Workelli
O firmie
WORKELLI to portal łączący osoby dysponujące wolnym czasem, a szukających wykonawców usług. Głównym celem jest pomoc w pozyskaniu natychmiastowego kontaktu do potencjalnych zleceniobiorców, a drugiej stronie otrzymać dodatkowy dochód. Założeniem naszej agencji było dokonanie analizy potencjału rynkowego, a następnie stworzenie marki od początku — od strategii marketingowej, namingu, identyfikacji wizualnej, aż do zbudowania portalu, który będzie w pełni funkcjonalny i odpowiadał na potrzeby rynku.
Dokonana przez nas analiza potencjału rynkowego pozwoliła firmie zrozumieć oraz wyznaczyć drogę do realizacji celów biznesowych dzięki m.in. wiedzy, jakie jest zapotrzebowanie i czy aplikacja będzie odpowiednio przyjęta przez potencjalnych klientów.
Po zidentyfikowaniu potencjalnych barier wejścia na rynek opracowaliśmy kompleksową strategię marketingową oraz stworzyliśmy unikalną nazwę portalu i identyfikację wizualną odpowiadającą wartościom, jakie niesie WORKELLI.
Cele i wyzwania
Wraz z ideą stworzenia portalu, firma potrzebowała zweryfikować swój pomysł — czy usługa przekona klientów
do zaufania, i jak ma wyróżnić się wśród ugruntowanych graczy na rynku.
Jako start-up nie posiadała m.in. marketingowych i dystynktywnych zasobów marki. Dodatkowo poszukiwana była agencja, która kompleksowo zajmie się stworzeniem brandu, jego wizerunku i opracuje aplikację spełniającą cele biznesowe, marketingowe i komunikacyjne.
Na początek intencją współpracy było dokonanie analiz i wskazanie rekomendacji działań względem badanego potencjału rynkowego. Raport podsumowujący pozwolił opracować plan działań pokazujący dalsze etapy i kierunki rozwoju marki.
Działania strategiczne
Działania strategiczne odgrywają kluczową rolę w projektowaniu portalu WORKELLI, który stanowi ważną inicjatywę firmy. Razem z zespołem WORKELLI przeszliśmy przez proces opracowywania strategii, który jest nieodłącznym elementem drogi ku sukcesowi. Strategia pełni rolę kompasu, który precyzyjnie ukierunkowuje markę na osiągnięcie wyznaczonych celów i realizację misji.
W trakcie tego procesu zidentyfikowaliśmy unikalne wyzwania i cele projektu WORKELLI, starannie analizując rynek oraz potrzeby klientów. Wypracowaliśmy klarowną strategię, która naprowadza markę na właściwą ścieżkę, pomagając jej zrozumieć, gdzie się obecnie znajduje i jakie cele chce osiągnąć.
LOGO I MATERIAŁY FIRMOWE
Marka WORKELLI, jako start-up, nie miała jeszcze swojego logo, co postawiło nas przed fascynującym zadaniem stworzenia go od podstaw. Wiedzieliśmy, że aby osiągnąć sukces w tym projekcie i przekazać esencję brandu, musimy zacząć od samego serca marki — jej misji, wizji i wartości — opracowanej przez nas wcześniej.
- Proces tworzenia logo rozpoczęliśmy od gruntownej analizy potrzeb marki i określenia pożądanej stylistyki. Opracowaliśmy moodboardy, które pomogły nam wyrazić estetykę, styl i koncepcję. To narzędzie pozwoliło nam przekazać wizję marki WORKELLI, która była trudna do wyrażenia tylko słowami.
- Po przedstawieniu trzech różnych wizualnych koncepcji klientowi, wybrano jedną z nich, która stała się podstawą do stworzenia pierwszych propozycji logo. Proces projektowania logo składał się z trzech wersji, każda z innym podejściem do wybranej stylistyki. Po dwóch seriach zmian i dokładnych analizach udało nam się wyłonić ostateczną wersję logo, która doskonale oddaje charakter i cele WORKELLI.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Specyfikacja techniczna oraz opracowanie struktury serwisu to kluczowe etapy procesu projektowania aplikacji webowej, które dostarczają wiele wartości dla projektu, zarówno w kontekście funkcjonalności, jak i efektywności. W przypadku marki WORKELLI te elementy odegrały kluczową rolę w tworzeniu kompleksowej i spójnej platformy.
STRUKTURA SERWISU
projektowanie aplikacji webowej
Po opracowaniu strategii i identyfikacji wizualnej przyszedł czas na funkcjonalne clou całego projektu, czyli stworzenie grafiki oraz systemu, dzięki którym aplikacja będzie mogła pełnić założone przez nas funkcje i być łatwo dostępna dla użytkowników.
