Rebranding/Budowa marki Belnea
O Firmie
Belnea to polska firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości kosmetyków do codziennej pielęgnacji twarzy i ciała dla kobiet w wieku 35+. Współpracuje z renomowanymi krajowymi ośrodkami badawczymi i laboratoriami na każdym etapie procesu produkcji. Głównymi klientami firmy są salony kosmetyczne, stosujące kosmetyki podczas zabiegów. Dodatkowo firma przygotowała serię produktów, które klientki mogły nabyć w salonach, przy okazji wizyty.
Firma postawiła sobie ambitne cele zbudowania brandu i pozyskania klientów w silnie konkurencyjnej branży.
Zaistnienie i wyróżnienie się na tle ugruntowanych graczy, wymaga precyzyjnego wyznaczenia kierunku, dobrze opracowanego planu i profesjonalnych działań.
Dotąd firma nie posiadała marketingowych i dystynktywnych zasobów marki. Poszukiwała więc agencji, która kompleksowo podejmie się brandingu i opracowania skutecznego sklepu internetowego, który spełni cele biznesowe, marketingowe i komunikacyjne.
Cele i wyzwania
Celem współpracy firmy Belnea z naszą agencją było uzyskanie kompleksowych i wyróżniających się rozwiązań marketingowych, na bardzo wysokim poziomie. Od początku postawiliśmy na wsparcie marketingowe oparte na rzetelnych analizach. Następnie zbudowaliśmy markę, tworząc strategię komunikacyjną, plan marketingowy oraz identyfikację wizualną, która nie tylko przyciąga uwagę, ale również pozostawia trwałe wrażenie na rynku.
Stworzyliśmy funkcjonalny sklep internetowy, który jest nie tylko wizualnie atrakcyjny, efektywny, ale także idealnie dostosowany do potrzeb i oczekiwań współczesnych klientów. Przez cały proces budowania marki wspieraliśmy marketingowo firmę Belnea tworząc między innymi prezentacje produktowe, scenariusze zbijania obiekcji i maile sprzedażowe.
Działania strategiczne
Działania strategiczne to nieodzowne i podstawowe elementy budowania silnej marki. Strategia jest kompasem, który z jednej strony pomaga określić obecną sytuację, z drugiej pozwala nakreślić przyszłe działania, prowadzące do osiągnięcia wyznaczonych celów i spełnienia misji marki.
Każdy z tych etapów jest istotny i ma swoje miejsce w naszym planie strategicznym.
Logo
Logo jest nie tylko elementem graficznym, ale także reprezentuje wartości i tożsamość marki. Dlatego kluczowym punktem wyjścia do opracowania projektu jest poznanie misji, wizji i wartości marki.
Belnea działa w branży beauty jako marka premium i luksusowa, skierowana do profesjonalnych salonów piękności i spa. Jej celem jest nie tylko dostarczanie produktów najwyższej jakości, ale także budowanie trwałych relacji z klientami.
Naszym zadaniem było stworzenie takiej propozycji logo, które będzie emanowało elegancją, a także podkreśli wyjątkowość marki i jednoznacznie przywoła skojarzenia związane z luksusem.
Księga znaku
Dla brandu Belnea przygotowaliśmy księgę znaku. Na podstawie zaakceptowanych stylów opracowaliśmy różne elementy księgi, co zaowocowało kompletnym dokumentem. Zawiera on cały system identyfikacji wizualnej, w tym konkretne projekty, możliwe zastosowania oraz praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania marki.
Akcydensy
Prezentacja produktowa
Dla Belnea przygotowaliśmy prezentację produktową, która stanowi dla klienta wartość marketingową. Nasz zespół ds. strategii opracował Architekturę i Hierarchię informacji, aby przekazywać docelowe treści w prezentacji w sposób skoncentrowany na korzyściach, zwiększając jednocześnie efektywność narracji sprzedażowej. Prezentacja ta nie tylko dostarcza ważne dla klientów dane, ale także inspiruje i przekonuje do działania dzięki odpowiedniemu wyeksponowaniu korzyści, które klienci osiągają dzięki produktom Belnea.
Następnie dział kreacji został zaangażowany w projektowanie prezentacji, dbając o zachowanie spójności z całą identyfikacją marki. W efekcie powstała prezentacja produktowa, która angażuje i buduje pozytywny wizerunek marki Belnea, co z kolei przyczynia się do wzrostu skuteczności strategii marketingowej.
