biznesowe Twojej firmy. Wypełnij formularz, aby umówić się w dogodnym dla Ciebie terminie na konsultację.