Nasze działania zaczęliśmy od warsztatów z klientem. Dzięki dokumentom przygotowanym wcześniej przez nasz dział strategii znaliśmy już główne założenia serwisu, jednak budowanie strony wiązało się rzecz jasna z wieloma niuansami i wymaganiami, na które musieliśmy zwrócić uwagę. Warsztaty zorganizowaliśmy co tydzień i dzięki nim mogliśmy na bieżąco prezentować rezultaty naszych prac.
FUNKCJONALNE MAKIETY UX
Po ustaleniu wszystkich szczegółów przeszliśmy do projektowania. Zaczęliśmy od makiet funkcjonalnych UX. To etap, gdzie koncepcja przeradza się w realny obraz. Pozwala on zaprezentować klientowi wszystkie funkcjonalności portalu, a w razie potrzeby, w szybki i prosty sposób poprawić dany element.
PROJEKTOWANIE USER INTERFACE
Podobnie jak w przypadku makiet, nasze działania koordynowaliśmy z oczekiwaniami klienta i szybko znaleźliśmy wspólny język. Po intensywnym procesie projektowym i warsztatowym zrealizowaliśmy kompleksowy desktop. Dbając jednocześnie o dostępność – realizowanego przez nas serwisu na różnych urządzeniach.
PROJEKTOWANIE APLIKACJI - WYZWANIA
Co na tym etapie było dla nas wyzwaniem?
Główną osią funkcjonalności serwisu są rozbudowane kalendarze, dzięki którym użytkownik może zarządzać usługami — rezerwować terminy u danego wykonawcy lub samemu ogłaszać się na portalu. Przy oferowaniu
danej usługi, każdy użytkownik może przypisać dla niej konkretne terminy, co później widzą inni i mają możliwość precyzyjnie rozplanować swój czas.
Każde ogłoszenie dodane na portalu dysponuje 2 kalendarzami, które umożliwiają rezerwację usługi. Pierwszy z nich w uproszczonej formie pokazuje dni, w których wykonawca świadczy daną usługę (są oznaczone kolorem zielonym):
Natomiast gdy użytkownik kliknie jeden z dostępnych terminów, za pomocą rozbudowanego kalendarza będzie mógł określić dokładną datę i przedział czasowy, w którym chce dokonać rezerwacji:
Użytkownik w swoim profilu posiada kalendarz, który działa na zasadzie organizera — to tam lądują prośby użytkowników o rezerwację danych usług. Można w nim zarządzać terminami — edytować, usuwać, zatwierdzać zgłoszenia. To kompleksowe narzędzie służące lepszej organizacji czasu.
Musieliśmy mieć więc na uwadze dwutorowość działania kalendarzy, które będą obsługiwane przez wykonawców i zleceniodawców, a ponadto różnorodność funkcjonalności i typów ogłoszeń. Dzięki zastosowaniu kolorów, ikon i dodatkowych tool tipów osiągnęliśmy założony cel i stworzyliśmy przejrzysty i praktyczny kalendarz, który bez względu na wiek, będą mogli z łatwością obsłużyć wszyscy użytkownicy aplikacji.
CONTENT MARKETING
W ramach działań content marketingowych realizowaliśmy szereg kompleksowych zadań na potrzeby serwisu.
Przygotowane przez nas treści miały za zadanie dopasować komunikaty na stronie do potrzeb i zachowań użytkownika oraz spełnić określone cele komunikacyjne. Realizacja tych celi oparta została o najlepsze praktyki takie jak UX writing oraz aktywne wsparcie w procesach tworzenia namingu, oraz haseł reklamowych.
Dzięki profesjonalnie przygotowanym treściom, komunikaty na stronie WWW są spójne z przyjętą strategią komunikacyjną i adekwatne do potrzeb użytkownika.
PODSUMOWANIE
Podsumowując naszą współpracę z WORKELLI, określiliśmy cele biznesowe i marketingowe oraz opracowaliśmy skuteczny plan działania. Nasza praca pozwoliła wyróżnić się spośród konkurencji, zakomunikować przewagi marki oraz wypracować spójny wizerunek.
Przeprowadziliśmy dogłębny audyt komunikacji największych graczy na rynku, co zaowocowało definiowaniem efektywnych taktyk komunikacyjnych. Nasza koncepcja pozwoliła na przemyślane i strategiczne podejście do działań marketingowych, co przyczyniło się do osiągnięcia lepszych wyników i większego zwrotu z inwestycji.
Dodatkowo stworzyliśmy logo oraz funkcjonalny portal, które doskonale wpisują się w założenia strategii marketingowej, stanowiąc ważne narzędzie w rozwoju start-upu WORKELLI. Dzięki temu brand stał się gotowy na nowe wyzwania i osiągnięcie sukcesu na rynku.
ZOBACZ RÓWNIEŻ INNE CASE STUDIES
Poznaj nasze prace. Stworzyliśmy setki udanych projektów zaczynając od niewielkich stron WWW, po rozbudowane portale, a nawet systemy CRM użytkowane przez tysiące osób.