Strona internetowa
Makiety funkcjonalne UX
Współpraca z marką Belnea była pełna inspiracji i zaangażowania, szczególnie w kontekście opracowania makiet funkcjonalnych UX na stronę internetową z e-commerce. Proces ten skoncentrował się na dostarczeniu użytkownikom wyjątkowego i satysfakcjonującego doświadczenia online.
Pierwszym krokiem było przeprowadzenie warsztatów, na których dokładnie poznaliśmy oczekiwania i wymagania marki Belnea. W trakcie tych spotkań ustalono strukturę strony, określono lejki sprzedażowe oraz architekturę informacji. To pozwoliło na dokładne zrozumienie potrzeb klienta i stworzenie spersonalizowanego rozwiązania.
Kolejnym etapem była praca nad makietami funkcjonalnymi UX. Przygotowaliśmy prototyp strony internetowej w formie makiet funkcjonalnych. Dzięki nim można było w praktyce przetestować różne aspekty strony, sprawdzić funkcjonalności oraz interakcje z użytkownikiem. To pozwoliło na dokładne dopracowanie każdego elementu, tak aby całość spełniała oczekiwania klientów i dostarczała intuicyjne, przyjemne doświadczenia.
Projekt graficzny UI
Przygotowanie projektu graficznego UI dla Belnea powiązane było z procesem tworzenia responsywnej strony internetowej — świetnie prezentującej się i w pełni funkcjonalnej zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych, takich jak telefony i tablety.
Proces obejmował stworzenie design systemu, który definiuje wygląd wszystkich komponentów serwisu oraz opracowanie dodatkowych elementów, które wzbogacają doświadczenie użytkownika.
Content marketing
W ramach działań content marketingowych opracowaliśmy profesjonalne i skuteczne treści na stronę WWW klienta oraz wykonaliśmy kompleksową redakcję opisów produktów i zabiegów.
W wypracowanej przez nas narracji skupiliśmy się na korzyściach wynikających ze stosowania produktów Belnea, produkowanych według unikalnych receptur. Podkreśliliśmy ponadto przewagi dla gabinetów kosmetycznych współpracujących z marką.
Teksty zostały oparte o skuteczny model architektury treści — AIDCA (Attention, Interest, Desire, Conviction, Action), który gwarantuje zaangażowanie odbiorcy oraz w atrakcyjny i merytoryczny sposób prezentuje ofertę marki.
W ten sposób podkreśliliśmy najważniejsze atrybuty marki, jej USP. Stworzyliśmy teksty realizujące postawione przed nami cele marketingowe.
Działania i efekty
Dzięki naszym działaniom marka skutecznie komunikuje przewagi konkurencyjne. Belnea zyskała efektywne wsparcie w procesie budowania spójnego wizerunku oraz docieraniu ze swoim przekazem do właściwej grupy docelowej. Otrzymała też narzędzia, które pomogły jej zdobyć pierwszych klientów. Zyskała funkcjonalny sklep internetowy, który spełnia wszystkie cele biznesowe i marketingowe.
Nasze działania poprzedzaliśmy dokładnymi analizami. Zidentyfikowaliśmy cele biznesowe i bariery na rynku, by następnie opracować skuteczny plan działań. Przeprowadziliśmy audyt komunikacji i identyfikacji wizualnej głównych graczy na rynku. Opracowaliśmy koncepcję, która pozwoliła na przemyślane i strategiczne podejście do działań marketingowych, przynosząc lepsze wyniki i większy zwrot z inwestycji.
Aktywnie wspieraliśmy markę Belnea i byliśmy gotowi do pomocy na każdym etapie współpracy. Nasza agencja zaangażowała się w tworzenie prezentacji produktowych, scenariuszy zbijania obiekcji i e-maili sprzedażowych. Razem zbudowaliśmy markę, która nie tylko przyciąga uwagę, ale także konsekwentnie osiąga cele biznesowe i marketingowe.
ZOBACZ RÓWNIEŻ INNE CASE STUDIES
Poznaj nasze prace. Stworzyliśmy setki udanych projektów zaczynając od niewielkich stron WWW, po rozbudowane portale, a nawet systemy CRM użytkowane przez tysiące osób.