Prowadzisz firmę? Odnosisz wrażenie, że od jakiegoś czasu Twój biznes nie rozwija się, tak jakbyś tego oczekiwał? Pomimo licznych prób masz problem z pozyskiwaniem nowych klientów, a sprzedaż stoi w miejscu? A może dopiero planujesz stworzenie własnego biznesu, ale nie wiesz, od czego zacząć budowanie marki? Odpowiedzią na te wyzwania może być outsourcing usług marketingowych. Czym jest Maas? Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie i jak może przeprowadzić Twoją markę przez pełen cykl marketingowy?
Czym jest Maas?
MaaS, czyli inaczej marketing as a service, to usługa skierowana zarówno do nowych, jak i już istniejących firm. W dużym skrócie polega na zlecaniu usług marketingowych dla Twojej firmy zewnętrznym agencjom. Outsourcing marketingu posiada wiele zalet, a największą z nich jest po prostu oszczędność. Posiadając zewnętrzny dział marketingu, nie musisz samodzielnie zatrudniać sztabu marketerów, utrzymywać specjalnego zespołu, tworzyć dedykowanej przestrzeni biurowej, czy wykupywać profesjonalnych programów i licencji. W ramach MaaS możesz zlecać zarówno stałe, regularne działania — takie jak prowadzenie kanałów social media, jak również doraźne — np. przygotowanie pojedynczej kampanii e-mailowej.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Outsourcing marketingu a cykl marketingowy
Każda firma, która chce osiągnąć sukces, powinna przejść przez wszystkie fazy tzw. cyku marketingowego. Jest to niezbędne do tego, aby firma zdrowo się rozwijała i sukcesywnie zwiększała swoją skalę. Pełny cykl marketingowy obejmuje 6 głównych elementów takich jak: strategia marketingowa, budowa marki, narzędzia rozwoju biznesu, planowanie i tworzenie kampanii marketingowych, pozyskanie ruchu z mediów oraz analiza i optymalizacja
Każdą z faz możesz zrealizować samodzielnie (co jednak będzie wymagało od Ciebie pewnych nakładów wiedzy i czasu), stworzyć specjalny dział marketingu w swojej firmie lub zlecić marketing zewnętrzny profesjonalnej agencji, gdzie pod okiem doświadczonych specjalistów Twoja firma zostanie kompleksowo przeprowadzona przez cały cykl marketingowy.
W jaki sposób agencja marketingowa może wesprzeć Cię na poszczególnych etapach?
1. Strategia marketingowa
Na tym etapie agencja wykonuje wszelkie niezbędne audyty i planuje wstępne działania. Kluczowa jest dokładna analiza rynku, zapoznanie z działaniami konkurencji, określenie celów marki, identyfikacja grup docelowych i person marki oraz wykreowanie elementów, które wyróżnią Twoją ofertę na rynku. Zakończeniem tej fazy może być opracowanie pełnej strategii marketingowej, przeprowadzenie warsztatu strategicznego lub nawet — stworzenie strategii ESG.
2. Budowa marki
Jest to etap, podczas którego wypracowywane jest to, jak Twoja marka będzie prezentować się na rynku. Obejmuje zarówno wypracowanie strategii komunikacji — czyli sposobu, w jaki Twoja firma będzie komunikować się z odbiorcami, jak również identyfikacji wizualnej (logo, szaty graficznej, fontu). W przypadku nowych firm lub produktów — obejmuje również stworzenie unikalnej nazwy.
3. Narzędzia rozwoju biznesu
Na tym etapie agencja tworzy narzędzia, które pozwolą firmie na pozyskiwanie klientów i generowanie leadów. Może to być na przykład landing page, strona WWW czy sklep internetowy. W tym przypadku bardzo istotne jest zachowanie spójności z wypracowanym na etapie budowy marki stylem oraz dostosowanie komunikacji i funkcjonalności witryny do potrzeb grupy docelowej, co sprawi, że zostaniesz zapamiętany przez klientów i skutecznie wyróżnisz się na rynku.
4. Planowanie i tworzenie kampanii marketingowych
Efektem prac na tym etapie może być np. opracowanie strategii kampanii reklamowej generującej leady, stworzenie kreacji reklamowej czy filmu reklamowego. Celem jest wypracowanie sposobu, w jaki marka może wzbudzić zainteresowanie i zachęcić klientów do skorzystania z oferty marki. Aby to osiągnąć, bardzo ważne jest dokładne poznanie potrzeb potencjalnych klientów, ich oczekiwań i charakterystyki.
5. Pozyskiwanie ruchu z mediów
Jest to etap, podczas którego “zbierasz owoce” wszystkich poprzednich działań i pozyskujesz ruch np. na stronie internetowej. W ramach digital marketing as a service, agencja może zrealizować za Ciebie kampanie PR-owe, telewizyjne, w Google Ads lub Meta Ads, czy prowadzić kanały w mediach społecznościowych.
6. Analiza i optymalizacja
Wszystkie zaprezentowane wcześniej fazy wymagają ciągłych analiz i optymalizowania. Oczekiwania klientów, podobnie jak warunki rynkowe stale się zmieniają, a firma powinna sprawnie na te zmiany reagować i dostosowywać do nich swoją ofertę. Profesjonalne agencje marketingowe posiadają specjalistyczne narzędzia do mierzenia efektywności działań, co pozwala na szybką identyfikację elementów wymagających poprawy czy aktualizacji.
Marketing na abonament — czy to dobre rozwiązanie dla mojej firmy?
W JAAQOB HOLDING® oferujemy usługi zewnętrznego marketingu w modelu subskrypcyjnym. Marketing na abonament to doskonałe rozwiązanie, które pozwala na rozplanowanie działań w czasie. Dzięki temu nie musisz inwestować jednorazowo dużych sum pieniędzy na działania marketingowe, a systematycznie przeznaczać na nie określoną — wybraną przez siebie kwotę. W ramach marketing outsourcingu zyskujesz pełen zakres wsparcia strategiczno-kreatywnego, obejmującego szeroką gamę usług — od tworzenia i wdrażania strategii marketingowej, przez projektowanie i realizację skutecznych kampanii reklamowych, po projektowanie profesjonalnych materiałów marketingowych i zaawansowane działania na platformach social media. Zakres wsparcia uzależniony jest od sytuacji firmy oraz Twoich aktualnych potrzeb.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz budować swoją markę, czy prowadzisz już dobrze prosperującą firmę, marketing jako usługa to przyszłościowe rozwiązanie zapewniające firmie wiele korzyści. Profesjonalne wsparcie zewnętrznej agencji marketingowej może znacząco zwiększyć efektywność Twoich działań, pozwalając na elastyczne planowanie, oszczędność kosztów i zasobów. Korzystając z usług doświadczonych specjalistów, masz pewność, że wszystkie etapy cyklu marketingowego — od strategii marketingowej, przez budowę marki i tworzenie kampanii, aż po analizę i optymalizację zostaną zrealizowane na najwyższym poziomie.
Rozważasz zlecenie outsourcingu marketingu? Zapoznaj się z ofertą JAAQOB HOLDING® lub umów się na bezpłatną konsultację z ekspertem.