Na czym polega usługa SXO?
SXO (Search Experience Optimization) to strategia, która polega na zwiększeniu widoczności witryny (SEO — search engine optimization) oraz optymalizację użyteczności strony (UX — user experience) w celu poprawienia współczynnika konwersji (CRO — Conversion Rate Optimization). Optymalizacja wyszukiwania skupia się bardziej na użytkowniku końcowym niż na wyszukiwarce. Proces ma na celu optymalizację stron internetowych, tak aby zapewniały najwyższej jakości wrażenia pod względem dostępu, wyglądu, treści, reakcji i innych czynników.
Koncepcja SXO zakłada, że:
- dzięki działaniom SEO użytkownik trafi na Twoją stronę z organicznych wyników wyszukiwania,
- dzięki działaniom UX doświadczy na niej wyłącznie pozytywnych wrażeń,
- dzięki działaniom CRO zrealizuje swój cel, a co za tym idzie, wygeneruje konwersję.
Dlaczego strategia SXO jest taka ważna i co dzięki niej otrzyma klient?
Search Experience Optimization łączy w sobie trzy obszary — SEO, UX oraz CRO, które razem skutecznie sprowadzają użytkowników na stronę oraz zachęcają ich do konwersji, czyli np. dokonania zakupu, czy pobrania pliku. Dopracowane SXO to sposób na znaczne zwiększenie zysków nie tylko przez pojawianie się strony w wynikach wyszukiwania, ale również przez pozytywne doświadczenie użytkownika, które dodatkowo zachęci do ponownej interakcji.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Jak wygląda proces SXO?
W procesie SXO należy zadbać o kilka obszarów, które w połączeniu zapewnią maksymalną widoczność witryny oraz zadowolenie użytkowników.
Pozycjonowanie strony — pojawianie się strony wysoko w wynikach wyszukiwania słowami kluczowymi, które są powiązane z tematyką serwisu. Na tym etapie warto również zadbać o odpowiednie, chwytliwe tytuły wyszukiwań (title) oraz zachęcający opis (meta description).
Przekierowywanie na odpowiednie podstrony, które odpowiadają aktualnym potrzebom i intencjom. Pożądane treści powinny być odpowiednio dostępne i widoczne, tak aby osoba odwiedzająca stronę miała pewność, że trafiła we właściwe miejsce. Użytkownik, który wybiera Twój serwis, liczy na szybkie rozwiązanie aktualnego problemu, dlatego znalezienie interesujących treści powinno zajmować jedynie kilka sekund.
Użyteczność — użytkownik podczas interakcji z produktem powinien otrzymać tylko użyteczne treści, które odpowiadają jego konkretnym potrzebom oraz są podane w odpowiedni i zrozumiały sposób, aby umożliwić maksymalnie szybkie dotarcie do wyszukiwanych informacji lub akcji (np. nawiązanie kontaktu poprzez formularz).
Wartościowy content — wszystkie zawarte na stronie informacje powinny rozwiązywać problemy odwiedzających osób w maksymalnie krótkim czasie. Warto również zadbać o formę, czyli odpowiednią strukturę informacji oraz wizualne wzbogacenie w postaci zdjęć, czy infografik. Umieszczanie użytecznych treści zwiększy ruch na stronie, a użytkownicy będą chętniej wracać po kolejne treści.
Czas ładowania strony — ważną kwestią jest również szybkość, z jaką ładuje się dana witryna. Wydłużony czas oczekiwania skutecznie zniechęca potencjalnych użytkowników i… kieruje ich do konkurencji.
Responsywność — strona powinna być zaprojektowana w sposób, który umożliwia dostęp z wszystkich popularnych urządzeń takich jak komputery, tablety, smartfony itp.
Intuicyjność — nawigowanie po stronie powinno być maksymalnie proste i intuicyjne. Najważniejszą kwestią jest osiągnięcie konkretnego celu użytkownika, który powinien być realizowany przez odpowiednią strukturę i architekturę informacji pomagającą w znalezieniu pożądanych treści.
Analiza zachowań użytkowników — sprawdzanie jak użytkownik korzysta z serwisu, jest ważną kwestią, dzięki której możliwe jest wskazanie obszarów wymagających optymalizacji i poprawy dla zwiększenia konwersji.
Informowanie użytkownika — użytkownicy powinni być na bieżąco informowani o występujących błędach i niepowodzeniach, aby wyeliminować ewentualne pomyłki.
Odpowiednia nawigacja i CTA — osoby odwiedzające stronę muszą na bieżąco wiedzieć, w jakim miejscu się znajdują, a CTA powinno być rozmieszczone w odpowiedni sposób, odpowiadający kontekstowi sekcji.
Bezpieczeństwo — strona nie może zawierać wprowadzających w błąd treści oraz szkodliwego oprogramowania, dodatkowo powinna być wyświetlana przy użyciu protokołu HTTPS.
Ile czasu trwa proces SXO?
Proces SXO jest dostosowywany do aktualnych potrzeb strony internetowej. Odpowiednie audyty — audyt UX oraz audyt SEO — wskażą miejsca, które wymagają optymalizacji i poprawy, tak więc czas realizacji jest indywidualny dla każdego klienta i może wynosić od miesiąca do trzech.
Dlaczego klient powinien wybrać JAAQOB do tej usługi?
Od lat specjalizujemy się w wyżej wymienionych obszarach, z powodzeniem realizując cele naszych klientów. Nasz zespół składa się z wykwalifikowanych pracowników z wieloletnim doświadczeniem w zakresie SEO oraz projektowania UX / UI, którzy mają obszerną wiedzę na temat takich działań. Oferujemy kompleksową obsługę, dzięki której poprawisz konwersję oraz zwiększysz zyski poprzez pozyskiwanie nowych klientów, oraz zatrzymasz tych, którzy obecnie korzystają z Twoich usług.
Co wyróżnia JAAQOB na tle konkurencji?
Najwyższa jakość obsługi oraz indywidualne podejście do klienta jest nierozłączną częścią naszych działań. Pracujemy w oparciu o sprawdzony, przemyślany proces, który stale jest udoskonalany i dostosowywany do aktualnych potrzeb zmieniającego się rynku. Dostarczany produkt zawsze jest przetestowany i sprawdzony, pozbawiony wad, które mogłyby zniechęcić potencjalnych klientów. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej z ekspertami JAAQOB HOLDING®, aby dowiedzieć się, jak możemy udoskonalić Twój serwis internetowy.