Skuteczne rekrutacje są coraz bardziej uzależnione od tego jak firma jest postrzegana przez potencjalnych pracowników. Odpowiednio prowadzony Employer Branding w dużej mierze decyduje o atrakcyjności firmy jako pracodawcy na rynku pracy. Przemyślana i prawidłowo prowadzona strategia wizerunkowa pracodawcy pozwala przyciągać najlepszych i redukować koszty rekrutacji i rotacji pracowników.

Właściwie prowadzony Employer Branding to cały pakiet działań prowadzonych wszystkimi dostępnymi kanałami. Zarówno informacyjnych jak i realizowanej koncepcji wizualnej. Przy czym ich spójność i podporządkowanie celom wizerunkowym stanowi tu oś, która sprawia, że Employer Branding staje się efektywny. Właściwie opracowana strategia i jej konsekwentna realizacja przyciąga więcej i lepszych kandydatów oraz sprawia, że zatrudnieni lepiej odnajdują się w kulturze organizacyjnej firmy. Spektrum możliwych działań jest bardzo szerokie.

O ile wydzielenie na stronie www osobnej zakładki “Praca”, z aktualnymi ofertami staje się oczywistością, to jednak dzisiaj zdecydowanie za mało, by dzisiaj przyciągnąć wartościowego pracownika. Decyduje jakość prowadzonej komunikacji w ramach Employer Brandingu. W szczególności jeśli wysokość oferowanego wynagrodzenia czy inne czynniki stanowiące o atrakcyjności pracy nie odbiegają od oferowanych przez innych pracodawców. Same deklaracje, obietnice czy perspektywy rozwoju dla potencjalnych pracowników to tylko puste, powtarzające się wszędzie słowa.Wdrożenie strategii komunikacyjnej marki pracodawcy czyni prezentowane obietnice wiarygodnymi.

Prowadzenie komunikacji nastawionej na pozyskiwanie pracowników już jest powszechną praktyką. To Employer Branding zewnętrzny. Ważnym elementem skutecznej strategii budowania marki pracodawcy jest również, często niedoceniany, Employer Branding wewnętrzny - skierowany do obecnych pracowników. Pozwala budować lojalność, zmniejszać rotację i czynić z każdego zatrudnionego ambasadora firmy, przyciągającego do niej kolejnych pracowników. Spektrum możliwych działań jest bardzo szeroki.

W ramach wsparcia i obsługi Employer Brandingu proponujemy zróżnicowane pod kątem indywidualnych potrzeb pakiety usług obejmujące:

Opracowanie i wdrożenie efektywnej strategii Employer Branding

Na podstawie analiz branży, lokalizacji i specyfiki firmy przygotujemy plan jak skutecznie prezentować ją jako atrakcyjnego pracodawcę. Zbadamy jak rynek postrzega oczekiwania potencjalnych pracowników i co im oferuje konkurencja. Opracujemy Employee Value Proposition (EVP), czyli zestaw cech marki pracodawcy, które uczynią Twoją firmę atrakcyjną dla potencjalnego pracownika. Przygotujemy plan działań i określimy jakimi kanałami dotrzeć do szukających pracy lub przejąć wartościowe kadry konkurencji.

Tworzenie, prowadzenie i aktualizację wydzielonych stron i serwisów rekrutacyjnych na firmowej stronie www

Opracujemy lub zaktualizujemy strategię komunikacji marki pracodawcy w ramach wydzielonych zakładek typu “Praca” na Twojej stronie www. Zaprojektujemy właściwą Architekturę Informacji (UX) by potencjalny pracownik znalazł w intuicyjny sposób te argumenty, które go przekonają do złożenia aplikacji. Dostosujemy grafikę, by styl wizualny utwierdzał kandydata w pozytywnym myśleniu o firmie. Na bieżąco będziemy prowadzić aktualizacje: newsów i wydarzeń w firmie czy listy poszukiwanych pracowników.

Redakcja newsów i aktualności w komunikacji Employer Branding

Opracujemy opisy wydarzeń i różnorodnych działań Twojej firmy, w sposób który wiarygodnie zaprezentuje Ciebie jako atrakcyjnego pracodawcę.Zredagujemy treści tak, aby potencjalny pracownik widział tu swoje idealne miejsce pracy i ludzi z którymi chce pracować.

Prowadzenie firmowych profili Facebook i LinkedIn, włącznie z wstępną obsługą zapytań o pracę.

Założymy lub zaktualizujemy istniejące profile Social Media tak, aby jak najlepiej realizowały funkcję uatrakcyjnienia firmy potencjalnym pracownikom.W ramach obsługi będziemy regularnie publikować budujące zaangażowanie posty, relacje czy ciekawostki.

Jednocześnie będziemy w Twoim imieniu odpowiadać na zapytania w komunikatorach zintegrowanych z danym kanałem Social Media - w Messengerze, na czacie itp. Zajmiemy się też moderacją komentarzy na profilach

Prowadzenie i obsługa wewnętrznej strategii Employer Branding

Stworzymy lub zaktualizujemy strategię komunikacji nakierowaną do obecnych pracowników - aby zmniejszyć rotację, zwiększyć integrację oraz wzbudzić entuzjazm i kreatywność. W zależności od specyfiki firmy i jej pracowników przeprowadzimy działania integrująca takie jak konkursy firmowe, platformy wymiany myśli i pomysłów, czy n.p. hydepark dostępny wyłącznie dla pracowników. Obsłużymy redakcyjnie firmowe eventy - od zachęcenia załogi do wzięcia udziału po relacje z imprez czy wycieczek.

Projektowanie graficzne ogłoszeń, folderów i stron rekrutacyjnych

Zadbamy, by oprawa wizualna ogłoszeń rekrutacyjnych oraz wszelkich innych materiałów służących kampaniom pozyskiwania pracowników były spójne i realizowały skuteczną strategię wizerunkową Employer Branding. Zaprojektujemy architekturę informacji i zadbamy o EVP każdego ogłoszenia czy banera reklamowego. Możemy także stworzyć wydzielone serwisy www i Landing Page poświęcone wyłącznie sprawom rekrutacji pracowników, czy kampaniom na określone stanowiska w Twojej firmie.

Monitorowanie i obsługę interwencyjną opinii o firmie w internecie

Będziemy na bieżąco sprawdzać co piszą o Tobie w sieci - w tym aktualni i byli pracownicy na forach internetowych oraz portalach z opiniami o pracodawcach. Zachęcimy do dzielenia się pozytywnymi opiniami oraz zajmiemy się reakcją na negatywne komentarze.

Z NASZEJ OFERTY MOŻESZ WYBRAĆ WSZYSTKIE LUB TYLKO WYBRANE DZIAŁANIA

Przygotujemy dla Ciebie pakiet rozwiązań ściśle dopasowanych do potrzeb twojej firmy.